Dere dom ammer...

Slik spiser hun her:

1 - hel porsjon grøt + vann
2 - 230 ml mme
3 - middag + vann
4 - 230 ml mme
5 - hel porsjon grøt + vann

Sent from my iPad using BV Forum
Her er det nokså likt som den linken du sendte.

Frokost- mm + 1-1,5 porsjon grøt
Lunsj- mm + 1 skive
Middag- mm + ca en porsjon middag + litt fruktmos
Kvelds- mm + 1-1,5 porsjon grøt + tran

Ja det var den jeg la ut også. :) ser jo tydelig her at en skal gi endel fast føde. Kan ikke forstå at mm blir mer enn alt det med fast føde:0

Enig med deg. Kan ikke lese utfra dette måltid eksempelet at morsmelk/mme skal være hovednæring, jeg ser etterhvert melken som et tillegg til maten. Litt som at jeg selv drikker melk til frokosten min liksom.

Enig med deg. Kan ikke lese utfra dette måltid eksempelet at morsmelk/mme skal være hovednæring, jeg ser etterhvert melken som et tillegg til maten. Litt som at jeg selv drikker melk til frokosten min liksom.
Ja slik jeg også tenker:) at fast føde er hovednæring og mm er tillegg.:)

Det er morsmelkerstatning i babygrøt. Bare å se på innholdsfortegnelsen på mme og grøt så er det likt. Man kan også blande mme i grønnsaksmos.
Men det er jo en fordel at barnet drikker vann da.

Jeg blotter puppen! Når jeg ammer ute har hun lagt til seg den fine vanen med å kaste hodet bakover og hyle, så da snur jo folk seg...
Men jeg bryr meg ikke, jeg er av typen som soler meg toppløs på stranda.

Det er morsmelkerstatning i babygrøt. Bare å se på innholdsfortegnelsen på mme og grøt så er det likt. Man kan også blande mme i grønnsaksmos.
Men det er jo en fordel at barnet drikker vann da.

Jeg blotter puppen! Når jeg ammer ute har hun lagt til seg den fine vanen med å kaste hodet bakover og hyle, så da snur jo folk seg...
Men jeg bryr meg ikke, jeg er av typen som soler meg toppløs på stranda.
Ja her får hun alltid vann til hvert måltid og innimellom utenom også. Hun er veldig tørst.:p hehe godt jeg ikke er alene om å blotte meg:p

Her er det nokså likt som den linken du sendte.

Frokost- mm + 1-1,5 porsjon grøt
Lunsj- mm + 1 skive
Middag- mm + ca en porsjon middag + litt fruktmos
Kvelds- mm + 1-1,5 porsjon grøt + tran

Nå er min 6,5 måneder og slik er det hos oss:

Frokost: grøt + mm
Lunsj: grønnsaksmos/frukt + mm
Middag: middag(mos) + mm
Kvelds: grøt + mm

Natten:

Tror jeg ammer hvert fall 4 ganger. (Hun tømmer 2 ganger)

Nå spiser ikke min noen fulle porsjoner enda. Hun spiser masse fruktmos, men vil ikke ha noe særlig med grøt eller vann.

Kan ikke huske at jeg skrev at mm/mme skulle være mer enn fast føde, men de får fortsatt næring gjennom melken. Da jenta mi var 8 mnd (storesøster) ammet jeg 3 ganger om dagen. Kl 06.00, kl 18.00 og 21.00 give and take. Ammet også ca 2 ganger om natten. Hadde mindre melk, men hun fikk det hun skulle. Så å gi 2 flasker mme eller amme 3-4 ganger dagen høres ganske riktig ut. Legen sa at etter hun var 12 mnd var ikke melken noen viktig næringskilde lenger, men jeg fortsatte da. Vi holder fortsatt på med å innføre faste måltider, så blir jo mye pupp her enda.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå er min 6,5 måneder og slik er det hos oss:

Frokost: grøt + mm
Lunsj: grønnsaksmos/frukt + mm
Middag: middag(mos) + mm
Kvelds: grøt + mm

Natten:

Tror jeg ammer hvert fall 4 ganger. (Hun tømmer 2 ganger)

Nå spiser ikke min noen fulle porsjoner enda. Hun spiser masse fruktmos, men vil ikke ha noe særlig med grøt eller vann.

Kan ikke huske at jeg skrev at mm/mme skulle være mer enn fast føde, men de får fortsatt næring gjennom melken. Da jenta mi var 8 mnd (storesøster) ammet jeg 3 ganger om dagen. Kl 06.00, kl 18.00 og 21.00 give and take. Ammet også ca 2 ganger om natten. Hadde mindre melk, men hun fikk det hun skulle. Så å gi 2 flasker mme eller amme 3-4 ganger dagen høres ganske riktig ut. Legen sa at etter hun var 12 mnd var ikke melken noen viktig næringskilde lenger, men jeg fortsatte da. Vi holder fortsatt på med å innføre faste måltider, så blir jo mye pupp her enda.

Ser ut som en bra matplan det også:) nei det var ikke du som nevnte det med at mm skulle være hovednæringen:p takk for du delte dine erfaringen:) da ser det ut som at jeg ammer mange nok ganger i løpet av døgnet ihverfall:)

❤️Jente født 11.01.14❤️

Enig :-) her var det klin umulig bå amme henne bare pappaen gikk forbi oss :-P kan tenke meg til hvordan det hadde vært offentlig da!! He he he! Jeg ammet også heller før vi gikk og når vi kom hjem :-) gikk veldig fint. Trodde man gjorde som man følte for?!

Selvfølgelig gjør man som man føler for, er det noen som har sagt det motsatte?

Du gir 2 flasker på 230 ml? Tror ikke jeg har sjans til å få ut 230 ml om jeg pumpet. Har faktisk vurdert å slutte å amme fordi hun sjelden suger mer enn 3 min av gangen, så produksjonen min er litt på trynet. Men så tenker jeg at jeg ikke orker styret med flasker, så jeg får bare fortsette så lenge hun vil ha.

Hu er jo ganske stor, så hun får tydeligvis nok selv om hun suger i veldig få minutter.

Du gir 2 flasker på 230 ml? Tror ikke jeg har sjans til å få ut 230 ml om jeg pumpet. Har faktisk vurdert å slutte å amme fordi hun sjelden suger mer enn 3 min av gangen, så produksjonen min er litt på trynet. Men så tenker jeg at jeg ikke orker styret med flasker, så jeg får bare fortsette så lenge hun vil ha.

Hu er jo ganske stor, så hun får tydeligvis nok selv om hun suger i veldig få minutter.

Her suger hun også myye mer effektivt. Noen ganger lurer jeg på hvor mye hun spiser:p

❤️Jente født 11.01.14❤️

Ja det var den jeg la ut også. :) ser jo tydelig her at en skal gi endel fast føde. Kan ikke forstå at mm blir mer enn alt det med fast føde:0

Jeg tenker det er mer mm i den oversikten :) der er jo mm til alle måltider (ca like ofte som ved fullamming) og så kommer fast føde i tillegg på noen av måltidene (ikke alle) og da etter amming. Altså likt som fullamming bare at det blir mat etter hvert puppemåltid i tillegg. Så blir det gradvis større posjoner og man ammer ikke til hvert måltid etterhvert.

Leser den oversikten tydeligvis forskjellig. Husker jeg leste i den boka fra helsedirektoratet da eldste her var liten at mm var hovednæringen fram til 1 år. Skal se on jeg finner ordlyden i morgen :)

Jeg tenker det er mer mm i den oversikten :) der er jo mm til alle måltider (ca like ofte som ved fullamming) og så kommer fast føde i tillegg på noen av måltidene (ikke alle) og da etter amming.

Står over den oversikten at det er normalt med 4-6 måltider til dagen. Her har vi kun 4-5 måltider. Ammer til hvert måltid og alltid før måltid. Blir jo hver 3.time. Ammer ikke etter leggetid. Men ellers blir det hver 3. Time

❤️Jente født 11.01.14❤️

Står over den oversikten at det er normalt med 4-6 måltider til dagen. Her har vi kun 4-5 måltider. Ammer til hvert måltid og alltid før måltid. Blir jo hver 3.time. Ammer ikke etter leggetid. Men ellers blir det hver 3. Time

❤️Jente født 11.01.14❤️
Ja da blir det jo like mye amming som ved fullamming ca da? Bare mat i tillegg liksom...

Her suger hun også myye mer effektivt. Noen ganger lurer jeg på hvor mye hun spiser:p

❤️Jente født 11.01.14❤️
Ja, ikke sant. Det er det som er ulempen med amming. Man vet ikke hvor mye de får. Får du til å pumpe melk? Kommer nesten ingenting når jeg pumper. Hadde det ikke vært for at hun er så stor hadde jeg nok trodd at jeg ikke hadde melk.

Ja, ikke sant. Det er det som er ulempen med amming. Man vet ikke hvor mye de får. Får du til å pumpe melk? Kommer nesten ingenting når jeg pumper. Hadde det ikke vært for at hun er så stor hadde jeg nok trodd at jeg ikke hadde melk.

Nei har aldri fått ut mer enn 20-30ml pr pupp noen gang. Så pumping fungerer dårlig her for å finne ut hvor mye hun fårO.o pumpet meg hver 3 tlme når hun ble født. Men det funket aldri. :p ja vi skulle hatt dl mål på puppene:D

❤️Jente født 11.01.14❤️

Bare legger til at så lenge babyen får nok væske og legger fint på seg spiller det sikkert ingen rolle. Mi spiser knapt eller ingenting :p

Ja da blir det jo like mye amming som ved fullamming ca da? Bare mat i tillegg liksom...

Ja det gjør jo det.. Men føler alikvell at der er rart å si at mat er tillegg for føler jo hun spiser mer mat enn mm. Men vanskelig å vite når en ikke vet hvor mye de får i seg ved ammingO.o :p

❤️Jente født 11.01.14❤️

Bare legger til at så lenge babyen får nok væske og legger fint på seg spiller det sikkert ingen rolle. Mi spiser knapt eller ingenting :p

Tror nok også at det er det viktigste:)

❤️Jente født 11.01.14❤️

Nei, det kommer vel an på hvordan man tolker det man leser.

Syns det er mindre styr med flasker.... Fyller bare med kaldt vann, og kokt vann... Perfekt temp på en-to-tre, ha i pulver, riste, ferdig. Når vi reiser. Kaldt vann på flaska. Termos med varmt. Pulverdispenser :D

Hun får nok i seg mer enn du tror!! Drikker effektivt :-D

Er det ikke mer mengden i døgnet da? Her gir jeg jo to flasker a 230 ml... Kunne jo fordelt det utover dagen, men syns det passer best å gi det som to måltider.

Er det ikke mer mengden i døgnet da? Her gir jeg jo to flasker a 230 ml... Kunne jo fordelt det utover dagen, men syns det passer best å gi det som to måltider.

Imponert over at hun drikker så masse i en sleng :) mini her er "småspist" tror jeg.. Drikker 150-180 ml på de måltidene som kun er flaske. Og da har vi jobba oss opp siden vi starta med mme for halvanna måned siden, da drakk han mellom 30-60 ml :p

Februar-14 mamma ❤️

Back
Topp