Dere dom ammer...

Imponert over at hun drikker så masse i en sleng :) mini her er "småspist" tror jeg.. Drikker 150-180 ml på de måltidene som kun er flaske. Og da har vi jobba oss opp siden vi starta med mme for halvanna måned siden, da drakk han mellom 30-60 ml :p

Februar-14 mamma ❤️

Ja... Hadde ikke trodd det for halvannen mnd siden da hun såvidt smattet litt på flaska :D er ikke alltid hun drikker opp alt da.... Men hun drikker iallfall 150-200 :-)

Sent from my iPad using BV Forum

• Liker
Reactions: BMC
Eg er faktisk overraska over at Arin drikker fort 150 ml rundt lunch tider, etter litt brød og frukt. Og så får han pupp 1,5 time etter det igjen :o

❤️Gutt Februar 2014❤️

Ja... Hadde ikke trodd det for halvannen mnd siden da hun såvidt smattet litt på flaska :D er ikke alltid hun drikker opp alt da.... Men hun drikker iallfall 150-200 :)

Siterer et annet innlegg, enn det som "tilhører" meg, men hvordan har du fått din til å like Sinlac? Hun nekter, slår fra seg som bare det. Har prøvd forskjellige konsistenser. Hvor lang tid tok det til dere var oppe i full porsjon? Likte hun det fra starten av? Har prøvd å tilby grønnsaker eller frukt for å se om hun kanskje ikke var sulten, og da har hun spist mye. Frustrerende!

Siterer et annet innlegg, enn det som "tilhører" meg, men hvordan har du fått din til å like Sinlac? Hun nekter, slår fra seg som bare det. Har prøvd forskjellige konsistenser. Hvor lang tid tok det til dere var oppe i full porsjon? Likte hun det fra starten av? Har prøvd å tilby grønnsaker eller frukt for å se om hun kanskje ikke var sulten, og da har hun spist mye. Frustrerende!

Her har hun likt det aller meste hun har fått tilbud om. Men tok en-to mnd før vi var oppe i et helt måltid to ganger daglig... Så det tar jo litt tid. Måtte ikke gjøre noen særlig innsats for st hun skulle spise det :-P prøvd å blande i mm/mme?

Opp :)

❤️Gutt februar 2014❤️

Ja det gjør jo det.. Men føler alikvell at der er rart å si at mat er tillegg for føler jo hun spiser mer mat enn mm. Men vanskelig å vite når en ikke vet hvor mye de får i seg ved ammingO.o :p

❤️Jente født 11.01.14❤️
Ja det er vanskelig med mindre man veier. Jeg har veid av ren nyskjerrigjet og kommet fram til at hun drikker ca 100-150ml mm i ett måltid og er da oppe i ca 1 liter i døgnet. Når vi omsider får i henne noe mat så regner jeg med hun fortsetter å drikke like mye om jeg ammer først. 1 liter er jo ganske mye... Og jeg tror 100-150ml ikke er mye melk i ett måltid i forhold til andre babyer jeg leser drikker både 200 og 250...(?)

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det ikke mer mengden i døgnet da? Her gir jeg jo to flasker a 230 ml... Kunne jo fordelt det utover dagen, men syns det passer best å gi det som to måltider.

Jo det er det! Hvis hun hadde fått morsmelk hadde det vært noe "for seg" å få litt mm til alle måltidene siden det hjelper på å bryter ned maten.

Ja det er vanskelig med mindre man veier. Jeg har veid av ren nyskjerrigjet og kommet fram til at hun drikker ca 100-150ml mm i ett måltid og er da oppe i ca 1 liter i døgnet. Når vi omsider får i henne noe mat så regner jeg med hun fortsetter å drikke like mye om jeg ammer først. 1 liter er jo ganske mye... Og jeg tror 100-150ml ikke er mye melk i ett måltid i forhold til andre babyer jeg leser drikker både 200 og 250...(?)

Her får Arin full porsjon med graut, kanskje litt meir enn det og, til frukost. 1 time etterpå skal han sove og da drikker han ca 150 ml med mme.. Så i forhold til Arin så er ikkje 100-150 ml mykjepr måltid ;) Men virker som det er nok for frøkna di?

❤️Gutt Februar 2014❤️

Jeg får ikke ut 10 ml en gang når jeg prøver å pumpe, men jeg har alltid hatt mer enn nok melk.
Så det har ingen sammenheng.
Aldri tenkt over hvor mye hun får i seg, så lenge jeg tilbyr ofte nok så får hun nok tenker jeg.

Jeg får ikke ut 10 ml en gang når jeg prøver å pumpe, men jeg har alltid hatt mer enn nok melk.
Så det har ingen sammenheng.
Aldri tenkt over hvor mye hun får i seg, så lenge jeg tilbyr ofte nok så får hun nok tenker jeg.
Samme problem med pumping her også:p

❤️Jente født 11.01.14❤️

Her får Arin full porsjon med graut, kanskje litt meir enn det og, til frukost. 1 time etterpå skal han sove og da drikker han ca 150 ml med mme.. Så i forhold til Arin så er ikkje 100-150 ml mykjepr måltid ;) Men virker som det er nok for frøkna di?

❤️Gutt Februar 2014❤️
Ja begge mine unger har vært småspiste. Gjelder fortsatt seksåringen. Jeg spiser lite selv, mulig genetisk :p

Nei 100-150ml er jo lite egentlig. Andre barn som dier drikker kanskje 200-250 og ammes like ofte så det blir fort en god slump med morsmelk! :)

Jo det er det! Hvis hun hadde fått morsmelk hadde det vært noe "for seg" å få litt mm til alle måltidene siden det hjelper på å bryter ned maten.

Jeg tenker forresten at det handler om å opprettholde melkeproduksjonen også :-)

Lillegutt bestemte seg for kun å spise av 1 pupp i natt og da hadde jeg så enormt spreng i den han ikke tok så da pumpet jeg den for 200 ml! Lenge siden jeg har pumpa så mye! :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Lillegutt bestemte seg for kun å spise av 1 pupp i natt og da hadde jeg så enormt spreng i den han ikke tok så da pumpet jeg den for 200 ml! Lenge siden jeg har pumpa så mye! :p

Lillegutt 5/3-14 <3

Hahaha :D Kjenner til den!! 200 ml var drøyt mye :D

Når jeg pumper her får jeg ut mellom 100-150 ml (tror det blir så godt som tomt). Så tror ikke min drikker noe mer enn din.

Back
Topp