Dere dom ammer...

Altså, jeg skjønner ikke helt hvorfor 2014frø ikke kan få lov å skrive at hun "blotter" puppen offentlig, det er jo det som skjer når man skal amme og ungen er mer opptatt av omgivelsene enn puppen. Det skjer iallefall for mitt vedkommende ofte, selv om jeg har på meg ammevennlige klær og prøver å være diskre. Så jeg forstår at 2014frø skrev "blotte" puppen. Og jeg forstår også hvorfor hun tok seg litt nær av svaret ditt yummy, er ikke sikkert du mente noe vondt med det, men måten du skriver på fremstår litt "hakkete", du bruker for eksempel ikke noe smilyes som de fleste her gjør i innleggene sine. Det er jo det som er faren ved sånne forum, man kan ikke se den andres kroppsspråk eller høre den andres stemme og dermed er det lett å misoppfatte det som blir skrevet.
Nå ja, det var nå min mening :p syns alle bare skal respektere at vi alle er mødre på våre egne måter og vi gjør jo alle det vi mener er best for våre barn :)

Lillegutt 5/3-14 <3
Takk for forståelse:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jo da, helt greit at hun skriver det, men i og med at jeg ikke blotter puppen så skriver jeg at jeg ikke skjønner at folk sier det. Har en som ser seg rundt også. Forresten, har jeg aldri skrevet at 2014frø ikke får lov å skrive at hun "blotter" puppen. Jeg delte som sagt bare min mening og hva jeg gjør. Også må det være lov å skrive svar inne uten smileys, uten at man skal bli sett på som den store slemme ulven. Er ikke alltid naturlig for meg å bruke smileys for eksempel. Må jo ikke på liv og død bruke de hele tiden, og det betyr ikke at man er hakkete av den grunn.
Jeg sa ikke at du ikke får lov å skrive uten smilyes, jeg sa bare at de fleste føler der er naturlig for å anngi tonen på det man skriver, helt greit at du ikke gjør det men da må du være klar for at det kan oppstå situasjoner hvor folk misforstår deg :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg forstår fortsatt ikke hva poenget med setningen:"barnet skal komme først" var. Jeg skrev ikke at jeg ikke ammet henne. Jeg bare planlegger det bedre og gjør det før jeg går ut. Så hun kommer aller først av alt jeg planlegger. Hadde du utelatt de 4 første ordnen i den setningen hadde jeg ikke brydd meg. Men ja jeg synes fortsatt at det unødvendig.
Slik leste jeg den setningen: "barnet SKAL komme først.".

Greit nok at du leste "barnet SKAL komme først", men var ikke slik jeg skrev det, så du må jo akseptere det når jeg skriver at jeg snakker om meg selv. Du behøver ikke se poenget, men faktum er at jeg ikke snakker om ditt barn, eller dine prioriteringer. Du skrev at du ikke prioriterer amming når du er ute, siden hun er så stor, men ammer når du kommer hjem. Dette er bare et eksempel, og jeg sier ikke at du ikke gjør det - men når jeg er ute, og jenta mi f.eks gråter fordi hun vil ha melk så setter jeg meg ned på nærmeste sted og ammer uavhengig av om hun er eldre enn 6 mnd. Melken er fortsatt hovednæringen de skal ha. Noen ganger holder det ikke (for meg) at jeg ammer før jeg går ut. Det kommer jo an på hvor lenge jeg er ute, og da er det noen ganger nødvendig at jeg ammer henne der jeg befinner meg. Jaja, er ingen stor sak for meg i hvert fall. Hvis du leste innlegget mitt som strengt, så var i hvert fall ikke det meningen, men du må jo også godta det når jeg skriver at det ikke var slikt ment. Du leste det feil.

Jeg leste ym sitt innlegg som at "de (ingen her inne) som synes ammende mødre bør holde seg hjemme bør ta seg ei bolle". Og barnet skal komme først, i sammenheng med at hun ammer i kirka om hun må (eller over alt). Jeg så på dette innlegget som en måte å forsvare det å amme offentlig og at 2014frø ikke skal tenke at hun er "for stor" i følge andre som ser henne. For slik tolket jeg det første innlegget, men fikk jo svar da jeg spurte :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg leste ym sitt innlegg som at "de (ingen her inne) som synes ammende mødre bør holde seg hjemme bør ta seg ei bolle". Og barnet skal komme først, i sammenheng med at hun ammer i kirka om hun må (eller over alt). Jeg så på dette innlegget som en måte å forsvare det å amme offentlig og at 2014frø ikke skal tenke at hun er "for stor" i følge andre som ser henne. For slik tolket jeg det første innlegget, men fikk jo svar da jeg spurte :)

Synes absolutt ingen skal la være å amme offentlig så lenge de synes det er ok selv. Her blottet jeg puppen senest igår i kirka. Bryr meg ingenting.

❤️Jente født 11.01.14❤️

Greit nok at du leste "barnet SKAL komme først", men var ikke slik jeg skrev det, så du må jo akseptere det når jeg skriver at jeg snakker om meg selv. Du behøver ikke se poenget, men faktum er at jeg ikke snakker om ditt barn, eller dine prioriteringer. Du skrev at du ikke prioriterer amming når du er ute, siden hun er så stor, men ammer når du kommer hjem. Dette er bare et eksempel, og jeg sier ikke at du ikke gjør det - men når jeg er ute, og jenta mi f.eks gråter fordi hun vil ha melk så setter jeg meg ned på nærmeste sted og ammer uavhengig av om hun er eldre enn 6 mnd. Melken er fortsatt hovednæringen de skal ha. Noen ganger holder det ikke (for meg) at jeg ammer før jeg går ut. Det kommer jo an på hvor lenge jeg er ute, og da er det noen ganger nødvendig at jeg ammer henne der jeg befinner meg. Jaja, er ingen stor sak for meg i hvert fall. Hvis du leste innlegget mitt som strengt, så var i hvert fall ikke det meningen, men du må jo også godta det når jeg skriver at det ikke var slikt ment. Du leste det feil.
Ok da leste jeg feil.

❤️Jente født 11.01.14❤️

Men har et spm. Hvis mm skal være hovednæring til de er 1år, hva gjør jeg som ikke har nok melk da? En skal jo ikke begynne å gi mme når de over 6mnd. Da skal en heller gi faste måltider. Jeg klarer ikke helt å forstå at de får i seg mer mm enn fast føde hvis de da har flere fulle måltider til dagen med fast føde.

❤️Jente født 11.01.14❤️

Men har et spm. Hvis mm skal være hovednæring til de er 1år, hva gjør jeg som ikke har nok melk da? En skal jo ikke begynne å gi mme når de over 6mnd. Da skal en heller gi faste måltider. Jeg klarer ikke helt å forstå at de får i seg mer mm enn fast føde hvis de da har flere fulle måltider til dagen med fast føde.

❤️Jente født 11.01.14❤️
De skal ha mer melk enn fast føde, så da må du sped på med mme.

Men har melkeproduksjonen gått ned?

Ikke som jeg vet om. Men det er vel naturlig at det blir mindre når en ikke ammer på natten. Både på ammehjelpen.no og på helsestasjonen sier de at etter 6mnd skal en ikke starte med mme hvis de plutselig har behov for mer mat. Da skal de fø fast føde. Er derfor jeg blir så forvirret når dere sier at mm skal være hovednæringen. Klarer ikke forstå at de skal ha mer mme enn fast føde. Men men.

Dette sier ammehjelpen.no

De fleste barn vokser og er fornøyde med morsmelk som eneste føde frem til 6 måneders alder, men for noen barn kan det være nødvendig å begynne å gi tilleggskost tidligere. For babyer eldre enn fire måneder, anbefales det grøt eller grønnsaksmos fremfor morsmelkerstatning.

Forstår ikke helt poenget med å være så streng i innlegget..
For det første skrev jeg "blotting". For det andre så har valg av klær ingenting betydning når du har ei som hele tiden snur seg bort under amming;) da blir det jo til at puppen kan sees for alle og enhvermann.
Og for det tredje så har jeg ammet i kirken og alle steder jeg også. Jeg bryr meg svært lite. Men hvis jeg feks skal være borte akkuratt i det hun skal ha mat og det kun er for en liten stund så ammer jeg heller før jeg går ut eller når jeg kommer hjem. Dette har faktisk nesten ikke skjedd enda, så ta det helt med ro! Selvfølgelig kommer hennes behov først;)

Celia 11.01.14

Enig :-) her var det klin umulig bå amme henne bare pappaen gikk forbi oss :-P kan tenke meg til hvordan det hadde vært offentlig da!! He he he! Jeg ammet også heller før vi gikk og når vi kom hjem :-) gikk veldig fint. Trodde man gjorde som man følte for?!

Enig :-) her var det klin umulig bå amme henne bare pappaen gikk forbi oss :-P kan tenke meg til hvordan det hadde vært offentlig da!! He he he! Jeg ammet også heller før vi gikk og når vi kom hjem :-) gikk veldig fint. Trodde man gjorde som man følte for?!

Nei man skal tydeligvis ikke gjøre som man føler for :p forstår virkelig ikke problemet om jeg ammer 11.30 i stedet for 12 fordi jeg skal en tur på senteret og slipper da å amme der:p

Jeghar fått beskjed om å gi to porsjoner grøt, et middagsglass og to flasker mme. Så hun får jo tydeligvis mer fast føde enn mme. Men er kanskje annerledes når man ammer?

Ja det var den jeg la ut også. :) ser jo tydelig her at en skal gi endel fast føde. Kan ikke forstå at mm blir mer enn alt det med fast føde:0

Åja... Så ikke at du hadde lagt det ut.

Jeg ble bedt om å gi mindre mme. Så hun får kun to flasker med mme i løpet av en dag i tillegg til annen fast føde :-) men sp har hun jo gooood vekt da, då kanskje litt derfor. Er jo næringsstoffer i grøten :-)

Åja... Så ikke at du hadde lagt det ut.

Jeg ble bedt om å gi mindre mme. Så hun får kun to flasker med mme i løpet av en dag i tillegg til annen fast føde :-) men sp har hun jo gooood vekt da, då kanskje litt derfor. Er jo næringsstoffer i grøten :-)

Ja ville også gjort det slik:) er jo fast føde de skal få til slutt. Her har hun fått fast føde lenge. Er ikke noe i mme som de ikke kan få gjennom mat:) stortsett da:p

Da tror jeg ikke jeg orker å stresse med å innføre mer mme da :) 600 ml i døgnet ca får være nok :)

Februar-14 mamma ❤️

Ja ville også gjort det slik:) er jo fast føde de skal få til slutt. Her har hun fått fast føde lenge. Er ikke noe i mme som de ikke kan få gjennom mat:) stortsett da:p

Slik spiser hun her:

1 - hel porsjon grøt + vann
2 - 230 ml mme
3 - middag + vann
4 - 230 ml mme
5 - hel porsjon grøt + vann

Back
Topp