Dere dom ammer...

Forøvrig ammer jeg etter grøt. Jeg sliter også med at hun er ukonsentrert og tuller mye ved puppen når vi er ute på ting.
Men jeg ser ikke på det som et stor problem for kostholdet hennes, det er bare litt plagsomt for meg.
Jeg tilbyr jo henne, så da tenker jeg at hun hadde spist hvis hun var veldig sulten.
For på natta suger hun jo fortsatt som bare det.
Og hun legger på seg.

Poenget med tråden er at mini begynner å bli mindre og mindre interessert i å amme. Før kunne han amme 8-10 ganger pr døgn i tillegg til grøt på kvelden. Nå sover han natta rundt og ammer ca 5 ganger i døgnet. Spiser to måltider fast føde, men ingen mengder til måltidene. Er vi ute på ting er han ikke interessert i puppen i det heeeele tatt. Syns det et litt synd, ønsker å amme til han er godt over året og håper ikke han kutter helt.. Derfor jeg lurte på hvordan dere andre gjør det :)
Vi har det helt likt her! Han er veldig lite interessert i puppen på dagtid, og amming ute (på kafe ol) kan jeg nesten bare glemme for da er ALT annet tusen ganger mer interessant. Jeg synes også det er litt vanskelig for ønsker å amme lenger! Tenkte jeg skulle spørre helsesøster om tips, skal dit i neste uke :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Det er vanlig å amme til måltidene selv om de er 8 måneder. Skjønner ikke helt hvorfor man sier at man blotter puppen når man ammer? Her har jeg på singlet under alle genserne mine eller bluser, så tar jeg opp genseren og trekker puppen ut. Det er ingenting som vises av puppen. Her ammer jeg i kirken om jeg må. Barnet skal komme først, og enkle ting som å planlegge hva man har på seg gjør ammingen helt problemfritt når vi er ute.
Forstår ikke helt poenget med å være så streng i innlegget..
For det første skrev jeg "blotting". For det andre så har valg av klær ingenting betydning når du har ei som hele tiden snur seg bort under amming;) da blir det jo til at puppen kan sees for alle og enhvermann.
Og for det tredje så har jeg ammet i kirken og alle steder jeg også. Jeg bryr meg svært lite. Men hvis jeg feks skal være borte akkuratt i det hun skal ha mat og det kun er for en liten stund så ammer jeg heller før jeg går ut eller når jeg kommer hjem. Dette har faktisk nesten ikke skjedd enda, så ta det helt med ro! Selvfølgelig kommer hennes behov først;)

Celia 11.01.14

For det første skrev jeg "blotting". For det andre så har valg av klær ingenting betydning når du har ei som hele tiden snur seg bort under amming;) da blir det jo til at puppen kan sees for alle og enhvermann.
Og for det tredje så har jeg ammet i kirken og alle steder jeg også. Jeg bryr meg svært lite. Men hvis jeg feks skal være borte akkuratt i det hun skal ha mat og det kun er for en liten stund så ammer jeg heller før jeg går ut eller når jeg kommer hjem. Dette har faktisk nesten ikke skjedd enda, så ta det helt med ro! Selvfølgelig kommer hennes behov først;)

Celia 11.01.14
Jeg er helt enig med deg! Vet hvordan det er å ha en liten en som ligger i bro når man prøver å amme! Vi må også helst amme hjemme for at han i det hele tatt skal få i seg noe mat. Skjønner ikke helt hvorfor du måtte forsvare dette så veldig, du gjør det du føler er best, punktum :)

Lillegutt 5/3-14 <3

Jeg er helt enig med deg! Vet hvordan det er å ha en liten en som ligger i bro når man prøver å amme! Vi må også helst amme hjemme for at han i det hele tatt skal få i seg noe mat. Skjønner ikke helt hvorfor du måtte forsvare dette så veldig, du gjør det du føler er best, punktum :)

Lillegutt 5/3-14 <3
Takk:)❤️

Celia 11.01.14

Ja så da er det ikke nødvendig å komme med en slik kommentar.

Celia 11.01.14
Hæ? Skjønner ikke problemet? Du forteller hva du gjør, og jeg forteller hva jeg gjør. Vi er to forskjellige mødre med to forskjellige barn.

Håper ikke mitt spørsmål ble tolket som et "angrep", jeg var bare nysgjerrig på om det var fordi hun var for stor eller om det var fordi hun var urolig. Jeg har aldri vært særlig komfortabel med å amme framfor folk, så har ingen problem med å skjønne at folk velgernå gjøre det hjemme.

Februar-14 mamma ❤️

Hæ? Skjønner ikke problemet? Du forteller hva du gjør, og jeg forteller hva jeg gjør. Vi er to forskjellige mødre med to forskjellige barn.
Problemet er at jeg spurte faktisk ikke hva du gjorde. Så da ser jeg ikke poenget med å skrive en slik kommentar, hvis det da ikke var for å fortelle meg at jeg burde gjort det samme.

Celia 11.01.14

Problemet er at jeg spurte faktisk ikke hva du gjorde. Så da ser jeg ikke poenget med å skrive en slik kommentar, hvis det da ikke var for å fortelle meg at jeg burde gjort det samme.

Celia 11.01.14
Nei, men de fleste her kommenterer stadig vekk på ting uten å bli spurt.
Jeg har en jente som akkurat har blitt seks måneder, så det er ikke så rart at de spiser forskjellig. Tydelig at jeg tråkket på noen tær her.

Nei, men de fleste her kommenterer stadig vekk på ting uten å bli spurt.
Jeg har en jente som akkurat har blitt seks måneder, så det er ikke så rart at de spiser forskjellig. Tydelig at jeg tråkket på noen tær her.
Ja selv om andre gjør det betyr det ikke at jeg synes det er greit at du gjorde det nå. Ja jeg følte meg veldig tråkket på.

Celia 11.01.14

Håper ikke mitt spørsmål ble tolket som et "angrep", jeg var bare nysgjerrig på om det var fordi hun var for stor eller om det var fordi hun var urolig. Jeg har aldri vært særlig komfortabel med å amme framfor folk, så har ingen problem med å skjønne at folk velgernå gjøre det hjemme.

Februar-14 mamma ❤️
Nei absolutt ikke. Det er noe med hvordan en spør og fremlegger ting:)

Celia 11.01.14

• Liker
Reactions: BMC
Ja selv om andre gjør det betyr det ikke at jeg synes det er greit at du gjorde det nå. Ja jeg følte meg veldig tråkket på.

Celia 11.01.14
Da må du ha feiltolket meg. Jeg synes det bare var morsomt at vi er så forskjellige.

Når mammapolitiet kom rett før deg så ble det bare for mye for meg;) men godt å høre at du ikke mente det slik.❤️

Celia 11.01.14
Haha, ikke bry deg om mammapolitiet:) Jenta mi kan jo hverken sitte selv eller drikke vann, så da er mat styr og amme må jeg uansett. Derfor blir det bare pupp når vi ikke er hjemme. Men det kan jeg ha endret seg om en måned!
Og det må endres til pappapermisjonen.
Jeg startet i barnehage da jeg var syv måneder (!) så mamma ammet nok ikke meg noe særlig lenger heller.

Haha, ikke bry deg om mammapolitiet:) Jenta mi kan jo hverken sitte selv eller drikke vann, så da er mat styr og amme må jeg uansett. Derfor blir det bare pupp når vi ikke er hjemme. Men det kan jeg ha endret seg om en måned!
Og det må endres til pappapermisjonen.
Jeg startet i barnehage da jeg var syv måneder (!) så mamma ammet nok ikke meg noe særlig lenger heller.
Har foreløpig ingen planer om å slutte. Skal amme ihvertfall til hun er 1år:) synes det er veldig koselig å amme og kommer til å savne det.. Så får bare nyte det mens jeg kan:)
Ja forstår godt hvorfor du bare vil amme. Hadde også gjort det hvis jeg hadde mulighet. Er jo veldig lettvint:D men her har pupp aldri vært nok. :p

Celia 11.01.14

Celia 11.01.14
Hvorfor skriver du at jeg er streng? Spiller ingen rolle om du skrev blotting og "blotting", jeg skrev hvordan jeg løser det problemet. Skjønner ikke hvorfor du oppfatter innlegget mitt som strengt.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vil tru det er fordi me ikkje kan sjå kroppsspråket til kvarandre, og da kan mykje gå tapt.

❤️Gutt Februar 2014❤️

Back
Topp