Dere dom ammer...

Hormonfrøkna

I full hormoni!
Februar 2014 - Skjult forum
Hvor mange ganger pr døgn ammer dere ca, og hvor mange måltider får barnet med fast føde?

Ammer:
07:30
10:30
13:30
16:30
19:00

Og 2-3 ganger om natten

Ingen måltider med fast føde

Sent from my iPhone using BV Forum

Amma på natt og etter begge duppane.
Får frukost, lunch, middag og kvelds :)

❤️Gutt❤️Februar 2014❤️
❤️Nr 2 i mai? ❤️

Ammer ca 5 ganger i døgnet og synes han viser mindre interesse for puppen på dagtid. Om natten går det veldig greit. Gir en porsjon grøt om ettermiddagen og akkurat begynt med en liten grøtporsjon om morgenen også, men her er han generelt lite interessert i grøten.

Lillegutt 5/3-14 <3

Har ikke telt. Men er en del ganger. Fast føde til frokost (noen skjeer), litt fruktmos og litt middag. prøver med grøt om kvelden, men det går dårlig.

Får fire porsjoner med fast føde, tilbyr alltid pupp etterpå, med varierende interesse. Ellers ammer jeg på natt og morning.

Grøt morgen og kveld. Frukt/grønnsaker midt på dagen. Ammer kanskje 7-8 ganger i døgnet.

Vet ikke helt... mellom 6 og 10 ganger vil jeg tippe.
Får grøt morgen og kveld, og litt frukt eller grønnsaker på dagen.
Men er baren kvelden hun spiser en hel porsjon eller mindre, de andre er bare noen få skjeer.

Ammer til hvert måltid. I tillegg til fast føde til hvert måltid:)

Kl 7-8 amming
Kl 9 grøt
Kl 12- amming+ 1skive
Kl 15- amming + middag
Kl 18- amming + grøt

Prioriterer ikke å amme hvis jeg er ute på noe. Siden hun er så stor nå:p

Celia 11.01.14

Celia 11.01.14
Ble nysgjerrig bare :) er det fordi du syns hun er for stor til å ammes? Eller fordi hun skal ha med seg alt som skjer rundt seg hvis dere er ute? At det dermed blir stress å amme offentlig?

Februar-14 mamma ❤️

Ble nysgjerrig bare :) er det fordi du syns hun er for stor til å ammes? Eller fordi hun skal ha med seg alt som skjer rundt seg hvis dere er ute? At det dermed blir stress å amme offentlig?

Februar-14 mamma ❤️
Ja både pga at hun skal ha med seg alt, jeg slipper å "blotte" meg og siden det ikke er helt "vanlig" å amme til amme til alle måltider når de er 8mnd. Ammer som regel når jeg kommer hjem da:)

Celia 11.01.14

• Liker
Reactions: BMC

Kl 7-8 amming
Kl 9 grøt
Kl 12- amming+ 1skive
Kl 15- amming + middag
Kl 18- amming + grøt

Celia 11.01.14
For din egen del eller hva andre mener? Jeg ammer mi uten tanke for at hun er for stor på leeeenge enda. Nå fullammer jeg så har ikke noe annet valg uansett da.

For din egen del eller hva andre mener? Jeg ammer mi uten tanke for at hun er for stor på leeeenge enda. Nå fullammer jeg så har ikke noe annet valg uansett da.

Ikke for noen av delen egentlig. Tenker på henne. Hvis hun får mm ofte så er hun ikke like sulten til å spisa fast føde. Og blir dermed sulten oftere igjen fordi hun har fult magesekken me væske. De fleste ammer jo kun til de er 1år. Så er vel snart på tide å trappe litt ned på dagtid. Vet ikke hva som er vanlig jeg?

Celia 11.01.14

Ikke for noen av delen egentlig. Tenker på henne. Hvis hun får mm ofte så er hun ikke like sulten til å spisa fast føde. Og blir dermed sulten oftere igjen fordi hun har fult magesekken me væske. De fleste ammer jo kun til de er 1år. Så er vel snart på tide å trappe litt ned på dagtid. Vet ikke hva som er vanlig jeg?

Celia 11.01.14
Trodde ungen skulle spise seg helt mett til hvert måltid jeg.

Baby skal ha hovedsakelig morsmelk fram til ett år. Når barnet er over 4 mnd og viser tegn til at mm ikke er nok så gir man fast føde i tillegg til mm, ikke istedenfor. Dvs amme like mye men gi mat i tillegg siden bare melk ikke er nok. Når barnet er ett år erstatter fast føde morsmelk gradvis mer og mer. Det er det som står i bøkene fra hs om mat til spedbarn.

Hvor lenge folk ammer er svært forskjellig. Who anbefaler 2 år. 1 år tenker jeg er minimum, siden de ikke skal ha kumelk før de er 1 år. Og hvorfor gi erstatning når man har ekte vare. Hvis ikke mor eller barn vil amme lenger er det noe annet.

Jeg kommenterte innlegget ditt bare fordi jeg tror ikke mange hadde hevet et øyenbryn over at du ammer en "for stor" unge :)

Trodde ungen skulle spise seg helt mett til hvert måltid jeg.

Baby skal ha hovedsakelig morsmelk fram til ett år. Når barnet er over 4 mnd og viser tegn til at mm ikke er nok så gir man fast føde i tillegg til mm, ikke istedenfor. Dvs amme like mye men gi mat i tillegg siden bare melk ikke er nok. Når barnet er ett år erstatter fast føde morsmelk gradvis mer og mer. Det er det som står i bøkene fra hs om mat til spedbarn.

Hvor lenge folk ammer er svært forskjellig. Who anbefaler 2 år. 1 år tenker jeg er minimum, siden de ikke skal ha kumelk før de er 1 år. Og hvorfor gi erstatning når man har ekte vare. Hvis ikke mor eller barn vil amme lenger er det noe annet.

Jeg kommenterte innlegget ditt bare fordi jeg tror ikke mange hadde hevet et øyenbryn over at du ammer en "for stor" unge :)

Når jeg var hos hs sist så sa hun at jeg burde prøve å amme etter måltidene i stedet for før fordi hun hadde begynt å spise mindre. Virker jo veldig logisk. Nei er ikke redd for hva andre tenker i det hele tatt:p

Celia 11.01.14

Blir litt kupping av tråd dette.. Men burde jeg tilby mme til hvert måltid da? Og før måltidet? Han drikker jo 500-600 ml mme i døgnet ca, men ikke til hvert måltid..

Februar-14 mamma ❤️

• Liker
Reactions: EJ
Poenget med tråden er at mini begynner å bli mindre og mindre interessert i å amme. Før kunne han amme 8-10 ganger pr døgn i tillegg til grøt på kvelden. Nå sover han natta rundt og ammer ca 5 ganger i døgnet. Spiser to måltider fast føde, men ingen mengder til måltidene. Er vi ute på ting er han ikke interessert i puppen i det heeeele tatt. Syns det et litt synd, ønsker å amme til han er godt over året og håper ikke han kutter helt.. Derfor jeg lurte på hvordan dere andre gjør det :)

Ja både pga at hun skal ha med seg alt, jeg slipper å "blotte" meg og siden det ikke er helt "vanlig" å amme til amme til alle måltider når de er 8mnd. Ammer som regel når jeg kommer hjem da:)

Celia 11.01.14
Det er vanlig å amme til måltidene selv om de er 8 måneder. Skjønner ikke helt hvorfor man sier at man blotter puppen når man ammer? Her har jeg på singlet under alle genserne mine eller bluser, så tar jeg opp genseren og trekker puppen ut. Det er ingenting som vises av puppen. Her ammer jeg i kirken om jeg må. Barnet skal komme først, og enkle ting som å planlegge hva man har på seg gjør ammingen helt problemfritt når vi er ute.

Kl 7-8 amming
Kl 9 grøt
Kl 12- amming+ 1skive
Kl 15- amming + middag
Kl 18- amming + grøt

Celia 11.01.14
Her er det motsatt, prioriterer ikke fast føde når jeg er ute på noe. Mye enklere å bare ha med puppen!

Back
Topp