Hva er barnefaren da? Og hva vil dere lære barnet opp til etterhvert? Viss barnefaren har barnetroen så kan dere vel møtes litt på halvveien? Si at når noen dør så slipper de smerte og kan se oss på jorden slik at de ikke er ensom, men vi kan ikke se dem.
Viss du har tenkt til å si at Gud og Jesus er noe tull, oppdiktet og ikke bruke noe i fra religionen så kan du jo også si at når man dør er det kaldt, hardt og mørkt.
Min personlige mening er at man gir barna litt håp, litt aksept og de får bruke fantasi. Holde på det barnslige, ikke la de møte den alvorlige og tunge verden enda. Derfor lyver jeg om nissen, derfor har jeg fortalt om tannfeen (det var vanskelig for meg! Syns ikke noe om tannfe, mer naturlig å si at tannen blir til penger i vann, magi, men barna hørte det fra andre). Og selv om ikke jeg er personlig kristen så forteller jeg om himmelen. At der er alle venner, alle bor i lag, alle er glad. Etterhvert vil de danne sitt eget bilde, etterhvert vil de forstå døden. Men de tar ingen skade av å få være barn og ha uskyldige øyner en liten stund til..de vokser fort nok opp..