Hvordan får jeg en jordmor egentlig?
Livredd for å være en elendig mor siden jeg føler meg så ubrukelig nå :/
Må lære meg at det er greit å la det se bomba ut her hjemme,selvom jeg føler jeg svikter hele verden bare det står et glass i vasken.
Takk for at du er så snill
De fleste jordmødre jobber på helsestasjon. Så hvis du sjekker kommunesidene vil du sikkert finne helsestasjonen sitt nr, så kan du ringe dit. Hun kan hjelpe deg med det du har i vente og hjelpe deg å håndtere den rollen du skal gå inn i, slik at du blir tryggere på deg selv.
Man blir ikke elendig mor fordi man er "syk" innimellom og har null energi.
Man blir heller ingen elendig mor hvis man har et rotete hus. Man er da kun menneskelig i min verden er det mye bedre å ha et rotete hus, da viser man ungene at det er helt greit at det ikke til en hver tid er "perfekt". Prøv å tenk på når babyen kommer at hvis huset er rotete er det fordi du Har tilbrakt tid sammen med ungen og du har ikke hatt tid til å rydde. Og husk det er Heeeelt greit å rydde/vaske mens ungen er våken, for så å slappe av/sove når ungen gjør det.
Det er helt greit å være syk og føle seg ubrukelig, ungene ser da at man er en av de samme med å vise ulike følelser.
Så lenge man gjør sitt beste så er det mer enn bra nok. Og for de som ikke klarer det så finnes det mye god hjelp å få for at man skal klare det
Vi mødre er kjempe slemme med oss selv og føler at vi aldri er en god nok mor. Jeg er sikker på om vi hadde spurt ungene våre så er det mer enn fornøyde
<3 Gutt feb.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3