Deppa av lege på KK

Kulo2015

Blir kjent med forumet
På torsdag forrige uke ble jeg henvist opp på kk av jordmor pga mulig svangerskapsforgiftning. Da jeg kom opp ble det tatt sparketest og UL som viste at mini ligger i seteleie, så mitt ønske om å prøve uten epidural utgår. Legen jeg var hos da sa at pga jeg har gått opp endel i vekt så ville det beste for meg være å få epidural ( og det syns jeg i og for seg er helt ok når jeg hører historier fra venninner som har født i sete uten bedøvelse) Legen henviste meg videre til en anestesilege. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, for etter å ha vært der i dag sitter jeg kun igjen med en følelse av at jeg holder på å ta livet av min egen unge med vekten min. Jeg har spist sunt hele svangerskapet, men har lagt på meg minst(!) 20 kg i vann på hele kroppen og kan rett og slett ikke noe for min nåværende vekt. Men denne legen stresset seg gjennom de 10 små minuttene vi var der og fortalte egentlig bare det legen på torsdag fortalte, MEN hun nevnte i hver eneste setning at "siden du er så stor og har så høy bmw/vekt". Hun har ikke bare ødelagt denne dagen, men hele svangerskapet som jeg virkelig har kost meg med er bare dritt nå pga det mennesket. I følge henne er det ikke sikkert jeg får føde vaginalt engang "fordi du er så stor".... Jeg skjønner jeg og at de må informere og gjøre meg inneforstått med situasjonen, men det går jo an å gjøre det på en finere måte. Ble et langt og klagete innlegg dette, men må bare få det ut! :(

Lurer meg på om jeg skal skrive et brev til de. Dette plager meg virkelig! :(

Uff dette hørtes ikke bra ut:( er selv stor og har høy BMI, men har aldri blitt behandlet på denne måten..du har lov til å si ifra :)

Jeg ville sagt fra så du ikke angrer på at du ikke gjorde det :)
Det er som du skriver, legen kunne og burde snakket med deg på en helt annen måte. Ikke la legen ødelegge svangerskapet ditt ❤️

Ikke alle som tenker så veldig over hvordan de formulerer seg. Man bør passe seg for å kritisere slitne damer mot slutten av siste trimester! Her skal det bare en liten skeiv bemerkning til før verden raser sammen i allefall, så skjønner godt at du er irritert... Men du må ikke la dette ødelegge hele svangerskapet ditt. Snart er det uansett gjort :happy093. HELDIGVIS!

Huff! Det var da ikke noe hyggelig møte! Du får prøve å heve deg over ting som blir sagt og nyte siste delen :) Snart har du babyen din hos deg! Jeg har også en baby i sete, har du lyst å føde i sete eller vil du ha keisersnitt? Jeg vet ikke hva jeg føler for, men jeg vet at KK helst ser at man tar setefødsel.

Ikke alle som tenker så veldig over hvordan de formulerer seg. Man bør passe seg for å kritisere slitne damer mot slutten av siste trimester! Her skal det bare en liten skeiv bemerkning til før verden raser sammen i allefall, så skjønner godt at du er irritert... Men du må ikke la dette ødelegge hele svangerskapet ditt. Snart er det uansett gjort :happy093. HELDIGVIS!
Ja jeg er blitt ganske så sårbar den siste tiden merker jeg, så jeg er egentlig bare glad jeg ikke knakk fullstendig sammen når vi var der. Jeg har i tillegg en tendens til å irritere meg grenseløst i ettertid over ting jeg skulle sagt og/eller gjort.. Det gjør jo ikke saken bedre heller... :P

Huff! Det var da ikke noe hyggelig møte! Du får prøve å heve deg over ting som blir sagt og nyte siste delen :) Snart har du babyen din hos deg! Jeg har også en baby i sete, har du lyst å føde i sete eller vil du ha keisersnitt? Jeg vet ikke hva jeg føler for, men jeg vet at KK helst ser at man tar setefødsel.
Ja jeg får prøve på det, selv om det kommer til å ta litt tid. Hun har virkelig funnet mitt verste punkt. Jeg vil aller helst føde normalt så lenge det er mulig, men er såklart ikke vanskelig på det om keisersnitt blir nødvendig! Hun sa jo så fint at i mitt tilfelle ville det jo være mye mindre plass å rutte med om det ble vaginal fødsel. Har tenkt på det noen timer nå - jeg hadde forstått måten det ble sagt på om det hadde vært selvforskyldt i den forstand at jeg hadde spist på meg 25kg, men ikke når jeg er så full i vann at jeg har strekkmerker på vristen av det...... :confused: Har du vært inne og fått all mulig info om setefødsel du også?

Om det er vann bør du absolutt ikke ta det personlig! Mange er så hensynsløst direkte av og til :/ Det kommer til å gå fint! Nei, jeg fikk veldig lite info når sete ble bekreftet, så jeg må inn igjen, for jeg føler ikke at jeg ble noe klok på det. Er veldig usikker på hva jeg egentlig ønsker! Føler at setefødsel er ganske skummelt, men så skremte de meg litt med keisersnitt også? Vanskelig :sour:

Ikke kjekt å bli snakket til på den måten.. og helsepersonell som jobber med gravide skal vite bedre. Ville sendt en klage, for de trenger tydeligvis å friske opp i rutinene sine!

Jeg har selv høy bmi, har ikke gått opp i vekt i svangerskapet, men var stor i utgangspunktet, eneste forskjellen for min del er at jeg må ha veneflon i hånden når jeg kommer inn for fødsel, slik at den er klar i tilfelle det skulle oppstå noe.

Jeg skal egentlig snakke med en anestesisykepleier en uke før termin, men jeg er klar over rutinene fra før, og om det er slik de skal snakke til oss, så frister det no lite å reise opp dit!...

Håper du ikke lar det gå for mye inn på deg, ikke la en som tydeligvis har hatt en dårlig dag og ikke har respekt for andre ødelegge for deg..!

Dette hørtes ikke bra ut! Jeg var selv stor med min første og rett etter fødselen sa hun jordmor "neste gang må du ikke bli så stor" . Dette var for 8 år siden... Husker det fortsatt og vil huske det hele mitt liv ...

Om det er vann bør du absolutt ikke ta det personlig! Mange er så hensynsløst direkte av og til :/ Det kommer til å gå fint! Nei, jeg fikk veldig lite info når sete ble bekreftet, så jeg må inn igjen, for jeg føler ikke at jeg ble noe klok på det. Er veldig usikker på hva jeg egentlig ønsker! Føler at setefødsel er ganske skummelt, men så skremte de meg litt med keisersnitt også? Vanskelig :sour:
Ja, hun skremte meg litt også med det, men måten hun la alt frem på så satt jeg litt med følelsen av at jeg ikke burde bære frem et barn i det hele tatt.. :confused: keisersnitt var negativt pga vekten min, men det var vaginalt også av akkurat samme årsak. Ble rett og slett ikke klok på hun der.

Ikke kjekt å bli snakket til på den måten.. og helsepersonell som jobber med gravide skal vite bedre. Ville sendt en klage, for de trenger tydeligvis å friske opp i rutinene sine!

Jeg har selv høy bmi, har ikke gått opp i vekt i svangerskapet, men var stor i utgangspunktet, eneste forskjellen for min del er at jeg må ha veneflon i hånden når jeg kommer inn for fødsel, slik at den er klar i tilfelle det skulle oppstå noe.

Jeg skal egentlig snakke med en anestesisykepleier en uke før termin, men jeg er klar over rutinene fra før, og om det er slik de skal snakke til oss, så frister det no lite å reise opp dit!...

Håper du ikke lar det gå for mye inn på deg, ikke la en som tydeligvis har hatt en dårlig dag og ikke har respekt for andre ødelegge for deg..!
Får håpe du får en annen lege enn hva vi fikk. En som har litt mer sosiale antenner enn hun her hadde. Ser for meg det falske smilet hennes enda mens hun for n'te gang kommenterer vekten min. Sukk.. Heldigvis er humøret bedre i dag. :)

Ikke noe kjekt å motte høre på spnne komentarer nei :/
Har selv lav bmi til vanlig, MEN om det er til noen trøst så har jeg til nå gått opp 25 kg! Med førstemann gikk jeg opp 30! Og med mellomste gikk jeg vel opp... 20 elns.

Da er det jo helt klart i hvert fall ikke din feil! Jordmor var litt bekymret for min vekt/BMI i begynnelsen, fordi jeg lå rundt 30, men har ikke lagt på meg så mye, så nå er hun ikke bekymret lenger. Men jeg har jo bare vært heldig! Har gått opp 8-9 kilo, men det er visst innafor. Ikke så mye vann...

Da er det jo helt klart i hvert fall ikke din feil! Jordmor var litt bekymret for min vekt/BMI i begynnelsen, fordi jeg lå rundt 30, men har ikke lagt på meg så mye, så nå er hun ikke bekymret lenger. Men jeg har jo bare vært heldig! Har gått opp 8-9 kilo, men det er visst innafor. Ikke så mye vann...
Jeg lå på 30 i BMI jeg og i begynnelsen, men har gått opp 25-30 kg totalt. Hun som var jordmor når jeg tok sparketesten på KK sa at hun såg jeg var veldig hoven - jeg klarer jo knapt å gripe noe eller gå i trapper. Det er liksom ikke som at jeg har spist en hel godtepose daglig. Heller tvert imot - Har slitt med halsbrann siden jeg var 4 mnd på vei, så alt av usunnheter utgår. Prøvde å forklare det til de og, men virket på meg som at de allerede hadde gjort opp sin mening på dette. Så jeg tenkte å se hvordan fødselen går, så skal jeg skrive et brev som jeg skal levere personlig til de.

På torsdag forrige uke ble jeg henvist opp på kk av jordmor pga mulig svangerskapsforgiftning. Da jeg kom opp ble det tatt sparketest og UL som viste at mini ligger i seteleie, så mitt ønske om å prøve uten epidural utgår. Legen jeg var hos da sa at pga jeg har gått opp endel i vekt så ville det beste for meg være å få epidural ( og det syns jeg i og for seg er helt ok når jeg hører historier fra venninner som har født i sete uten bedøvelse) Legen henviste meg videre til en anestesilege. Hvorfor vet jeg egentlig ikke, for etter å ha vært der i dag sitter jeg kun igjen med en følelse av at jeg holder på å ta livet av min egen unge med vekten min. Jeg har spist sunt hele svangerskapet, men har lagt på meg minst(!) 20 kg i vann på hele kroppen og kan rett og slett ikke noe for min nåværende vekt. Men denne legen stresset seg gjennom de 10 små minuttene vi var der og fortalte egentlig bare det legen på torsdag fortalte, MEN hun nevnte i hver eneste setning at "siden du er så stor og har så høy bmw/vekt". Hun har ikke bare ødelagt denne dagen, men hele svangerskapet som jeg virkelig har kost meg med er bare dritt nå pga det mennesket. I følge henne er det ikke sikkert jeg får føde vaginalt engang "fordi du er så stor".... Jeg skjønner jeg og at de må informere og gjøre meg inneforstått med situasjonen, men det går jo an å gjøre det på en finere måte. Ble et langt og klagete innlegg dette, men må bare få det ut! :(

Lurer meg på om jeg skal skrive et brev til de. Dette plager meg virkelig! :(
Jeg også la på meg over 20 kg, men fikk ikke høre dette;) ligger du langt over magemål? Har de antydet at barnet kanskje er stort? Jeg lå langt over på magemål, så jeg trodde jeg skulle få en plugg, men ut kom en 3,4kg baby som bare var veldig lang!:)

Det skal ikke ha så mye å si så lenge bekkenet ditt er stort nok til å føde i seteleie, og dette blir målt før fødsel :)

Kjedelig å føle det sånn!

Jeg var selv litt stor før svangerskapet, og jeg gikk opp svimlende 28 kg!! Men har ikke hørt noen kommentere det. Så du var sikkert uheldig og fikk en skikkelig frekk lege.. Ikke tenk for mye på det. Håper du kan nyte siste delen av graviditeten.

Nå skal det sies at gutten min veide 4620 gram. Men det er hodeomkrets som teller. Fikk bare pyntesting :)

Back
Topp