Denne ventinga...

Alvemammaen

Flørter med forumet
Novemberlykke 2015
Må bare få ut hvor litt for spennende denne ventinga på babyen er.. Er i uke 38 + 2 nå og i praksis kan ting skje når som helst, men det kan også være to uker til (termin) eller tre-fire!
Nesten vanskelig å ikke tenke på dette hele tiden nå, men må også gjøre ting for å tida til å gå... Flere som går med samme følelse?

Samme følelse her, blir litt gal :p går rundt og kjenner etter tegn og lurer på om det skjer nå...eller kanskje nå... Eller kanskje nå...eller kanskje nå...:p blir lange dager og lite å finne på, også kommer det alltid nedpress, maserier og vondter på kvelden på sofaen og i senga, så sovner med et lite håp, og sover dårlig pga vondter, også våkner jeg uten tegn på noe som helst :p sikkert rart at jeg lar hodet holde på sånn, men er klar som et egg for å få ut ungen og begynne tobarnsmorlivet :)
I morra skal jeg på kontroll, sist ble jeg akutt innlagt på sykehuset med svangerskapsforgiftning på samme dag i svangerskapet, så tror litt av grunnen til at hodet henger fast i tankene er at jeg synes dagen i morra er en skummel dag i graviditeten, ville helst blitt ferdig før i morra :p 38+4 i dag :)

Jeg har vel mer følelsen av at jeg håper det skjer jo før jo bedre. :) sliten nå, får ikke gjort mye annet enn strikking og tv titting, og nettene er ekstra tunge.:)
Men kjenner også på sånn store gledebølger som kommer når jeg tenker på denne lille fine gutten som skal komme og være lamme oss! Føler meg litt forelsket allerede. :)

Tungt ja, jeg forsøker å tenke på andre ting :) ikke så lett, men nå har jeg en diger distraksjon mtp en syk hund så føler meg heldigvis ikke så utålmodig akkurat nå (er like langt på veg som deg).

Men vil ikke føde gigababy da, hun er estimert til å bli 3,5kg, men hører om at de ofte tar feil. Begge veier.

Samme følelse her, blir litt gal :p går rundt og kjenner etter tegn og lurer på om det skjer nå...eller kanskje nå... Eller kanskje nå...eller kanskje nå...:p blir lange dager og lite å finne på, også kommer det alltid nedpress, maserier og vondter på kvelden på sofaen og i senga, så sovner med et lite håp, og sover dårlig pga vondter, også våkner jeg uten tegn på noe som helst :p sikkert rart at jeg lar hodet holde på sånn, men er klar som et egg for å få ut ungen og begynne tobarnsmorlivet :)
I morra skal jeg på kontroll, sist ble jeg akutt innlagt på sykehuset med svangerskapsforgiftning på samme dag i svangerskapet, så tror litt av grunnen til at hodet henger fast i tankene er at jeg synes dagen i morra er en skummel dag i graviditeten, ville helst blitt ferdig før i morra :p 38+4 i dag :)

"Godt å høre" at det er flere som har det litt sånn...:p kjenner meg igjen i dagene som du beskriver. Det er vel litt slik at en relaterer det til tidligere opplevelser, men er vel størst sannsynlighet for at du ikke får det samme igjen nå vel...

Jeg har vel mer følelsen av at jeg håper det skjer jo før jo bedre. :) sliten nå, får ikke gjort mye annet enn strikking og tv titting, og nettene er ekstra tunge.:)
Men kjenner også på sånn store gledebølger som kommer når jeg tenker på denne lille fine gutten som skal komme og være lamme oss! Føler meg litt forelsket allerede. :)
Ja det er så fint å tenke på at vi uansett snart skal få hilse på. Og så er det jo fortsatt kos å kjenne dultinga i magen, synes nå jeg da :)

Tungt ja, jeg forsøker å tenke på andre ting :) ikke så lett, men nå har jeg en diger distraksjon mtp en syk hund så føler meg heldigvis ikke så utålmodig akkurat nå (er like langt på veg som deg).

Men vil ikke føde gigababy da, hun er estimert til å bli 3,5kg, men hører om at de ofte tar feil. Begge veier.
Kjipt med syk hund! Men da har du fått et distraksjonsmoment...:p

Samme her. Ikke lett å finne noe annet å tenke på nei. Går liksom bare å venter på rier :) eller ser etter tegn på at ring er på gang :)
Åh.. Jeg håper nesten på at det skal begynne med rier denne gangen.. Startet med vannet sist og derfor går jeg rundt og er mest forberedt på at det plutselig skal bli et plask, hehe

Åh.. Jeg håper nesten på at det skal begynne med rier denne gangen.. Startet med vannet sist og derfor går jeg rundt og er mest forberedt på at det plutselig skal bli et plask, hehe
Jeg har hatt begge deler fra før. Første startet med rier å den andre med vannavgang å så kom riene innen 5 min.
Jeg bare håper på en av delene nå snart :p hehe

Hehe, de estimerte min til å bli 3500-3700, men han var over 5kg:-P men de sa på føden at det ikke er noen spesiell forskjell på å føde en stor og en liten baby. Litt spent på neste, om h*n blir stor, di sier jo nr. 2 blir større:-D

Samme her! Føler liksom det starter på samme vis denne gangen, selvom det ikke er noe større sjanse for det :P

Hehe, de estimerte min til å bli 3500-3700, men han var over 5kg:p men de sa på føden at det ikke er noen spesiell forskjell på å føde en stor og en liten baby. Litt spent på neste, om h*n blir stor, di sier jo nr. 2 blir større:-D
Altså..5 kg er drøyt. Trenger ikke så store babyer :p får håpe din neste ikke blir så diger da. Men var dere digre da dere var babyer? (Du og pappaen). Nei, hodeomkretsen og skuldrene er vel viktigst mtp å få dem ut. Men håper ikke de tar så feil da hehe, og i så fallhåper jeg at jeg er vid nok.

Altså..5 kg er drøyt. Trenger ikke så store babyer :p får håpe din neste ikke blir så diger da. Men var dere digre da dere var babyer? (Du og pappaen). Nei, hodeomkretsen og skuldrene er vel viktigst mtp å få dem ut. Men håper ikke de tar så feil da hehe, og i så fallhåper jeg at jeg er vid nok.
Nei ikke egentlig, jeg var 4kg og barnefar var 3,7kg:-) Ja han var bare litt større rundt hodet enn "normalt" (37,5) og han var laang så jeg tror kaanskje de hadde tatt litt feil av termin;-) men var ingen problem å få han ut. Satt ikke fast eller noe og det gikk relativt fort(8timer fra vannet gikk, 7 fra riene starta):-D men han var jo aldri en "baby", rett inn i 62 og våken og opplagt. Så ut som han var kanskje 3mnd da han var nyfødt :-P

Back
Topp