Denne var smart!

Veldig greit å vite litt hva man bør følge under graviditet :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Ja, jeg printet den ut i går, veldig god oversikt. :)
"Gravid bør drikke så lite kaffe som mulig." Maks 1-2 kopper til dagen :( Jeg er så glad i kaffe (og fenalår og brie og øl, hehe). Hva ofrer man ikke for sine små :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Denne var flott! Ikke helt klart å holde meg unna pommes frites her i syden, men det kommer jo med til alt man bestiller! :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ja, jeg printet den ut i går, veldig god oversikt. :)
"Gravid bør drikke så lite kaffe som mulig." Maks 1-2 kopper til dagen :( Jeg er så glad i kaffe (og fenalår og brie og øl, hehe). Hva ofrer man ikke for sine små :)

finnes faktisk veldig mye god alkoholfritt øl. og det er mye sunnere enn brus siden det inneholder vitaminer og veldig lite sukker, om sukker i det hele tatt ;)

Så smart. Har lastet den ned på mobilen:-)

Altså, det er en super liste! Men jeg syns man nesten ikke kan spise noe til slutt for alt er farlig. :p Spise litt spekemat og annet fy fy mat da jeg venta storebror, men i små mengder skader det ikke så mye. :) Er å ikke bli super mega hysterisk over hva man putter i kroppen iallefall. :)

Jeg hadde faktisk en iskald munkholmen i sola i går. :) Ganske god:). Jeg er ikke hysterisk jeg heller, men når det kommer til ting som kan inneholde listeria eller toxoplasmose, tar jeg ingen sjanser! Konsekvensen av en liten bit brie ost, kan være at en fullgått baby dør. Det skjedde jo i Norge for noen år siden, se her: http://www.nettavisen.no/1476431.html Det kommer an på potensiell konsekvens, mener jeg. Hvis jeg drikker et par kopper kaffe mer enn anbefalingen, er verste utfall at det gir utslag i fødselsvekt. Men spiser jeg brie som inneholder listeria, hjelper det ikke om det er en liten bit.

Last edited:
Denne var flott! Ikke helt klart å holde meg unna pommes frites her i syden, men det kommer jo med til alt man bestiller! :p

Hvorfor kan man ikke spise pommes frites?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvorfor kan man ikke spise pommes frites?

Står i lista at man bør velde kokt og bakt potet fremfor fritert. Er mok ikke farlig, men det er jo langt sunnere, og det er jo ekstra viktig å spise sunt nå :)

Okei :-) jeg spiser lite variert mat i syden, da jeg er veldig kresen :-p men pommes frites går ned, så går vel bra for ei uke i syden :-)

Okei :-) jeg spiser lite variert mat i syden, da jeg er veldig kresen :-p men pommes frites går ned, så går vel bra for ei uke i syden :-)

Det jeg også tenker ;) En av tingene jeg savner hjemme, litt bedre rutine på mat!

Står i lista at man bør velde kokt og bakt potet fremfor fritert. Er mok ikke farlig, men det er jo langt sunnere, og det er jo ekstra viktig å spise sunt nå :)

Spiser mer unsunt enn ever :( sliter med å få ned mat så må spise det jeg klarer :(

♡02.03.2015♡

Det jeg også tenker ;) En av tingene jeg savner hjemme, litt bedre rutine på mat!

Ikke sant :-) bli litt bedre når ferien er over :-)

Greit med en oversikt :) men synes mange er overhysteriske når det kommer til slike ting.

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app

Jeg hadde faktisk en iskald munkholmen i sola i går. :) Ganske god:). Jeg er ikke hysterisk jeg heller, men når det kommer til ting som kan inneholde listeria eller toxoplasmose, tar jeg ingen sjanser! Konsekvensen av en liten bit brie ost, kan være at en fullgått baby dør. Det skjedde jo i Norge for noen år siden, se her: http://www.nettavisen.no/1476431.html Det kommer an på potensiell konsekvens, mener jeg. Hvis jeg drikker et par kopper kaffe mer enn anbefalingen, er verste utfall at det gir utslag i fødselsvekt. Men spiser jeg brie som inneholder listeria, hjelper det ikke om det er en liten bit.

Hvordan er det hvis man steker/griller osten?

Back
Topp