Denne sykehusbagen!

Petit

Elsker forumet
*MIA*
Er klar over at det fortsatt er tidlig å ta dette temaet opp men når kommer dere til å pakke den klart og hva blir innholdet?
Føler jeg hadde alt for mye med meg sist gang, vil helst ha minst mulig med meg ;) kommer til å ønske å få dra hjem så fort som mulig etter fødsel om alt går bra.

Sent from my iPhone using BV Forum

Kommer vel til å pakke den klart et par uker før termin ca. Og den vil inneholde toalettsaker, morgenkåpe, tøfler, kosedresser, hipstere, bind, singletter, litt klær til baby, ting til mannen, ammeinnlegg og bh og mulig ipad eller lignende :-)
Det jeg kom på nå i første omgang :-P trenger jeg no mer ila oppholdet bor vi 15min unna så mannen kan hente :-)

Kommer vel til å pakke den klart et par uker før termin ca. Og den vil inneholde toalettsaker, morgenkåpe, tøfler, kosedresser, hipstere, bind, singletter, litt klær til baby, ting til mannen, ammeinnlegg og bh og mulig ipad eller lignende :-)
Det jeg kom på nå i første omgang :-P trenger jeg no mer ila oppholdet bor vi 15min unna så mannen kan hente :-)

Har den klar fra uke 34 pga mye farting inn og ut i begge svangerskap helt fra uke 29:p Men innholdet blir kun helt enkle ting som klesskift til meg og frøkna. Hadde med lesestoff sist, men med en som hang i pupoen fra fødselen av så var det ikke noe tid til lesing.
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Tar med meg gode sko, morgenkåpe, amme-bh, ull-innlegg, bleier (til både meg og prinsen), litt klær til prinsen, behagelige klær til meg, og toalett saker.

mulig det blir mer etterhvert.. men vi bor ikke så langt fra sykehuset, så antar at det jeg vil ha med meg hjemmefra og evt skulle glemme, kan mannen hente når trangen etter det blir stor.

Pakker den når jeg går ut i permisjon:) tar med et par skift til meg, et hjemreise sett til babyen, pledd til babyen, toalett saker, lesestoff og lader:)

Pakker den er par uker før termin tenker jeg.. Eller, kommer vel ikke til å pakke den ferdig, men i det minste ha skrevet ned hva som skal være med... Tviler på at vi får det travelt med å dra til sykehuset, så en av oss skal ihvertfall kunne klare å pakke med resten..
Skal ha med et par joggebukser, singletter, amme-bher, genser/hettejakker, crocs el slipperes, romslige behaglige truser:p, og noen sokkepar til meg selv.. Hjemreiseantrekk til bebis, samt et klesskift til, et par tynne luer og noen sokkepar.. Av toalettsaker tar jeg med egen såpe, og shampo&balsam, deo, tannbørste&tannkrem, dopapir, bind, ammeinlegg, salver/kremer.. Tar muligens med egne stelleprodukter til bebis også..
Utenom blir det vannflaske, kamera, ipad, mobilen er såklart med, og ladere.. Tar med egne medisiner også, liker å styre det selv.

Prøve å ikke ta med så mye unødvendig, er jo egentlig ikke allverdens man trenger et par dager på sykehuset.. Men kan nok hende det blir med litt mer enn jeg har tenkt på til nå..

Blir nok en gang mellom permisjonsstart og termin.
Bor ikke så langt unna sykehuset,
og skal alltids få noen til å hente noe til meg hvis jeg ikke skulle rekke å pakke eller glemme noe.
Lurt å skrive en liten liste. Ikke så mye man trenger.

Dere er DER allerede ja.. pakker nok til "termin" (14-20 dager før)
da blir det klær til meg og babyen, fersken iste, tannbørsten, hårbørsten og en mascara..
Nistepakka pakker jeg jo etter riene har startet.. (sykehusmaten øker ikke apetitten og kommer ikke når JEG er sulten)

Aner virkelig ikke hva jeg skal pakke i denne her sykehus baggen, men det jeg har fått råd om var, bind, gode myke store truser, ekstra mykt toalett papir eller kleenex, behagelige løstsittende klær, våtservietter som kan brukes både til underliv og ansikt og tannbørste og vannflaske. Så kommer jo det til babyen utenom såklart, men dette er mitt første barn og jeg har bare ikke peiling. Man kan spør meg om det aller meste når det gjelder hund og dyr, men spør du meg om barn og aller mest spedbarn.. ja da er jeg ikke akkurat noen kunnskapsbolle :p

Store behagelige truser,bukser og skjorter. Har ont alle veier etter fødsel så må unngå at det strammer :p tar også med paracet til etterriene, så slipper jeg å mase etter det.
Amme bh, skjold tilfelle jeg blir like sår av amming som sist, og sutt :D
Toalettsaker, kjeks, juice, brus og noe babyklær :)

Papir og våtservietteter der nede etter fødsel?! Seriøst? Jeg måtte bruke dusjhodet å spyle med når jeg var på do ellers var det au au. Klappet tørt med håndduk fra sykehuset. Men vi er jo alle forskjellig.

Nå kjenner jeg at jeg fikk lyst til å pakke baggen å gjøre meg klar til fødselen. Blir utålmodig.

Skal ha med ullklær til lille, de er så lette å skylleopp å tørker fort om det skjer uhell. Glømte klogs å tøffler sist, så de må med dennegang. Skal også bytte til nattbind tidligere enn sist fordi det ble fort litt klamt. Hmm, skal ta med kort tror jeg.
Skal ta med klær og toalettsaker til meg og sambo. Også skal jeg huske å spise mer under fødselen, for all sjokoladen og nam nam'en tok vi faktisk med oss hjem igjen fordi vi glømte det.

Tenker å ta med
- toalettsaker /m ammeinnlegg
- et skift med klær til meg, mulig morgenkåpe, crocs
- hentesett til baby
- kamera, mobil og lader

Alt annet fås på sykehuset under oppholdet.. Men som sagt så håper jeg å få reise hjem etter fødsel. Blir barnet født på kvelden/natten blir jeg til neste dag, men om barnet blir født på morningen ser jeg for meg hjemreise samme dag :)

Pakker i uke 30 jeg :-P ift til hvordan det var med førstemann tørr jeg ikke annet.. Men vi bor 3t unna sykehuset da.

Har faktisk pakket klart bagen til babygutten, eller mangler kunn hente settet. Er mye hjemme på grunn av store bekkensmerter og vet ikke noe om formen blir bedre eller dårligere så jeg ønsker å få så mye som mulig klart allerede nå :-) sikkert litt små hysterisk og stresset førstegang mamma, men jeg har gjort klart barnerommet og venter på senga som kommer i midten av januar og bestilt vogna osv. Tenker å ha pakket klart sykehusbagen til uke 30 og håper det meste av utstyr og sånn er i hus til da. Vil ikke ha igjen så mye på slutten for da skal jeg bare slappe av og forbredt meg på fødsel! :-)

Back
Topp