Denne shabby chic stilen..

Grønnkommode

Betatt av forumet
Det er utrolig hva litt hvit maling og sandpapir kan gjøre med prisen på et gammelt bord eller skap! :-O
Men hvis folk er villige til å betale for det så er jo det gull :)

Denne er priset til 2900,- på finn. Nesten så jeg vurderer å gjøre det selv :P

Haha, I know.
Gi det litt hvitmaling og kall det shabby chic, samma hva det er.

Tøsa! skrev:
Haha, I know.
Gi det litt hvitmaling og kall det shabby chic, samma hva det er.

Hehe. Ja, jeg så to skinnsofaer (ordet velbrukt var med i annonsen) og kun fordi de var hvite så var det shabby chic

Jeg skjønner ærlig talt ikke greia med shabby møbler altså.. Jeg digger hvit stil selv og har et veldig chic hjem, men shabby... neitakk.. Syns ikke det er fint med stuebord som er laget av en palle liksom... (noen som har det) og ting som ser ut som kommer fra huleboertiden...

Men men smaken er som baken

Enkelte pynte ting kan jeg like i shabby chic f.eks rammer o.l.
Men har hvit stil da og synes det er fint... men har ingen "slitte" møbler da

Men sånn apropo den stilen - jeg tenker på alle de flotte gamle møblene som regelrett er ødelagt i "historisk sammenheng" med flere liter hvitmaling.......!

Jeg har også gamle møbler, men kunne ikke tenke meg å male feks spisestua med tilhørende skap etter mine besteforeldre hvitt - de hadde garanter snudd seg i graven om de hadde visst det....hadde garantert fått spøkelser i hus etterpå i alle fall ;) Dessuten er det så mye penere i sin opprinnelige stand :)

I alle dager.. Jeg liker slitte, gamle møbler, men aldri i verden om jeg hadde betalt 2900 for det der.. Folk vet å ta seg betalt.

nøttelitenItreet skrev:
I alle dager.. Jeg liker slitte, gamle møbler, men aldri i verden om jeg hadde betalt 2900 for det der.. Folk vet å ta seg betalt.

Sign! Fint skap altså, men nesten 3000 kr, nei takk.

blei fortalt om ein i kr.sand som gjorde dette. kasta superbillige møblar på sjøen, lot dei ligge der ei vekes tid, tok oppatt, tørka, malte og solgte for gaaanske masse pengar.. :P

minoja skrev:
Men sånn apropo den stilen - jeg tenker på alle de flotte gamle møblene som regelrett er ødelagt i "historisk sammenheng" med flere liter hvitmaling.......!

Jeg har også gamle møbler, men kunne ikke tenke meg å male feks spisestua med tilhørende skap etter mine besteforeldre hvitt - de hadde garanter snudd seg i graven om de hadde visst det....hadde garantert fått spøkelser i hus etterpå i alle fall ;) Dessuten er det så mye penere i sin opprinnelige stand :)

Ja, grøss, mange sånne skap med mønster og utskjæringer på som har blitt ødelagt av hvitmaling de siste årene ja... nesten så jeg snur meg i grava selv.

Hva med en shabby chic sofa til 6000

En kommode til 3500

Et skap til 3000

Eller for å toppe ALT

Et bord satt sammen av to paller og hjul, kostnad max 200 kroner.

For 3 fine tusen kroner.

Velkommen til galskapen. Og velkommen til en stil som er på vei ut for lenge siden....

Nei det er mye rart der ute...  Lurer på om folk får solgt det jeg, eller om det ligger ute på finn i alle evigheter.
Vi har en gammel stil i huset vårt selv, men det er fordi selve huset er hauggammelt. Så her hadde det ikke passet bra med høyglanskjøkken eller stålinteriør.
Men aldri i verden om jeg hadde betalt så mye for gammal drit

Her inne på babyverden er folk så opptatt av hva som er inn eller ikke. Har dere ikke deres egen stil, eller må dere bytte stil for hvergang stilen er ut? Nå vet ikke jeg, jeg følger ingen stil. Jeg har min egen. Men shabby chic stilen kan umulig være ut når omtrent alt av interiørblader drukner i denne stilen. Jeg er en av de som handler gamle møbler på finn og smeller på med maling. Jeg elsker å pusse opp disse grusomme møblene som er rosemalt, grønne, oransje osv. Dette ble da gjort som regel på 60-70 tallet. Opprinnelig er de fleste møbler i den rokkoko stilen i lakket eik. Jeg har også vokst opp med en mor som raste ned loppemarked, arvet og kjøpte gamle møbler for å pusse opp de. Jeg har altså arvet den hobbyen. Jeg skjønner ikke hvordan folk kan ha gamle malte, eller furu møbler i sin stue uten å gi de ett oppfriskene malingstrøk. Tydeligvis øker det jo prisen;) For det er slik som alt annet, markedet bestemmer prisen. Jeg kjøpte mine første møbler da jeg var 14, det var to senger og to kommoder og de var vel da allerede godt over 100 år gamle. Altså dette lenge før shabby chic stilen kom. Og denne stilen elsker jeg. Elsker det gamle:) Så til mitt poeng er noen villig til å gi en slik pris er den jo faktisk verdt det;)

Back
Topp