Denne kvalmen...

Bkno1409372

Betatt av forumet
En uke overstått med kvalme døgnet rundt. Oppkast en gang i dag. Jeg kjenner at jeg takler dette svært dårlig :( syns veldig synd på meg selv, er alene med 3 barn og ligger for det meste i senga. I tillegg har jeg cøliaki og veldig irritabel tarm som tåler dårlig å kaste opp. Må nok be legen om noe kvalmestillende, for dette føler jeg er så overveldende at jeg ikke er i stand til å takle det, rett og slett. Vet flere sliter med kvalme her inne. Har dere det og døgnet rundt? Hva hjelper for dere?

Døgnet rundt. Dog mer oppkast om formiddagen. Fem ganger om morgenen, og fem utover dagen. Ingenting hjelper bortsett fra å småspise litt og drikke litt:( Finn en toleransegrense på hvor mye du kan spise/drikke uten å kaste opp.

Ingen av de kvalmestillende jeg har fått har hatt noen virkning heller. Best de reseptfrie! Marzine feks. hadde litt virkning på meg.

Synes og synd i meg selv av og til, men er bare å bite tenna sammen og vente til det går over :(

Last edited by a moderator:
Syns det er verre om kvelden. Akkurat nå kjennes det ut som jeg har spist noe magen min ikke liker. Blir kvalm av alt jeg putter i munnen. Eneste som hjelper litt er frisk luft, men energinivået er jo på bånn. Får høre på apoteket i morgen om de du nevner der. Verdt et forsøk så lenge de er sikre for babyen. Vet jo det mest sannsynligvis "bare" er for 4 uker til ca. Men hver dag er jo en prøvelse... Er 8 uker på fredag. Min erfaring fra sist svangerskap med nr 3 var at det gikk ikke over da jeg kom til uke 12, men varte fra uke 7-14 ca. Da og kasta jeg opp en del. Men det er den konstante kvalmen som snart tar knekken på meg, og sånn må det vel ikke være?

Jeg vet dessverre ikke hvordan vanlig svangerskapskvalme skal være, da jeg har den ekstreme varianten. Og dette er mitt første ordentlige svangerskap.
Du får sikkert flere svar imorgen!:)

God bedring!

Burde jo snart vite det sjøl i og med dette er nr 4 :-p blir bare verre og verre gang for gang hos meg. Føler meg jo fæl som klager og, siden jeg er så heldig å være gravid.

Jeg har vært gravid tre ganger, og har hatt hyperemesis hver eneste gang.

Dette blir nok vårt eneste biologiske barn.. Skjønner ikke alle dere flinke damer som klarer å ta vare på barn og samtidig være dårlig :) All kudos til dere!

Jeg har vært gravid tre ganger, og har hatt hyperemesis hver eneste gang.

Dette blir nok vårt eneste biologiske barn.. Skjønner ikke alle dere flinke damer som klarer å ta vare på barn og samtidig være dårlig :) All kudos til dere!
Det blir så som så hjemme for tida. Heldigvis er mine store - 13, 8 og 6 år. Men jeg greide meg sist jeg var så kvalm med en på 2 år og. Så jeg får vel bare greie dette. Håper det går over rundt 12 uker for oss begge to :)

Det blir så som så hjemme for tida. Heldigvis er mine store - 13, 8 og 6 år. Men jeg greide meg sist jeg var så kvalm med en på 2 år og. Så jeg får vel bare greie dette. Håper det går over rundt 12 uker for oss begge to :)

Du er flink i hvert fall :) Jeg er i uke 12 nå, så våkner spent hver morgen. Hehe.

Kvalm døgnet rundt men har små perioder på minutter/kvarter der kvalmen nå er borte.. 8/4 nå kvalmen startet i uke 5... Fått kvalmestillende av legen siden jeg har 2 små å ta meg av.. Hjelper litt helsigvis.

Jeg er også kvalm døgnet rundt. Siste døgnet har jeg vel kastet opp 10 ganger..sliter veldig med matlyst, og blir kvalm bare jeg spiser bittelitt eller drikker en slurk vann. Det eneste som hjelper meg er å ligge helt stille i sengen og ha det mørk og stiller rundt meg. 100% sykemeldt så det er stort sett det jeg gjør om dagene. Har ikke brukt noe kvalmestillende til nå, men i morgen skal jeg til legen og da kommer jeg til å spørre om det.

Er kvalm og svimmel konstant for tia. Å ligge hirisontalt hele dagen er egentlig det beste. Prøver å småspise litt hele dagen for å gjøre det litt bedre, men klarer bare å spise brød med leverpostei for tia og det er grenser for mye jeg klarer å trykke i meg av det i løpet av dagen også.

Ligge horisontalt hele dagen hjelper her og, men får jo litt vondt i kroppen av det. Faktisk spiser jeg knekkebrød m kyllingpostei og agurk. Men etter jeg så på Helstrøm tidligere i uka så greier jeg nesten ikke få i meg mat- tenker bare på hvordan han forklarte hva MUK er... :-p blæh....

Back
Topp