Denne amminga...

Brukte hele perioden sist. Klipte de ned etterhvert etter anbefaling fra amnehjelpen, men ho godtok tilslutt ikke om det ikke var "latexsmak " i maten :p

Pass på at brystknoppen ligger ved nesa på baby så de må bøye hodet litt bak for å suge.. Da skal d ikke bli sårt. Er knoppen flatere på en side etter amming blir suginga feil. Hadde nettopp vondt i den ene og ingenting hjalp før hs sa d der til meg.. 2 dager etter var jeg bra;)
Og jeg amma i 2 år med forrige men var aldri noe problem med d da.. Så se etter d neste gang' purelan etter hver amming er å bra:)

Masse luftørking og purelan hjalp her. Hvis jeg måtte ha bh, purelan på mesoft rett på brystet og bh over. Aldri fingrene på brystknoppene. Bruk qtips.
Sørg for riktig teknikk. Ammehjelper/barselpoliklinikken kan hjelpe der.
Og ikke minst, brystknoppene må herde. Tok meg tre uker og så var jeg ikke sår mer. Bare hvis teknikken blir feil. Ikke la baby ligge å sutte. Det kan forverre. Hold ut mamma ☺️ du er flink!!!

Nå begynner det å gå seg til her.. Ammer så godt som uten smerter. Litt i den ene akkurat når hun starter men er snakk om 10 sekunder så det biter jeg tenna sammen på.. Har brukt disse kompressene, morsmelk og ligget uten bh på natta. Smurt litt med purelan men den er jo så klissete!

Back
Topp