Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er en typ sukker lake som du får 15 min på å drikke. Den er så søt at de aller fleste kaster opp den igjen;/ Så sitter man på legekontoret i 2 timer så måler man blodsukkeret etter 2 timer og denne skal ikke vises over 9 .Altså, jeg er helt grønn på det her og har aldri hørt om denne testen før. Hva er det som er så fælt med den egentlig? Og hvordan «foregår» testen?
Du må møte fastende, og så sjekker de blodsukkeret ditt, før du drikker sukkergugge og må sitte i ro i to timer. Da sjekkes blodsukkeret igjen.
Du må sitte de 2 timene uten mat ellers blir det ikke korrekt måling av blodsukkeret. Jeg har spurt om å få time kl 08 sånn at det ikke blir fasting så lengeEr det noen som vet om man får lov å spise etter at man har drukket, eller om man må sitte i to timer uten mat?
Man har ikke så valg da. Jeg hadde med første og får det sikkert igjen . Heller ta testen sånn at jeg blir fulgt opp med vekst av babyen enn å risikere sin egen helse og babyen. Man km jo risikere å få kjempe babyFASTE??? Også drikke no sukkerdritt og vente ennå lengre? Jeg som spyr av å ikke spise nei takk!!!
Jeg er litt i samme situasjon. Har født fem, aldri hatt særlig høy vektoppgang, aldri fått påvist sukker i urinen, og har født fire (i underkant av) gjennomsnittlige barn til termin (3150-3450) og ei på over fire kilo. Hun er rent genetisk større enn sine søsken, også nå som tolvåring, var aldri mistanke om svangerskapsdiabetes.Jeg har jo våre gravid noen ganger, og barna har alle hatt normal str.
Hvor gutt er størst... og jeg har fått mindre str på barna med ny mann.
Hvorfor ser dem det da som nødvendig i og ta en slik test på meg nå da?
Jeg har aldri hatt noe med urinen ei heller sukker?
Hvor stor er oddsen, for at jeg utvikler svangerskaps diabetes nå da?
Lykkespire
Du må sitte de 2 timene uten mat ellers blir det ikke korrekt måling av blodsukkeret. Jeg har spurt om å få time kl 08 sånn at det ikke blir fasting så lenge
Jeg får ikke det til å stemme. Hvis alle over 25 SKAL ta den, hvorfor er det presisert at de over 40 skal ta den da?Diskuterte dette med legen min forrige gang jeg var der. Hun syntes det var litt vel mye å sjekke alle, særlig hvis de hadde vært gravid før uten sv.diabetes. Hun hadde ringt sykehuset og snakket med legene der, og svaret var at ALLE over 25 skal ta testen...
Man har ikke så valg da. Jeg hadde med første og får det sikkert igjen . Heller ta testen sånn at jeg blir fulgt opp med vekst av babyen enn å risikere sin egen helse og babyen. Man km jo risikere å få kjempe baby
Midnatt og frem til testen er tatt og inkl de 2 timene det er å vente . Lønner seg å ta testen så tidlig som muligJeg fikk også beskjed om at jeg må ta den testen i dag. Ifølge legen min gjelder det «alle». Han sa jeg skulle komme fastende - er det noen her som vet hva det vil si? Altså hvor mange timer jeg ikke får spise? Ikke at det er noe problem, jeg spiser uansett veldig lite om dagen.