Den store ( og visstnok eneste) sminketråden!

Min hverdagssminke består av:

DiorSkin Nude foundation
DiorSkin Nude concealer
Dior skygger og brynblyant
Dior Skimmerpudder
Kanebo mascara
Clarins, Dior og Clinique glosser
Guerlain Kohl (fra sommerlooken)

+en drøss med annet som blir tatt frem ved behov :)

Mine favoritter:

Sensai Kanebo foundation. total finish, flytende
Sensai Kanebo flytende eyeliner.
Dior skinflash concealer
Guerlain terracotta solpudder el. bare det transparente pudderet
Clinique/Guerlain blush
Clinique lipgloss (sitter godt)
Dior/Clinique/Body Shop øyenskygger
Helena Rubinstein Lash Queen mascara, el. L'Extrême, Lancôme.

Men sminken er jo avhengig av hvilken hudtype du har, og alder :) Har kombinert hud, selv.

Oi, her var det en del spennende ideer som må testes ut.

For øyeblikket brukker jeg:

Mascara : L´oreal sin Volume x 5 og Helena rubinstein sin lash queen.
Eyeliner pencil:  Dior
Eyeliner Flytende: No.7
Eyeliner cream: MAC fluidline (ofcourse!!!)
Foundation: Dior nude
Øyenskygge: MAC og Dior
Blush: MAC og Dior
Lipgloss: Dior 
Lebestift: Helena Rubinstein og MAC
Neglelakk: China Glaze, OPI og Chanel

Bruker også sminkekoster fra MAC og EcoTools.

Men alt dette blir selvsagt ikke brukt hver dag. Til daglig blir det mascara, eyeliner,lys øyenskygge, rouge og hvis jeg er i humør så kanskje litt foundation. Negeakk har jeg egentlig på så og si alltid.

I sminkepungen:

Foundation: Glo minerals mineralpudder, wonder powder fra Makeup Store, Lancome Teint idole ultra.

Concealer: Helena Rubinstein, Mac

Rouge: Chanel, Chanel, alltid Chanel

Øyeskygger: flytende fra Chanel, vanlige fra Chanel og Dior

Mascara: Lancome - Definicils

Øyebryn: I.D.Bare Minerals

Lipgloss: Rosebud

Leppestift: Chanel

LipBalm: La Mer (INGEN over, ingen ved siden)

Hudpleie: Skin Smoothing Cream, Ultracalming Cleanser, Ultra Calming mist og Daily Microfoliant fra Dermalogica.

Kroppspleie: NUXE tørrolje! <3

LilleLavendel skrev:
I sminkepungen:

Foundation: Glo minerals mineralpudder, wonder powder fra Makeup Store, Lancome Teint idole ultra.

Concealer: Helena Rubinstein, Mac

Rouge: Chanel, Chanel, alltid Chanel

Øyeskygger: flytende fra Chanel, vanlige fra Chanel og Dior

Mascara: Lancome - Definicils

Øyebryn: I.D.Bare Minerals

Lipgloss: Rosebud

Leppestift: Chanel

LipBalm: La Mer (INGEN over, ingen ved siden)

Hudpleie: Skin Smoothing Cream, Ultracalming Cleanser, Ultra Calming mist og Daily Microfoliant fra Dermalogica.

Kroppspleie: NUXE tørrolje! <3

Jeg har gått tom for rouge fra dior ( noe som ike er rart etter flittig bruk i to år, hohoh), er veldig fornøyd med den, men tenkte å prøve ut noe nytt. 
Ser du er superfornøyd med chanel sin, hvilken har du og hvor mye koster den?

Disse skyggene og denne blushen. varer virkelig i en EVIGHET.- vanskelig å bli kvitt! hehe. Tipper ca 350? kan ikke si jeg tenkte så hardt på det i øyeblikket at jeg husker prisen akkurat nå:) men rudnt der, tror jeg!

Bouncing buttplug skrev:

-Nymphadora- skrev:

Bouncing buttplug skrev:
Jeg liker veldig godt e.l.f. sine øyenskygger!jeg bruker ofte Cream øyenskyggene som primer, siden de er litt kladdete alene, og så skyggene over. Holder heeele dagen!

Kremene

Skyggene

Brightening eye colour

De har også øyenskygger i mineral og studioseksjonene 

Flotte farger, store produkter, og billige priser! (Høres ut som jeg er ansatt, men jeg ER ikke det!:P) 

De har også primere, jeg har ikke prøvd ut desse for jeg har nettopp kjøpt dem, men de ser veldig gode ut.

Testet ut E.L.F. og ja, du får det du betaler for  
Absolutt ikke noe jeg ville anbefalt videre. Øyenskyggene drysser verre enn et hode fullt av flass!! Neglelakkene flasser av på flekken. Blushen går jeg ikke inn på en gang. 
Eyelineren var tålelig bra. Primeren funket greit de første to-tre gangene.

Da har du fått et dårlig parti:P

Eneste jeg har brukt som holder hele dagen (kvelden). Drysser ikke, og cream eyelineren er da MÅHA i sminkepungen! (jeg har tre stykker i bakhånd:D)

Jeg og handla derfra da det var halv pris og ALT jeg kjøpte viste seg og være helt ubrukelig...

Utenom sminkepungen da, den holdt mål :P

Alle gode ting er tre, og da er jeg nr tre her som syns sminken fra e.l.f. er super!
Har aldri vært noe glad i å bruke sminke fordi det har sett bra ut når jeg drar hjemmefra,
men bare å komme seg på jobb/skole, så ser det BLÆH! ut.
Nesten ikke noe som sitter, men e.l.f.-sminken som er i hverdagskit-et mitt sitter hele dagen.

Hverdagssminken min, er:

Studio Flawless Finish Foundation
Regular Eyelid Primer
Studio Cream Eyeliner
Studio Waterproof Lengthening Mascara
Studio Eyebrow Kit
Studio Blush: Gotta Glow

LilleLavendel skrev:

Disse skyggene og denne blushen. varer virkelig i en EVIGHET.- vanskelig å bli kvitt! hehe. Tipper ca 350? kan ikke si jeg tenkte så hardt på det i øyeblikket at jeg husker prisen akkurat nå:) men rudnt der, tror jeg!

Da blir det dette på meg til torsdag! Nesten så jeg gleder meg mer til taxfree enn selve stedet vi skal reise til, hehe. Neglelakkene koster ca 220-230kr så da stemmer nok dette med pris!

Foundation: MAC og Mineral Hygenics
Rouge: id og NYX
Øyebryn: toofaced
Primer: UDPP og MAC paintpot (elsk elsk)
Øyneskygger: MAC, NYX, Glo
Maskara: L'oreal million dollar lashes
Eyeliner: GOSH
Lepper: ingen favoritter enda;)

*LC* skrev:

Gleder meg sykt til jeg får UDPP. Bestilte den igår, antar at den er i postkassa i løpet av neste uke.

~Mummimamma~ skrev:

Jeg og handla derfra da det var halv pris og ALT jeg kjøpte viste seg og være helt ubrukelig...

Seriøst?? 

Har ikke vært annet enn fornøyd med produktene jeg. Et par har vært ødelagte, men de bare sender jeg bilder av, så får jeg nye i posten:)

Mine har alltid vært holdbare, hudvennlige (har tendenser til allergi, var svært allergisk da jeg var lita), og dryge Holder hele dagen her:D

~Mummimamma~ skrev:

Seriøst?? 

Har ikke vært annet enn fornøyd med produktene jeg. Et par har vært ødelagte, men de bare sender jeg bilder av, så får jeg nye i posten:)

Mine har alltid vært holdbare, hudvennlige (har tendenser til allergi, var svært allergisk da jeg var lita), og dryge Holder hele dagen her:D

Synes e.l.f er noe dritt jeg og. Øyenskyggene drysser og den flytende eyelineren er så tynn og flytende at det er helt grusomt. Mineralfoundationen begynner jeg å klø skikkelig i trynet av, selv om det er mineralsminke.

Ellers synes jeg Diorshow er skikkelig oppskrytt, den passet iallefall ikke meg.

Bruker I.D foundation og Gosh concealer. Sistnevnte er den beste concealeren jeg har prøvd, men nå har jeg stort sett bare prøvd billigmerker på den fronten (max factor og loreal)

Ellers har jeg kun eid en Diorøyenskygge i hele mitt liv, resten bare billigmerker, og jeg må si den skiller seg kraftig ut fra de andre ja.

Vil gjerne ha tips til flytende eyeliner:)
Oooog mascara, har litt korte vipper, og hittil så er det loreal telescope som har funket kjempebra, men jeg vil investere i en skikkelig god en. Har mascara lenge, så det er noe jeg kan bruke en del penger på.

Tøsa skrev:
Synes e.l.f er noe dritt jeg og. Øyenskyggene drysser og den flytende eyelineren er så tynn og flytende at det er helt grusomt. Mineralfoundationen begynner jeg å klø skikkelig i trynet av, selv om det er mineralsminke.

Ellers synes jeg Diorshow er skikkelig oppskrytt, den passet iallefall ikke meg.

Bruker I.D foundation og Gosh concealer. Sistnevnte er den beste concealeren jeg har prøvd, men nå har jeg stort sett bare prøvd billigmerker på den fronten (max factor og loreal)

Ellers har jeg kun eid en Diorøyenskygge i hele mitt liv, resten bare billigmerker, og jeg må si den skiller seg kraftig ut fra de andre ja.

Vil gjerne ha tips til flytende eyeliner:)
Oooog mascara, har litt korte vipper, og hittil så er det loreal telescope som har funket kjempebra, men jeg vil investere i en skikkelig god en. Har mascara lenge, så det er noe jeg kan bruke en del penger på.

har prøvd alle mascaraer som finnes der ute, og har endelig roet meg ned med loreal sin vollussimo x 5 (eller noe i den duren, husker ikke helt. svart tube med gull lokk). Helena rubinstein sin lashqueen er også bra. Lancome til Le´extreme er fin, skiller vippene godt.

Når det gjelder flytende eyeliner så var jeg veldig fornøyd med penlineren til både Chanel og Dior. Egentlig så synes jeg den fra H&M også er bra, men den aller beste må være No.7 sin flytende eyeliner. For en fantastisk børste! Du får kjøpt den på Bootsapoteket.
MAC sin fluidline er også fantastisk hvis du skal ha en enkel strek over øyet, nå pleier jeg å dra den litt langt ut (pin up-aktig) så derfor foretrekker jeg No.7

-Nymphadora- skrev:

*LC* skrev:

Gleder meg sykt til jeg får UDPP. Bestilte den igår, antar at den er i postkassa i løpet av neste uke.

Jeg bruker faktisk MAC paintpot'ene mer. Elsker fargen painterly og groundwork (mener jeg den het igjen). Øyeskyggene sitter som støpt og blir mer intense med paintpoten under.  Men UDPP er herlig den også altså;).

Bruker Dior sin øyenskygge og rouge. Og sminken er på hele dagen (eller natten) uten å bli borte eller legge seg i linjer. Holder seg kjempe bra, så har ingenting å utsette på den. Bruker ikke primer...
Dagkrem med farge fra Lancome,(+ solpudder fra Isadora om jeg skal flakse i natten).
Mascara så er det double extension fra Loreal (den røde) til nattbruk, og akkurat nå er det Masterpiece fra Max Factor til daglig bruk. Ellers så elsker jeg Hypnose fra Lancome.

Back
Topp