Den store ( og visstnok eneste) sminketråden!

*Lindus** skrev:
Hva med foundation?

Jeg har brukt Bare Minerals, men nå begynner jeg å gå tom. Skal jeg fortsette med den?
Noe bedre?

Liker glominerals, men selv bruker jeg det kun en gang i skuddåret, så jeg er nok ikke rett person til å svare allikevel 

Sminkepungen min består av...
Mascara fra Kanebo,
 Foundation fra Kanedo
og en neglelakk fra hennes....
Trooor jeg trenger en oppfriskning...

Bouncing buttplug skrev:
Jeg liker veldig godt e.l.f. sine øyenskygger!jeg bruker ofte Cream øyenskyggene som primer, siden de er litt kladdete alene, og så skyggene over. Holder heeele dagen!

Kremene

Skyggene

Brightening eye colour

De har også øyenskygger i mineral og studioseksjonene 

Flotte farger, store produkter, og billige priser! (Høres ut som jeg er ansatt, men jeg ER ikke det!:P) 

De har også primere, jeg har ikke prøvd ut desse for jeg har nettopp kjøpt dem, men de ser veldig gode ut.

Testet ut E.L.F. og ja, du får det du betaler for  
Absolutt ikke noe jeg ville anbefalt videre. Øyenskyggene drysser verre enn et hode fullt av flass!! Neglelakkene flasser av på flekken. Blushen går jeg ikke inn på en gang. 
Eyelineren var tålelig bra. Primeren funket greit de første to-tre gangene.

Rekekreke skrev:
Mascara fra Kanebo,
 Foundation fra Kanedo

Tja, hvis det er alt du bruker så trenger du ikke oppfriskning. Ikke alle ser ut som et fugleskremsel uten sminke. jeg for min del trenger masken min :P

fant nettop ut at sminken min er ca 2år gammel faktisk  øyenskyggene ble nesten ikke brukt før pga tunge øyelokk, men snart nå skal jeg fråtse i dem!!!! Altså nye øyenskygger da

Ble mega nysgjerrig jeg nå.

Legg ut bilder av sminkepungen deres, jenter! Altså hverdags sminken. Skal gjøre det selv i løpet av dagen.

-Nymphadora- skrev:

Rekekreke skrev:
Mascara fra Kanebo,
 Foundation fra Kanedo

Tja, hvis det er alt du bruker så trenger du ikke oppfriskning. Ikke alle ser ut som et fugleskremsel uten sminke. jeg for min del trenger masken min :P

Jeg pleier nå å ha mere enn som så, hadde en real opprydning i den her om dagen, og fjerna en hel hau med ting som hadde knust, eller gått ut på dato :P
Som regel har jeg ikke en sånn liten sminkepung, men en hel gedigen toalett veske :P
Så når lønningen kommer skal jeg ta en skikkelig shoppingrunde :P

Jeg sverger til Dior sminke. Fantastisk kvalitet!

-Nymphadora- skrev:

Bouncing buttplug skrev:
Jeg liker veldig godt e.l.f. sine øyenskygger!jeg bruker ofte Cream øyenskyggene som primer, siden de er litt kladdete alene, og så skyggene over. Holder heeele dagen!

Kremene

Skyggene

Brightening eye colour

Flotte farger, store produkter, og billige priser! (Høres ut som jeg er ansatt, men jeg ER ikke det!:P) 

De har også primere, jeg har ikke prøvd ut desse for jeg har nettopp kjøpt dem, men de ser veldig gode ut.

Absolutt ikke noe jeg ville anbefalt videre. Øyenskyggene drysser verre enn et hode fullt av flass!! Neglelakkene flasser av på flekken. Blushen går jeg ikke inn på en gang. 

Da har du fått et dårlig parti:P

Eneste jeg har brukt som holder hele dagen (kvelden). Drysser ikke, og cream eyelineren er da MÅHA i sminkepungen! (jeg har tre stykker i bakhånd:D)

Bouncing buttplug skrev:

-Nymphadora- skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Kremene

Skyggene

Brightening eye colour

Eneste jeg har brukt som holder hele dagen (kvelden). Drysser ikke, og cream eyelineren er da MÅHA i sminkepungen! (jeg har tre stykker i bakhånd:D)

Nja, bestilt flere ganger over en periode på to år, og blitt skuffet hver gang. Men nå har jeg ganske høye krav, og det sier seg selv at med den prisen så bør man ikke forvente noe.

MAC MAC MAc og/eller i.d bare minerals!!!!!!!!!!!!!

-Nymphadora- skrev:

Læidy Bla Bla skrev:
de har vel på ebay 

Så mye fake ute og går på ebay, så gidder rett og slett ikke å gå i den fella (igjen) !!

Jeg har kjøpt blandt annet "88ultra shimmer palette" på ebay.
Det er jo ikke noe high-end merke, men veldig bra pigmentert, drysser ikke og holder hele dagen :)
Billig er de også...
Veldig fornøyd!

-Nymphadora- skrev:

Bouncing buttplug skrev:

-Nymphadora- skrev:

Bouncing buttplug skrev:

Kremene

Skyggene

Brightening eye colour

Nja, bestilt flere ganger over en periode på to år, og blitt skuffet hver gang. Men nå har jeg ganske høye krav, og det sier seg selv at med den prisen så bør man ikke forvente noe.

Jeg er også veldig fornøyd med E.L.F <3
Nå har ikke jeg prøvd øyenskyggene da, men gel lineren er super.
Synest ikke nødvendigvis sminka er dårlig selv om den er billig, jeg er f.eks fornøyd med mye fra H&M også, men liker derimot ikke MAC.
Har 4 øyenskygger derfra og liker dem ikke i det hele tatt, sender dem gjerne i posten om noen vil ha ;)

I.D øyenskygger. (ikke mascara, der er dior best)

Har testet ut E.L.F nå, og er ekstremt allergisk! Hovnet opp skikkelig på øyenlokkene, var deformert i to dager. Har fortsatt sår, og er øm, men har heldigvis fårr tilbake fasonegen på øynene mine nå. 
Var primeren som slo meg ut, men nå kan jeg ikke bruke øyenskyggene deres heller, for nå reagerer jeg på begge deler. 

Foundation: Jane Iredale! BESTE mineralsminken som finnes! Jæskla dyr, men virkelig verdt det. Den går I.D og Glo flere ganger altså. Jeg har prøvd det meste. 

Mascara: Lancome Hypnose Drama. Beste jeg har prøvd noensinne. Hender jeg kjøper noe annet bare for å prøve men faller alltid tilbake på Lancome'n min. 

Øyenskygge: De beste er helt klart Dior sine. Mange forskjellige å velge i, de sitter som støpt hele dagen.

Lipgloss: Juicy Tubes. 

Dette er erfaringer jeg har både for meg selv og i forbindelse med jobb (har make-up artist som tilleggsutdannelse)

Jeg har:
Dior maskara
Dior øyenskygge
Iredale oil control primer
I.d Bare minerals foundation
Isadora Blush'er
Helena Rubeinstein lip gloss

Brukte I.D foundation før.. så gikk jeg over til dior og kanebo. men nå har jeg skiftet over til I.D igjen.. og synst den holder seg gjevn og fin MYE lenger.

Har en masse dyre maskaraer.. blandt annet Dior.. men synst de klumper seg så fort. Så favoritten min er faktisk MaxFactor False Lash Effect.

Øyenskygger bruker jeg litt av hvert av.

Neglelakk - OPI!!!! Kjøpte min første flaske for en mnd siden.. og er helt frelst.. er noe HELT annet enn alt annet jeg har prøvd før.. fra H&M til Chanel og Dior. Superenkel å pøføre, ikke for tykk og ikke for flytende, fordeler seg perfekt på neglen. Tørker fort, og blir ikke seig selv med flere lag. Og så holder neglene seg fine i en uke. Vanligvis pleier det bli stygt etter bare noen timer på mine negler.

Jeg har lagt min elsk på: MAC, too faced og shady lady... Er de tre det går i nå...
Bruker MAC sin fundation og den er hellt rå :) Kommer aldri til å bytte til noe annent..
Og når jeg har finish pouder (eller hvordan det nå skrives) over, så holder det helle dagen + litt til :p

Too faced, MAC og shady lady sine øyenskygger er kjempe god :) Holder fargen bra, blir ikke sånn "strippete" som mange øyenskygger kan bli :) 

Så det er de tre merkene jeg anbefaler for øyblikket :) 
Har enda ikke funnet MAC noen annen plass en på e bay over nett, men de andre finner man "over alt" på nett og er IKKE dyrt med tanke på hvor bra de holder :)

Back
Topp