den STORE hundetråden

Jonathan`s mamma

Gift med forumet
hvilken hund har du lyst på??  (rase)

kjenner du noen som har dansk/svensk gårdshund?  er de gode famillie hunder?

legg gjerne ved bilder av type rase du liker[:D]   hvilket kjønn er best og ha?

JEG HAR DENNE [:D] Hadde lyst på den i 8 år, kanskje[:)]

Men jeg har også lyst på(bare googla litt):

+++++

Dette er rasen jeg har lyst på.
Det er en Saarloos Wolfhound. (cirka halvt ulv og halvt schæfer i orginalblandingen fra 1975)

Har lyst på Berner sennen eller Langhåret Rottweiler..

Rottweiler= http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=43694

Berner sennen

Kjenner ingen som har svensk-dansk gårdshund.

har en husky..tenker hund nr 2 blir en blanding av husky og alaska malamut

ORIGINAL: Jonathan`s mamma

hvilken hund har du lyst på??  (rase)

kjenner du noen som har dansk/svensk gårdshund?  er de gode famillie hunder?

legg gjerne ved bilder av type rase du liker[:D]

Har to Langhårs Collie som bor hjemme :) (signaturen min)

Ja, moren til ei av bestevenninnene mine driver oppdrett av DSG, veldig fine familiehunder :)

Har lyst på afrikansk znitzzelspitzzell grand chow pow mein

ORIGINAL: Jente09Spire11

Det er en Saarloos Wolfhound. (cirka halvt ulv og halvt schæfer)

Stemmer vel ikke helt? Siden 1975 så har det vært en rase, og ikke lov til å blande ulv inn i den- Den ble opprinnelig blandet schæfer/ulv, og var svært strenge avlskrav til hundene som ble innblandet.

Helt nydelige

En kollega av meg har en svensk värghund, den er ca 30 % ulv, er stor som en ekte ulv, kjempesøt og snill--

Selv har vi en liten jack russel jente på 7 år, kjempefornøyd med rasen, men tror ikke hun er en normal terrier, etter hva
folk sier ihvertfall.. helt rolig, bjeffer aldri, og tålmodig med ungene!!

Bilde her er hun til venstre, den lille er en jack russel/chihuahua, også kjempekul type [8D]

ORIGINAL: Fly

Stemmer vel ikke helt? Siden 1975 så har det vært en rase, og ikke lov til å blande ulv inn i den- Den ble opprinnelig blandet schæfer/ulv, og var svært strenge avlskrav til hundene som ble innblandet.

Men det er vel fortsatt ulv i den, hvis den ble avlet frem med ulv, og ikke vannet ut igjen... [&:]

har selv to staffordshire bullterriere, og kunne aldri tenkt med noe annet.
sjefen min driver oppdrett av Dansk svensk, og en venninne av meg har hund derfra.

Fin rase det også, så hvis jeg ikke skulle hatt staff, måtte det kanskje blitt en Dansk svensk.

ORIGINAL: Lena Levegg

Men det er vel fortsatt ulv i den, hvis den ble avlet frem med ulv, og ikke vannet ut igjen... [&:]

Joda, men genetisk sett så blir det jo feil å si at den er ca halvt hund og halvt ulv- Siden det er over 40 over siden man blandet hund og ulv- Homogent sett så har den blitt en egen rase, som ikke lenger kan blandet med schæfer eller ulv.

Det er en Saarloos Wolfhound. (cirka halvt ulv og halvt schæfer orginalblanding fra da rasen oppsto)

ja, den er registrert rase, og blir jo avlet innen egen rase i dagens avl og ike med nytt ulveblod eller schæferblod (eneste lovlige som jeg vet som tidligere er blandet med ulv i Norge), men den stammer da enda fra blandingen Ulv-schæfer som opprinnelig ble brukt, men den bli ikke blandet med mer ulv i dagens avl det vet jeg.
Den ble blandet for å redde schæfer rasen som da begynte å slite med mye sykdom.

Det er en Saarloos Wolfhound. (cirka halvt ulv og halvt schæfer orginalblanding fra da rasen oppsto)

ja, den er registrert rase, og blir jo avlet innen egen rase i dagens avl og ike med nytt ulveblod eller schæferblod (eneste lovlige som jeg vet som tidligere er blandet med ulv i Norge), men den stammer da enda fra blandingen Ulv-schæfer som opprinnelig ble brukt, men den bli ikke blandet med mer ulv i dagens avl det vet jeg.
Den ble blandet for å redde schæfer rasen som da begynte å slite med mye sykdom.

Nei, den ble ikke blandet for å redde schæferen (schæfer er jo fortsatt en egen rase..) Men for å se om man kunne skape en hunderase som var genetisk sett sunnere, mentalt og eksteriør messig.

Jeg ønsker meg Japansk Spisshund![:D]

Dette er drømmehunden min[;)]
Men jeg skal aldri ha den,desverre.
Det er en Moscow Watchdog. Jeg elsker molossere ,jo større jo bedre egentlig.
Dansk Svensk gårdshund vet jeg lite om. Caroen min har en kompis som er det,men kompisen er bare 6 mnt gammel[:)]. Skjønn,tøff liten hund[;)]

ORIGINAL: DC88

Vil ha en evertyrmix jeg, alt for mange hunder som er overavlet nå synes jeg... Skrekkelig.

Helt enig!!! Selv om jeg har en renraset jack russel er hun ikke godkjent i Norge..[8|]  hun er for lav, gaash!! jeg skal ha en sunn
og frisk hund, med bra gemytt..  Jeg har tidligere kun hatt golden retrievere, de har jeg kjøpt av "bra" oppdrettere, de har skåret
utrolig dårlig på mentaltest, og hadde sterkt AD og HD (ikke å forveksel med ADHD, selv om man skulle tro han hadde det også [8D])

Og apropo schäfern, så er den så avlet ihjæl at den snart ikke klarer å gå uten å slepe rompa i bakken.. trist!! siden jeg selv
hadde det som liten, og hun var helt fantastisk fin, kraftig og snill!![:D]

Oi, ble litt stort! Har iallefall en sånn guttebass! Golden retriever..

Ønsker meg en Grosser schweizer sennenhund

Og en Borboel

Rhodesian ridgeback

Og Rottweiler [8D]

Av mindre hunder liker jeg Jack russel terrier & Dansk svensk gårdshund!

ORIGINAL: MICAmor

Dette er drømmehunden min[;)]
Men jeg skal aldri ha den,desverre.
Det er en Moscow Watchdog. Jeg elsker molossere ,jo større jo bedre egentlig.
Dansk Svensk gårdshund vet jeg lite om. Caroen min har en kompis som er det,men kompisen er bare 6 mnt gammel[:)]. Skjønn,tøff liten hund[;)]

Kan liksom ikke bli store nok haha..

ORIGINAL: ~September~

Oi, ble litt stort! Har iallefall en sånn guttebass! Golden retriever..

Ååååå for en herlig "bass" hehehe.. artig at du kaller den det familien min gjør..[:D] Ble tilslutt bare til at vi kalte golden for bass [8D]

Back
Topp