den STORE hundetråden

ORIGINAL: Fly

ORIGINAL: Jente09Spire11

ORIGINAL: Fly

ORIGINAL: Jente09Spire11

Dette er rasen jeg har lyst på.
Det er en Saarloos Wolfhound. (cirka halvt ulv og halvt schæfer orginalblanding fra da rasen oppsto)

Stemmer vel ikke helt? Siden 1975 så har det vært en rase, og ikke lov til å blande ulv inn i den- Den ble opprinnelig blandet schæfer/ulv, og var svært strenge avlskrav til hundene som ble innblandet.

ja, den er registrert rase, og blir jo avlet innen egen rase i dagens avl og ike med nytt ulveblod eller schæferblod (eneste lovlige som jeg vet som tidligere er blandet med ulv i Norge), men den stammer da enda fra blandingen Ulv-schæfer som opprinnelig ble brukt, men den bli ikke blandet med mer ulv i dagens avl det vet jeg.
Den ble blandet for å redde schæfer rasen som da begynte å slite med mye sykdom.

Nei, den ble ikke blandet for å redde schæferen (schæfer er jo fortsatt en egen rase..) Men for å se om man kunne skape en hunderase som var genetisk sett sunnere, mentalt og eksteriør messig.

Så forklarte nok litt feil i stad ja (er ikke lett når en må skrive fort før 1åringen skrur av dataen hele tiden),Saarloosen var et forsøk på å utvikle en friskere vakthunden, da schæferen begynte å slite med sykdom som HD. Saarloos wolfhond er en blanding av ulv og schäferhund. For å få bort litt av en tendens til HD (hofteleddsdysplasi) som shæferhunder har, blandet den nederlandske oppdretteren Saarloos inn ulv

ORIGINAL: ~September~

Og en Borboel

Rhodesian ridgeback

Drømmer også om disse to [:)]

Øverst står boerboel [:)]

ORIGINAL: Lena Levegg

ORIGINAL: ~September~

Oi, ble litt stort! Har iallefall en sånn guttebass! Golden retriever..

Ååååå for en herlig "bass" hehehe.. artig at du kaller den det familien min gjør..[:D] Ble tilslutt bare til at vi kalte golden for bass [8D]

Haha, ok! Kjært barn har mange navn, burde vel egentlig hett Rabaldrian [:D][:D][:D] Eller Trøbbel [:D] Føler meg litt som i den filmen Marley and me av og til [:D]

Vi har 2 Staffordshire Bull Terriere og 1 Rottweiler[:D]

Verdens beste [:D]

Bilder med mer : www.walking-strong.com

Labrador[:)]
Beste familie hunden jegh ar vært borti =)
vi har ei brun gammel tispe, anbefaler å ha tispe[:)]

Vi har chihuahua [:D]
Var veldig skeptisk til en så liten hund, men anbefaler absolutt chihuahua nå !!

Her er Zita:

Ellers kunne jeg godt tenke meg rottweiler, schäfer, golden retriever eller labrador.

Bikkja mi....brun labrador retriver tispe[:D]

Vi hadde en dansk/svensk gårdshund blanda med beagel, snill som ett lam, men jaggu hyper[8D] Måtte gi den fra oss da Alaska husky frøkna vår stadig prøvde å spise han opp[8|][:-] hu likte ikke så godt at han var så hyperaktiv når hu er en lat liten frøken[8D] hvertfall innendørs (ute trekker hu som en helt[;)])

Utrolig go å snill jente på 3 år[:)]

Min Kooikerhund er i signaturen. En helt herlig hund, med en fantastisk personlighet. [:D]
Men vil ikke ha den rasen igjen. Den er avla totalt i hjel, så man skal ha flaks om man får en bra Kooiker [&o]

Min desiderte drømmehund er Malamute

Men synes ikke jeg er aktiv nok til å ha en slik rase.. Så om noen vet om en kjekk mann på 20-25 år i hundekjørermiljøet, bare si i fra [:D][:D]

Vi har ei Rottweilertispe på snart 5 år nå.. En skikkelig koseklumpe er hun! :)

Har hatt shæfere før, og syns de er helt herlige også. Liker best store hunder. [:)]

Vi har to irsk settere, hannhunder. (orker ikke løpetid og sånn......[:)]) Pluss at de er verdens fineste:)

[:D]Ok,tilstår... Den beste hunderasen i verden er jo selfølgelig den jeg har da!
Jeg har en New Chowlands Collie[8D]. Ekte,og renraset(Er bare hunder på hele stamtavlen hans[:D])
Og det er jo en blanding av New Foundlender og Chow Chow - med en farfar på nuffesiden som var Border Collie[;)].
Se det nyyydelige ansiktet hans da[;)]

vi har en jaktlabrador. Verdens beste gutt. Krever mye, men er helt herlig.

Ville nok hatt en jaktlabb til, eller rotweiler eller berner senner.

Foretrekker han hund.

Jeg har Golden Retriever, Langhåret Vorsteh og Gordon Setter.  Skal hente meg en liten engelsksetter på torsdag[:D][:D][:D]

Bortsett fra de rasene jeg har, så synes jeg Malamute, Pyreneer, Eurasier, mastiffer og spaniels er nydelige hunder!

For ikke å snakke om Sarloos som er bilde av i et innlegg over her.  Fantastisk flotte hunder.  Var på World Dog Show i Danmark i sommer, og bodde på campingen ved siden av noen som hadde 4-5 ulvehunder.  (Både sarloos og tjekkoslovakisk).  Fantastisk fine, men ikke noe jeg kunne hatt...

Vi har en dansk-svensk gårdshund :) Han er verdens beste :) Elsker alle og spesielt barn..

Men er en hund som har mye energi, trenger like mye hjærne trim som fysisk trim..

Skal se om jeg får til bilde

har en rottweilergutt på snart 8 år, verdens beste lillegutt.
Ellers liker jeg store molosser klumper best[:D]..

Vi har en Berner Sennen tispe på 11 mnd, og må jo si at jeg syns det er verdens fineste hunderase[:)][;)]
Herlige og store bamser, og utrolig fine familiehunder[:)]

vokst opp med st.bernad som ble 15 aar!! han var verdens beste!

naa har vi en golden/toller tispe som er verdens mest tolmodige vovve::

og vi tok vare paa en Kangal som samboeren fant paa bilveien i en pappeske[:@] vaksinerte osv og hadde han i nesten ett aar för vi ga han bort til en godt hjem

Back
Topp