Den store håndarbeids tråden :D (sy, hekle, strikke etc.)

Noen som har lyst å filme mens de hekler det gjestalteppet. Jeg klarer ikke lese mønster :P Jeg følger bare youtubevideoer :(
 
Jeg holder på med et babyteppe:
(bilde kommer når jeg finner ut hvordan jeg legger dem ut på dette forumet.. fungerer ikke slik jeg er vant med fra andre forum ;-)  )

og så planlegger jeg å strikke et hentesett, men er litt usikker på hvilket garn jeg skal bruke.. Er det noen som vet om alpakkaull vil bli for varmt i juli? Er det andre garntyper som eventuelt er bedre, feks merinoull eller babyull??
 
Har sååå lyst til å hekle et sånn "bestemor teppe". Men jeg får ikke til den der heklinga... :(  har prøvd såå lenge,men syntes det er veldig vanskelig hehe.Mens strikking syntes jeg er lettere :P
 


hope<3 skrev:
Har sååå lyst til å hekle et sånn "bestemor teppe". Men jeg får ikke til den der heklinga... :(  har prøvd såå lenge,men syntes det er veldig vanskelig hehe.Mens strikking syntes jeg er lettere :P


Jeg får ikke til den der strikkinga, bare hekling ;) strikkingen min ser ikke ut, hardt,løst,hardt,løst og krampe i armenen..hihih..
Heklingen derimot går som en drøm :D
 
Jippi endelig får jeg til bestemor mønsteret :) har øvd i hele dag ;) tenkte å kjøpe inn garn å ny hekle pinne i morgen . Den største hekle pinnen jeg har er på 1.75 . Hvilken str anbefaler dere? Jeg dkal hekle et baby teppe i bestrmor mønster :)
 


hope<3 skrev:
Jippi endelig får jeg til bestemor mønsteret :) har øvd i hele dag ;) tenkte å kjøpe inn garn å ny hekle pinne i morgen . Den største hekle pinnen jeg har er på 1.75 . Hvilken str anbefaler dere? Jeg dkal hekle et baby teppe i bestrmor mønster :)


Jeg bruker nål nr. 4 som regel. Hør med de i butikken hvilken nål som passer best til garnet du kjøper. Som regel har de peiling og kan veilede deg godt :)
Husk å kjøpe en nål som er god å holde i ;)
 
Strikker babyteppe...helt enkelt, med tynt alpakka-garn og ganske store pinner:D ikke ferdig ennå..men skal legge ut når det engang blir ferdig:D
 


Tina_81 skrev:


hope<3 skrev:
Jippi endelig får jeg til bestemor mønsteret :) har øvd i hele dag ;) tenkte å kjøpe inn garn å ny hekle pinne i morgen . Den største hekle pinnen jeg har er på 1.75 . Hvilken str anbefaler dere? Jeg dkal hekle et baby teppe i bestrmor mønster :)


Jeg bruker nål nr. 4 som regel. Hør med de i butikken hvilken nål som passer best til garnet du kjøper. Som regel har de peiling og kan veilede deg godt :)
Husk å kjøpe en nål som er god å holde i ;)


takk for tips =)
Jeg er jo helt grønn på det her med hekling, men den heklenåla som jeg har er den mindre enn nål nr 4 ?
 
Så flinke dere er!!! Prøvde å lære meg å hekle for noen år siden, klarte de enkle oppskriftene. Men når det ble doble staver og sånn så gav jeg opp. Men får lyst til å prøve igjen nå!
 


hope<3 skrev:


Tina_81 skrev:


hope<3 skrev:
Jippi endelig får jeg til bestemor mønsteret :) har øvd i hele dag ;) tenkte å kjøpe inn garn å ny hekle pinne i morgen . Den største hekle pinnen jeg har er på 1.75 . Hvilken str anbefaler dere? Jeg dkal hekle et baby teppe i bestrmor mønster :)


Jeg bruker nål nr. 4 som regel. Hør med de i butikken hvilken nål som passer best til garnet du kjøper. Som regel har de peiling og kan veilede deg godt :)
Husk å kjøpe en nål som er god å holde i ;)


takk for tips =)
Jeg er jo helt grønn på det her med hekling, men den heklenåla som jeg har er den mindre enn nål nr 4 ?

Den på 1.75 er mye mindre ja. Den minste jeg har er 2.5.
Jo høyere tall jo tykkere er pinnene. Pinne 10 er det største jeg har :)
Her en link til en blogg med noen gratis oppskrifter på også :)
http://www.bekkibjarnoll.com
Lærte meg å hekle for 1 år siden jeg.
Har brukt Drops Design sine sider, bøker på biblioteket osv. og lært meg selv.
Det krever litt tålmodighet, men er jo så gøy når man får det til :D
 


Tina_81 skrev:


hope<3 skrev:


Tina_81 skrev:


hope<3 skrev:
Jippi endelig får jeg til bestemor mønsteret :) har øvd i hele dag ;) tenkte å kjøpe inn garn å ny hekle pinne i morgen . Den største hekle pinnen jeg har er på 1.75 . Hvilken str anbefaler dere? Jeg dkal hekle et baby teppe i bestrmor mønster :)


Jeg bruker nål nr. 4 som regel. Hør med de i butikken hvilken nål som passer best til garnet du kjøper. Som regel har de peiling og kan veilede deg godt :)
Husk å kjøpe en nål som er god å holde i ;)


takk for tips =)
Jeg er jo helt grønn på det her med hekling, men den heklenåla som jeg har er den mindre enn nål nr 4 ?

Den på 1.75 er mye mindre ja. Den minste jeg har er 2.5.
Jo høyere tall jo tykkere er pinnene. Pinne 10 er det største jeg har :)
Her en link til en blogg med noen gratis oppskrifter på også :)
http://www.bekkibjarnoll.com
Lærte meg å hekle for 1 år siden jeg.
Har brukt Drops Design sine sider, bøker på biblioteket osv. og lært meg selv.
Det krever litt tålmodighet, men er jo så gøy når man får det til :D

Takk for hjelpen =) håper på å få kjøpt inn noe i dag så jeg kan begynne på babyteppe =) =) 

 
Nån som skal strikke den her dressen? 
Syns den ser så fin ut. :)
Tenkte å kjøpe garn i dag æ, og starte på den i kveld. :)


http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3&lang=no

Så har æ akkurat strikka et par selbuvotta til baby. Vet ikke om æ skal ta vare på dem sjøl, eller bare selge dem.. 
Bruke jo en dag på et par, så strikke dem jo fort. :P

Og bildet ble jo stort ja. :P 


 


Mialille skrev:
Nån som skal strikke den her dressen? 
Syns den ser så fin ut. :)
Tenkte å kjøpe garn i dag æ, og starte på den i kveld. :)


http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=3&lang=no

Så har æ akkurat strikka et par selbuvotta til baby. Vet ikke om æ skal ta vare på dem sjøl, eller bare selge dem.. 
Bruke jo en dag på et par, så strikke dem jo fort. :P

Og bildet ble jo stort ja. :P 




Ååhh MÅ lære meg å strikke jeg også, kan rett og vrang, men mønster kan jeg bare glemme...hahahahah
Den er kjempelekker :D
Leter etter hekleoppskrifter jeg da :D
 
De vottan e enkel. :) Selv om det ikke står nåkka forklaring på kordan man strikke mønster, så e det enkelt.


Her e oppskrifta. 
Det det e hvite rute, det e der æ har lilla, og de rutan kor det e kryss i, har æ rosa. 
Her rute e ei maske. Så strikke man rett.
Så felle man av på hver side oppe. 

 
Back
Topp