Den store dåpsplanleggingstråden!

smilejenta78

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Desemberlykke 2018
Jeg regner med flere med meg snart skal ha dåp/ navnfest og tenkte vi kunne ha en tråd hvor vi inspirerer og hjelper hverandre i planlegginga.

Vi har satt dato 28 februar og bestilt lokale. Vi vurderer koldtbord eller snitter. Noen som vet hvor mange snitter man beregner pr pers og ca pris pr kuvert?

begynt og myse på nettet etter tema/farge og må vel snart raide ebay for pynt til en lav pris. .
 
Takk for påminnelsen!! Må kanskje bestille mat snart :)

Her har vi dåp 21.feb. Lokale og kirke er bestilt. Dåpskjole har jeg fått låne av bestemoren min som har sydd på sine yngre dager, som hennes døtren og barnebarn har brukt. Ca 20 stk som har brukt den samme kjolen, så den går igjennom flere generasjoner.

Tenkte jeg skulle ha koldtbord/tapas til maten, og pynt skal jeg bestille fra en nettside tenkte jeg!
 
Jeg er ikke dreven i eBay-verden, noen gode tips om jeg skal bestille noe til dåpen derifra?
 
Her fant vi ut før jul at vi skulle ha dåp 10. januar for var redd hun skulle bli for stor for dåpskjolen :p så hadde jeg eksamen rett før jul og alt gikk i glemmeboka før jeg kom på i romjula at vi skulle ha dåp i januar og at vi måtte planlegge å sende ut invitasjon. Så var det å prøve å skaffe lokale men det var så dyrt der det var ledig så eneste som var åpent i romjula slik at vi fikk booket var hotellet her. Så da bestilte vi en gryte der og noen kaker + at min mor lager kaker også har jeg bestilt dåpskake hos en privat som er veldig flink. Dåpspynt har jeg etter storesøsters dåp :) så blir veldig lettvint for oss at noen andre dekker bord, lager mat og ikke minst rydder opp etterpå. Her planla vi dåpen på 2 dager ;)
 
Vi skal ha navnefest i slutten av januar :) fant et sted der vi får gratis lokale og de lager maten. Vi blir ca 30 stk., så deilig å slippe å tenke på det. Har lyst til å lage endel pynt selv bare fordi jeg syns det er gøy. Har laget pomponger av servietter, og bordkortene skal vi ha i polaroidstyle, der det er bilde av baby med en lapp med navnet til gjesten. Tenker og å ha sånn girlander med bokstavene hennes på :)
Halve selskapet har tilbudt seg å lage kaker, så tror ikke def skal bli noe problem
 
Skal ha dåp den 17. Vi blir ca 25 stk. Vi har booket et koselig rom på et hotell og bestilt gryterett. Vi får ta med egne kaker. Hotellet dekker bordene og rydder opp etter oss, så det kan ikke bli enklere! :)
 
Vi skal ha 7. Februar :)
Skal ha mat og kaker hos mini's farmor og farfar. Til middag blir det bare jeg, sambo, mini, faddere og besteforeldre. Alle andre til kake å kaffe!
Har enda ikke bestemt kaker og middag, haha.. Sent ute :p
 
Vi hadde 25 stk til dåp. Aldri opplevd å kun be de nærmeste til maten og alle andre til kake i en dåp. Vi leide lokalet og bestilte mat. Hadde dåp i desember da han var 2 mnd:) En hyggelig dag
 
Her blir det dåp 21.februar. blir vel 20-25, alt ettersom hvem som kan og ikke kan :) blir gryterett med salat, ris og baguetter til middag, og kaker etterpå :) er ikke så høytidelige av oss, så tar det litt lettvint :p
 
Vi skal ha navnefest 16.april. Seremoni i Grieghallen i Bergen, og mat (koldtbord eller snitter) og kaker og kaffe hos oss. Vi blir 25-30 stk. Tenker å bestille maten, pappa jobber med catering, men å bake kaker selv, jeg liker å bake Men kanskje kjøpe en flott marsipankake i tillegg, det er nok ikke jeg så god på.

Hvordan pynter dere? Noen som har link til et sted man kan kjøpe pynt?
 
Vi skal ha navnefest 16.april. Seremoni i Grieghallen i Bergen, og mat (koldtbord eller snitter) og kaker og kaffe hos oss. Vi blir 25-30 stk. Tenker å bestille maten, pappa jobber med catering, men å bake kaker selv, jeg liker å bake Men kanskje kjøpe en flott marsipankake i tillegg, det er nok ikke jeg så god på.

Hvordan pynter dere? Noen som har link til et sted man kan kjøpe pynt?
Jeg har bestilt litt pynt fra pynttilfest.no!
 
Vi skal ha navnefesten den 7 februar.
Jeg har aldri hørt om at folk inviterer bare noen til middag og deretter resten til kaker? Er dette vanlig?

Vi skal i hvert fall ha hele røkla til både middag og kaker. Her skal vi ha marsipankake, karamellpudding, popcorn, oreokake, vaniljecupcakes og hovedkaken (2 etasjes. Skal se ut som en vanlig marsipankake men innvendig skal det være sjokoladekake med sjokoladetrekk rundt og inni skal det være bringebærmousse og vaniljekrem). Men det er jo ikke alle som liker litt utradisjonell marsipankake, så vi måtte egentlig ha en ekstra også :) Vi blir 35

Jeg har kjøpt all pynt på ebay, utenom stearinlysholdere, stearinlys og servietter. Ellers så er alt fra eBay. Jeg er veldig fornøyd med eBay! Billig og veldig mye av det samme som man finner på endel hobbybutikker her til lands. Vi skal ikke ha en typisk lang dåpskjole da ingen av oss synes det er fint eller liker skikken. Hadde vi hatt en gammel en så kunne vi vurdert det.
Den kjolen er kjøpt i England, og er veldig fin! Skal prøve å få lagt ut bilde.

Her blir det også koldtbord, men litt annerledes koldtbord. Det blir tapas koldtbord, men med veldig mange spennende innslag. Mye lokalmat også. Fargene som vi skal ha i navnefesten er lilla og sølv. Vi valgte å gå vekk i fra rosa, siden jeg har rosa litt oppi halsen for tiden. Men har sett utrolig mange fine bord med rosa som tema.

Hmm, jeg vet ikke om det er noe mer å skrive egentlig. Får oppdatere om jeg kommer på noe!
 
Vi skal ha navnefesten den 7 februar.
Jeg har aldri hørt om at folk inviterer bare noen til middag og deretter resten til kaker? Er dette vanlig?

Vi skal i hvert fall ha hele røkla til både middag og kaker. Her skal vi ha marsipankake, karamellpudding, popcorn, oreokake, vaniljecupcakes og hovedkaken (2 etasjes. Skal se ut som en vanlig marsipankake men innvendig skal det være sjokoladekake med sjokoladetrekk rundt og inni skal det være bringebærmousse og vaniljekrem). Men det er jo ikke alle som liker litt utradisjonell marsipankake, så vi måtte egentlig ha en ekstra også :) Vi blir 35

Jeg har kjøpt all pynt på ebay, utenom stearinlysholdere, stearinlys og servietter. Ellers så er alt fra eBay. Jeg er veldig fornøyd med eBay! Billig og veldig mye av det samme som man finner på endel hobbybutikker her til lands. Vi skal ikke ha en typisk lang dåpskjole da ingen av oss synes det er fint eller liker skikken. Hadde vi hatt en gammel en så kunne vi vurdert det.
Den kjolen er kjøpt i England, og er veldig fin! Skal prøve å få lagt ut bilde.

Her blir det også koldtbord, men litt annerledes koldtbord. Det blir tapas koldtbord, men med veldig mange spennende innslag. Mye lokalmat også. Fargene som vi skal ha i navnefesten er lilla og sølv. Vi valgte å gå vekk i fra rosa, siden jeg har rosa litt oppi halsen for tiden. Men har sett utrolig mange fine bord med rosa som tema.

Hmm, jeg vet ikke om det er noe mer å skrive egentlig. Får oppdatere om jeg kommer på noe!
Synes også det er rart å dele opp. Man ber jo de nærmeste av familie og venner til en dåp:)Ikkw det samme som i et bryllup feks. Jeg har arrangert 2 dåper nå. En rosa og en baby blå. Veldig gøy med å pynte;) har ikke handlet på ebay men fått mye rimelig uansett. Kjøpte fløyelsduker på tilbud til første som jeg nå kunne bruke igjen. Lage blomster oppsatsene selv og har blomster i mindre vaser itilegg.
 
Her blir vi og dele opp. Rett og slett fordi d ikke vil være plass til alle til middag. Så til middag blir d besteforeldre tanter og onkler pluss faddere. Til kaffe inviterer vi mine tanter og onkler og venner. Vi blir nok 18 til middag og fort 30 til kaffe.
 
Vi tenker å ha en navneseremoni på hytta ved sjøen rett før sommeren. Har ikke helt bestemt meg hvordan, men vil enten sende ut små papirbåter med blomster ogmed navnet hennes i eller noen små luftballonger (har sett det før, men vet ikke helt hvordan jeg skal få ordnet det). Så vil vi ha noe musikk til. Blir nok at vi inviterer maks 30 til en dagstur og at vi ordner med mat, mens andre også hjelper til med kaker. Har ikke bestemt meg for hverken tema til pynt eller mat. Vi får se. :)
 
Synes også det er rart å dele opp. Man ber jo de nærmeste av familie og venner til en dåp:)Ikkw det samme som i et bryllup feks. Jeg har arrangert 2 dåper nå. En rosa og en baby blå. Veldig gøy med å pynte;) har ikke handlet på ebay men fått mye rimelig uansett. Kjøpte fløyelsduker på tilbud til første som jeg nå kunne bruke igjen. Lage blomster oppsatsene selv og har blomster i mindre vaser itilegg.
Ja, jeg har vært i 12 navnefest/dåp og har aldri opplevd det, så jeg synes det er litt merkelig. Skjønner at folk synes det blir dyrt eller lignende, men da tror jeg at jeg hadde utsatt det noen måneder.

Har du noen bilder av bordet ditt? Elsker å se hvordan andre pynter. Jeg er skikkelig dårlig til å pynte, så jeg har egentlig bare kjøpt masse som jeg ser andre har brukt og tar inspirasjon derfra :)
Så flink du er som lager oppsatser selv. Skulle ønske jeg også kunne! Kan jeg spørre deg om det blir dyrt? Vi har egentlig ikke tenkt å ha blomster, men må jo innrømme at tanken frister noe veldig!
 
Ja, jeg har vært i 12 navnefest/dåp og har aldri opplevd det, så jeg synes det er litt merkelig. Skjønner at folk synes det blir dyrt eller lignende, men da tror jeg at jeg hadde utsatt det noen måneder.

Har du noen bilder av bordet ditt? Elsker å se hvordan andre pynter. Jeg er skikkelig dårlig til å pynte, så jeg har egentlig bare kjøpt masse som jeg ser andre har brukt og tar inspirasjon derfra :)
Så flink du er som lager oppsatser selv. Skulle ønske jeg også kunne! Kan jeg spørre deg om det blir dyrt? Vi har egentlig ikke tenkt å ha blomster, men må jo innrømme at tanken frister noe veldig!
Jeg vil anbefale å bruke to servietter. En stor str under i en nøytral farge. Jeg brukte hvit med brokade mønster med baby blå i samme mønster over. Brettet de slik at de står på fatet. Gjør mye ut av seg. Enkelt med blomstene. Brukte store fine vaser/potter jeg har fra før. Lagde to store oppsatser til hovedbordet. Resten ble enkle vaser fra ikea til 5 kr stk med 2#3 roser og litt grønt oppi. Totalt med 3 pk 12 pk roser( fra rema) og en eføy, oasis og litt grønt fra mestergrønn ble det totalt 500kr. Og det gjorde virkelig sitt på bordet:D blander roser og eføy rundt i vasene. Med oasis nedi. Sto seg i 2 uker;) Fikk mye skryt for disse. Helt enkle med hvitt og grønt og litt av disse små blomstene med glitter fra mestergrønn. Og rosa og hvite roser i dåpen til jenta mi. Aldri laget noe slikt før. Bare Googlet og fant noe jeg ønsket å kopiere;) en oppsats satt sammen hos mestergrønn koster 700 kr i samme str. Her fikk jeg altså blomster til 10 bord for 500kr:)

Anbefaler å kjøpe duk på jysk. Fikk duk til alle bordene både der vi satt;kake bord, mat bord, gavebord for 400kr. De kan jo brukes igjen.

Vi bestilte mat begge gangene. Tapas koldtbord og det ble 4000 med kjøring og henting. Veldig fornøyd med det. Kaker hjelper alle til med. Kjøpte dåpskjole til første som nr 2 også kunne bruke. Vanlig fin klær i selskapet. Trenger ikke koste så mye pynt osv kan bruke mye man har fra før. Men det dyreste er jo mat og drikke.
 
Ja, jeg har vært i 12 navnefest/dåp og har aldri opplevd det, så jeg synes det er litt merkelig. Skjønner at folk synes det blir dyrt eller lignende, men da tror jeg at jeg hadde utsatt det noen måneder.

Har du noen bilder av bordet ditt? Elsker å se hvordan andre pynter. Jeg er skikkelig dårlig til å pynte, så jeg har egentlig bare kjøpt masse som jeg ser andre har brukt og tar inspirasjon derfra :)
Så flink du er som lager oppsatser selv. Skulle ønske jeg også kunne! Kan jeg spørre deg om det blir dyrt? Vi har egentlig ikke tenkt å ha blomster, men må jo innrømme at tanken frister noe veldig!
Jeg lagde noe ala dette:) Bare litt finere om jeg kan si det:p mine sølvpotter hadde også stett. Hvis man bruker en del man har hjemme kan man spare mye penger:) lærte det fra 1 dåpen når jeg etterpå hadde et lass med 10 og 14 likedan lysestaker ++ brukte mye av dette igjen nå. Jeg brukte mye klart glass og heller lot de flotte servietter ta fokus. De gir jo mye farge til bordet selv om duken også er hvit.
Screenshot_2016-01-13-10-17-12.png Screenshot_2016-01-13-10-16-54.png
 
Back
Topp