Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *SusieQ*
Yes jeg er med!
Og legger herved ut en meget enkel oppskrift som er en av minis favoritter:
Maispure med søtpotet
kok en stor eller to små bokser med maiskorn i ca 5 min.
Sil av vannet
Mos maiskornene med en stavmikser og tilsett litt kokevann eventelt litt mm/mme, ca 1 t-skje rapsolje og 3 t-skje semulegryn
kok en stor søtpotet til den er mør og mos den også med stavmikser, tilsett eventuelt litt kokevann.
Hell så over maispure og søtpotetmos i små porsjonsbeholdere (jeg bruker melkebeger)
Jeg pleier ikke å blande alle grønnsakene sammen når jeg lager grønnsaksmos, men putter de lagvis i begerne slik at mini får smake på alle de forskjellige smakene [:)]
avokado med pære og kiwi.
skrell, skjær og mos! kan fryses i porsjonsbeger [:)]
quote:
ORIGINAL: *SusieQ*
Yes jeg er med!
Og legger herved ut en meget enkel oppskrift som er en av minis favoritter:
Maispure med søtpotet
kok en stor eller to små bokser med maiskorn i ca 5 min.
Sil av vannet
Mos maiskornene med en stavmikser og tilsett litt kokevann eventelt litt mm/mme, ca 1 t-skje rapsolje og 3 t-skje semulegryn
kok en stor søtpotet til den er mør og mos den også med stavmikser, tilsett eventuelt litt kokevann.
Hell så over maispure og søtpotetmos i små porsjonsbeholdere (jeg bruker melkebeger)
Jeg pleier ikke å blande alle grønnsakene sammen når jeg lager grønnsaksmos, men putter de lagvis i begerne slik at mini får smake på alle de forskjellige smakene
avokado med pære og kiwi.
skrell, skjær og mos! kan fryses i porsjonsbeger
Serverer du lagvis, eller dypper du skjeia slik at du får med flere lag på en skje?
ORIGINAL: Bare Kari
ORIGINAL: Persillen
Kommer med en oppskrift og, en helt enkel basis grønnaksmos!
Irjas favorittmos.
1 stor potet
1 stor gulrot
Dampkokes til de er møre (hvis du beholder skallet på poteten er det bare bra, men da ville jeg kokt gulrot og potet hver for seg jeg da...), ha de i blender eller mos med stavmikser sammen med litt vann eller mm/mme og 1 ts fettstoff.
Jeg bruker MME i mosen, Irja ser ut til å like det og da får jeg lurt litt jern i mosen også. [;)]
Vil du lage mer og fryse ned er det bare å bruke mer potet og gulrot. Konsistensen blir litt rar når den har vært fryst, men jeg varmer den i mikroen og den blir da fin igjen så lenge jeg varmer den godt. Tar litt tid før den kan spises, men men. [;)]
Grønnsakspureer/moser har 1-2 måneders holdbarhet i fryser. [:)]
Jeg tilsetter litt kokekraft og da moser jeg den på nytt med en gaffel før jeg varmer den i micro, og da blir konsistensen bra igjen[:)]
Irjas favorittmos.
1 stor potet
1 stor gulrot
Dampkokes til de er møre (hvis du beholder skallet på poteten er det bare bra, men da ville jeg kokt gulrot og potet hver for seg jeg da...), ha de i blender eller mos med stavmikser sammen med litt vann eller mm/mme og 1 ts fettstoff.
Jeg bruker MME i mosen, Irja ser ut til å like det og da får jeg lurt litt jern i mosen også. [;)]
Vil du lage mer og fryse ned er det bare å bruke mer potet og gulrot. Konsistensen blir litt rar når den har vært fryst, men jeg varmer den i mikroen og den blir da fin igjen så lenge jeg varmer den godt. Tar litt tid før den kan spises, men men. [;)]
Jeg tilsetter litt kokekraft og da moser jeg den på nytt med en gaffel før jeg varmer den i micro, og da blir konsistensen bra igjen[:)]
Tar du vare på kokekraften da eller? [:)]
Niks. Tilsetter kokekraften når jeg lager maten. Lager alltid mye og fryser ned.
Men det er bare denne potet og gulrotmosen min som blir sånn. Muffinsaktig rett og slett. [8D]
Irjas favorittmos.
1 stor potet
1 stor gulrot
Tar du vare på kokekraften da eller? [:)]
ORIGINAL: Emja
Ja dette er Leon's favoritt og.. men jeg har i margarin og både litt vann og vanlig lettmelk..(bare noen dråper) vannet er bra om det skal fryses, for det skiller seg og hjelper på den konsistensen når det skal varmes etter tining [:)] Ang å ha det i microen så har jeg og gjort det.. men det sies at alle vitaminer og mer blir ødelagt og skal derfor varmes i vannbad.. både mme og middag..
men han får jo tran.og masse mer i løpet av dagen..
Har og hatt i hvitsaus og ei fiskebolle en gang.. han reagerte heldigvis ikke [8D] begynner snart med å ha evt fiskeboller eller kjøttboller, frikaseboller og mer i.. Er jo bare å prøve seg fram [:)]
ORIGINAL: Hilla85
Der denne oppskrifta spiselig ut? Finner nemlig ikke lever;
-2 poteter
-1 gulerot
-1 blomkålblomst
-en dært leverpostei
-neutral olje til passe konsistens