Den store BABYSHOWER-tråden

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Noen her som mistenker planene om babyshower eller som kanskje har fått en? Hvordan gikk det? Hvor langt var du da på vei?

Vet venninnene mine planlegger noe, da ei venninne spurte om det var noen de måtte huske å invitere :p Sist overraska de meg skikkelig, da hadde jeg ingen mistanker på forhånd heller :)

Jeg har vært klar og tydelig på at jeg ikke ønsker noe babyshower og går ut i fra at de respekterer det.

De kan heller besøke meg når barnet er født.

Jeg håper at jeg får!
Ønsket meg sååå forrige gang, men ble aldri noe av...
Blir skuffet hvis det ikke blir noe av nå heller :p

Har ikke vært noe tradisjon i min vennegjeng, så regner sterkt med at det ikke blir noe denne gangen heller :-)

Jeg hadde ikke noe med de to andre, og ønsker ikke noe heller. Jeg sa ifra ganske tidlig til mine nærmeste venner at jeg ikke ville ha noe. Ingen av oss har noen gang hatt det, så det er ikke så vanlig i vår vennegjeng :)

Fikk ikke forrige gang, fikk heller ikke utdrikningslag, og tviler på jeg får noe denne gangen. Veldig sårt at de få vennene jeg har ikke tenker på det, men sånn er det.

Håper på å få, men tviler på at det skjer...

Jeg tviler på at jeg får. Er andremann, og har ikke mye nettverk rundt meg her, og jeg forventer det heller ikke. Men jeg skal lage til bestevenninna mi som får sin første, så får vi heller feire graviditetene litt sammen :)

Har ikke vært noe tradisjon i min vennegjeng, så regner sterkt med at det ikke blir noe denne gangen heller :-)
Ikke i min vennegjeng heller. Jeg har faktisk aldri vært i babyshower, og ikke arrangert for noen av mine venner, så jeg forventer ikke at de gjør det for meg heller, selv om det selvfølgelig hadde vært hyggelig!

Synes det er tull, vet aldri hva som kan skje med fosteret. Om det går galt og man mister seint, kan det bli en ekstra byrde med alle gavene.

Når man kjøper gaver til baby er det jo fordi en ønsker å treffe og se babyen. Moren som er en venninne eller slektning har man jo sett tusen ganger før...

Mine tanker... :sour::eek::woot:

Synes det er tull, vet aldri hva som kan skje med fosteret. Om det går galt og man mister seint, kan det bli en ekstra byrde med alle gavene.

Når man kjøper gaver til baby er det jo fordi en ønsker å treffe og se babyen. Moren som er en venninne eller slektning har man jo sett tusen ganger før...

Jeg har mange ganger tenkt det samme som deg her. Hva om det skjer noe med baby? Så sitter man igjen der med alt... MEN, man har aldri noen garantier uansett! Tenk om det skjer noe med baby 3 uker etter du har født? Hva om det skjer noe med baby 3 mnd etter du har født? Man har liksom aldri noen garantier uansett! Å man sitter jo igjen med alle tingene man selv har handlet inn og ting man har fått underveis...
Men enig at man burde ha babyshower ganske seint, for da er sjansen stor for at baby overlever! <3

Jeg har mange ganger tenkt det samme som deg her. Hva om det skjer noe med baby? Så sitter man igjen der med alt... MEN, man har aldri noen garantier uansett! Tenk om det skjer noe med baby 3 uker etter du har født? Hva om det skjer noe med baby 3 mnd etter du har født? Man har liksom aldri noen garantier uansett! Å man sitter jo igjen med alle tingene man selv har handlet inn og ting man har fått underveis...
Men enig at man burde ha babyshower ganske seint, for da er sjansen stor for at baby overlever! <3

Man kan jo ikke tenke sånn da:) Jeg har faktisk mistet et barn,men tenker jo ikke sånn...ikke vondt ment i det hele tatt, men skal man ikke kjøpe feks babyutstyr ol ifall det skjer noe med baby. Da må man jo slutte å leve da. Kan ikke gå ut døra,ifall himmelen faller i hue på deg liksom...

Det er sant. Men babyshower er jo ofte når man er 30+++ uker på vei. Da har man selv gått til innkjøp av vogna, sengen, klær og annet utstyr. Så problemstillingen blir vel den samme i tilfelle man mister sent. Et par bodyer til gjør ikke saken annerledes.

Selv tror jeg jeg får babyshower snart da vennina mi spurte om jeg "helt teoretisk:)" har noe imot babyshower og om det var noen "helt teoretisk" jeg kunne tenke meg å ha med som hun selv ikke kjenner, men bør få kontakt med :)

Denne vennina fikk selv en babyshower i fjor. Jeg har aldri vært med på noe slik, så gleder meg faktisk til en grunn til en liten jentefest :)

Jeg har sagt til mine venner at de kan heller donere bort de pengene de har tenkt på bruke på en babyshower til barnekreftforeningen. Man kan heller feire babyen når den har kommet ut av magen synes vi:)

Med førstemann ga jeg beskjed til venninnene mine om at jeg ikke ønsket det (jeg var sengeliggende og slet med kraftig bekkenløsning). Denne gangen har jeg faktisk tenkt at det kunne vært litt koselig, men mtp forrige beskjed jeg ga til vennene mine så tviler jeg på at det blir noe :p

Back
Topp