Den lange reisen mot babydrømmen <3

Førstegangs prøver

Forelsket i forumet
Snøkrystallene2021❄️
FebbisBebbis2021 ❄️
Heisann! Jeg er ganske fersk her inne på forumet, og prøver å bli gravid med vårt første barn. Jeg har sneket litt rundt her inne og bestemte meg for å opprette min egen dagbok i veien mot vår babydrøm. Jeg får veldig mye nyttig tips og informasjon i dette forumet!

Kort (langt) om oss:
Jeg har akkurat fylt 29 år og samboer fyller 33 år mot slutten av året. Vi har vært samboere siden desember 2018. Vi har begge veldig lyst på barn, og vi bestemte oss i Januar for å starte prøvingen. Jeg sluttet dermed på p-piller etter ca 10 års bruk. Det tok noen mnder før syklusen min kom på rett kjør igjen, og vi er nå inne i vår 3 PP.

Jeg har slitt med å finne el disse mndene, har brukt både elstrimler og digital eltester uten hell. Men i forrige gårs fikk jeg ENDELIG statisk smilefjes (maks fertilitet)på clearblue digital el test, dere kan tro jubelen var høy! Da var det ikke noe galt med meg likevel var min første tanke.

Så da trooor jeg at får el idag 06/05. Og vi har lagt inn aksjer både fre,lør,2xsøn,man og kommer nok til å legge inn aksjer både idag og i morgen for sikkerhetsskyld.

Dette ble et veldig langt innlegg, men tenkte det var greit å skrive litt om meg/oss. Her planlegger jeg å dele min reise fram til lillenurket som vi ønsker så sårt melder sin ankomst <3

Hvis vi er flere i samme situasjon, kommet like langt i denne PP’en så håper jeg dere vil følge med her inne, så kan vi støtte og heie hverandre frem til målstreken er nådd!
 
A30AB403-7F43-44EF-B8B1-521EE5B23064.jpeg


Her er resultatet av gårdagens eltest 5/5. Den digitale fra clearblue slo jo ut 4/5, så tenker at jeg nærmer meg el nå eller nettopp har hatt. Jeg er veldig usikker. Men har litt menslignende symptomer nå, og litt "kramper" der nede :laughing002
 
Da har vi lagt inn siste del av aksjer for denne PP’en :oops: siden jeg fikk statisk smilefjes på digital el.test mandag 04/5 tror jeg at jeg regner idag 07/5 som 1 DPO. Nå er den grusomme ventetiden i gang, og symptomjakten har begynt for fullt! :woot: Håper, håper, håper på en liten spire denne gang:smiley-angelic001
 
Lykke til i DPOland :)
 
Heisann!

Da har jeg kommet til 5 dpo og kjenner at jeg både gleder og gruer meg til dagene jeg har i vente. Jeg røk på en smell idag, og tok min første graviditetstest, som selvfølgelig var blendahvit. Jeg er helt håpløs :smiley-ashamed008

Jeg hadde veldig såre brystvorter og litt øm i puppene et par dager etter el, men nå har jeg ingen symptomer, og det stresser meg litt. Men det er kanskje ikke vanlig å få symptomer så tidlig som nå? Jeg aner virkelig ikke, og akkurat nå hadde jeg blitt overlykkelig av litt morgenkvalme :p bank i bordet. Håper jeg klarer å holde meg til fredag/lørdag for å ta neste test da jeg er 9/10 dpo hvis jeg har regnet rett, meeen jeg kjenner meg selv så godt at jeg kommer til å ryke på en smell og ta en ny test allerede i morgen, selv om jeg vet at det ikke er noen vits....

Er det forresten noen andre her som har kommet like langt i dpo-land? Det hadde vært gøy å ha noen å snakke/dele erfaringer og opplevelser med :)
 
Heisann!

Da har jeg kommet til 5 dpo og kjenner at jeg både gleder og gruer meg til dagene jeg har i vente. Jeg røk på en smell idag, og tok min første graviditetstest, som selvfølgelig var blendahvit. Jeg er helt håpløs :smiley-ashamed008

Jeg hadde veldig såre brystvorter og litt øm i puppene et par dager etter el, men nå har jeg ingen symptomer, og det stresser meg litt. Men det er kanskje ikke vanlig å få symptomer så tidlig som nå? Jeg aner virkelig ikke, og akkurat nå hadde jeg blitt overlykkelig av litt morgenkvalme :p bank i bordet. Håper jeg klarer å holde meg til fredag/lørdag for å ta neste test da jeg er 9/10 dpo hvis jeg har regnet rett, meeen jeg kjenner meg selv så godt at jeg kommer til å ryke på en smell og ta en ny test allerede i morgen, selv om jeg vet at det ikke er noen vits....

Er det forresten noen andre her som har kommet like langt i dpo-land? Det hadde vært gøy å ha noen å snakke/dele erfaringer og opplevelser med :)

ah jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver! Jeg ligger rett bak deg med mine 3-4 dpo og er i pp2 etter pilleslutt, så det blir spennende å følge med! Vi ligger jo ganske likt i løypen ❤️ Krysser fingrene for positiv test på oss begge!

hvis det klaffer for deg nå så havner vel du akkurat i januar-termin eller? Jeg regnet på min og kom frem til termin 1.februar om det skulle bli baby denne ppen ❤️
 
ah jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver! Jeg ligger rett bak deg med mine 3-4 dpo og er i pp2 etter pilleslutt, så det blir spennende å følge med! Vi ligger jo ganske likt i løypen ❤️ Krysser fingrene for positiv test på oss begge!

hvis det klaffer for deg nå så havner vel du akkurat i januar-termin eller? Jeg regnet på min og kom frem til termin 1.februar om det skulle bli baby denne ppen ❤️[/QUOTE
 
Ble bare tull med den e kommenteringen min, flaks jeg kan skylde på at det er midt i natta :laughing002:laughing002
 
Last edited:
ah jeg kjenner meg såå igjen i det du skriver! Jeg ligger rett bak deg med mine 3-4 dpo og er i pp2 etter pilleslutt, så det blir spennende å følge med! Vi ligger jo ganske likt i løypen ❤️ Krysser fingrene for positiv test på oss begge!

hvis det klaffer for deg nå så havner vel du akkurat i januar-termin eller? Jeg regnet på min og kom frem til termin 1.februar om det skulle bli baby denne ppen ❤️

Åå, så koselig og ikke minst spennende! Ja vi ligger jo veldig likt, håper det fester seg en liten spire hos oss begge to <3

Jeg er helt ny i dette gamet så jeg er rett og slett ikke sikker. Men hvis jeg skriver inn dato for siste mens får jeg 30 januar som termindato, så det er nok den jeg skal følge da?:smiley-ashamed008

Heldigvis har jeg nattevakt nå, i morgen og Torsdag, og da sover jeg store deler av dagen/ettermiddagen så jeg glemmer litt av at jeg skal teste :laughing002
 
Åå, så koselig og ikke minst spennende! Ja vi ligger jo veldig likt, håper det fester seg en liten spire hos oss begge to <3

Jeg er helt ny i dette gamet så jeg er rett og slett ikke sikker. Men hvis jeg skriver inn dato for siste mens får jeg 30 januar som termindato, så det er nok den jeg skal følge da?:smiley-ashamed008

Heldigvis har jeg nattevakt nå, i morgen og Torsdag, og da sover jeg store deler av dagen/ettermiddagen så jeg glemmer litt av at jeg skal teste :laughing002

samme her, går av jobb torsdag morgen og har et jobbintervju innimellom her også, så det er travle dager.. men testingen huff, den trangen sniker seg innpå likevel :laughing002
 
samme her, går av jobb torsdag morgen og har et jobbintervju innimellom her også, så det er travle dager.. men testingen huff, den trangen sniker seg innpå likevel :laughing002

Hehe! Ja da høres det ut som du også har nok å fylle dagene med! Men ja, jeg holder meg unna toalettet på jobb nå de siste timene så jeg kan teste når jeg kommer hjem - enn hvis!? Hahah håpløst!! Så spennende med jobbintervju, ønsker deg masse lykke til:smiley-angelic001
 
Hehe! Ja da høres det ut som du også har nok å fylle dagene med! Men ja, jeg holder meg unna toalettet på jobb nå de siste timene så jeg kan teste når jeg kommer hjem - enn hvis!? Hahah håpløst!! Så spennende med jobbintervju, ønsker deg masse lykke til:smiley-angelic001

takk takk! Og oppdater gjerne den testen :) føler at min testetrang noen ganger kan tilfredsstilles ved at andre oppdaterer sine tester :angelic::angelic:
 
takk takk! Og oppdater gjerne den testen :) føler at min testetrang noen ganger kan tilfredsstilles ved at andre oppdaterer sine tester :angelic::angelic:

Hehe! Det skal jeg prøve å huske, selv om jeg vet med 99,9% sikkerhet at den er blendahvit så mååå man jo bare teste :nailbiting::smiley-ashamed008:schocked028 gleder meg til du skal begynne å teste deg! Når tenker du at første test ryker? Hvis du ikke allerede har startet da :laughing002
 
Hehe! Det skal jeg prøve å huske, selv om jeg vet med 99,9% sikkerhet at den er blendahvit så mååå man jo bare teste :nailbiting::smiley-ashamed008:schocked028 gleder meg til du skal begynne å teste deg! Når tenker du at første test ryker? Hvis du ikke allerede har startet da :laughing002

nei har nok ikke startet helt enda :happy090 jeg tok en prøverunde i går for å se om de nye testene hadde skyggestreker. Forrige pp brukte jeg tester fra babyplan og fikk så sinnsykt sterke skygger, så denne gang ville jeg forsikre meg på forhånd om at de nye testene ikke ga skygger. Men den offisielle testingen skal jeg prøøøve å vente med til 12dpo, men det spørs jo om jeg klarer da :excited001 det kommer nok an på hvilke symptomer som eventuelt dukker opp om jeg klarer å holde meg eller ikke. Forrige svangerskap fikk jeg første supersvake positive test rundt 9-10 dpo, så alt før det er i utgangspunktet helt unødvendig for min del men det betyr jo ikke at jeg klarer å holde meg så lenge :dance018 målet er uansett 12dpo også får vi se da :laughing002
 
nei har nok ikke startet helt enda :happy090 jeg tok en prøverunde i går for å se om de nye testene hadde skyggestreker. Forrige pp brukte jeg tester fra babyplan og fikk så sinnsykt sterke skygger, så denne gang ville jeg forsikre meg på forhånd om at de nye testene ikke ga skygger. Men den offisielle testingen skal jeg prøøøve å vente med til 12dpo, men det spørs jo om jeg klarer da :excited001 det kommer nok an på hvilke symptomer som eventuelt dukker opp om jeg klarer å holde meg eller ikke. Forrige svangerskap fikk jeg første supersvake positive test rundt 9-10 dpo, så alt før det er i utgangspunktet helt unødvendig for min del men det betyr jo ikke at jeg klarer å holde meg så lenge :dance018 målet er uansett 12dpo også får vi se da :laughing002

Oi, da er du flink! Hehe. Ja stemmer det, det leste jeg jo at du skrev men koblet ikke før nå at det var deg. Jeg har babyplan sine tidligtester og jeg har aldri merket noe skyggestrek, har kun fått kontrollstrek, ellers er det blenda...

Ja disse symptomene kan være litt vanskelige. Jeg skrev jo tidligere i natt at jeg ikke hadde noen symptomer, et par timer senere kjente jeg et eller annet i begge sider av magen, hver sin gang, ikke smertefullt, bare litt sånn hmm, vanskelig å forklare, ikke kramper... men det kan jo være at jeg er ekstra oppmerksom nå, og kjenner det jeg så gjerne vil kjenne :nailbiting::think005
 
Som forventet 6 dpo, men likevel så skuffende.. utrolig hvor fort det lille snevet av optimisme forsvinner i det man bare ser en strek :( men, får bare smøre meg med tålmodighet.
 

Vedlegg

  • 4E400560-5DDB-432B-AA98-541986F60D84.jpeg
    4E400560-5DDB-432B-AA98-541986F60D84.jpeg
    9,9 KB · Visninger: 72
Jeg ligger en dag foran deg. 7 dpo. Sjekka sannsynligheten for positiv test i går på 6 dpo, tror den var 8% så det er nok litt for tidlig og derfor blenda hos deg. 9 dpo var det 50/50 sjanse for positiv, kanskje vi får positiv da? :smiley-angelic001
 
Jeg ligger en dag foran deg. 7 dpo. Sjekka sannsynligheten for positiv test i går på 6 dpo, tror den var 8% så det er nok litt for tidlig og derfor blenda hos deg. 9 dpo var det 50/50 sjanse for positiv, kanskje vi får positiv da? :smiley-angelic001

Å, så spennende!!:woot: 8% ja, det var ikke mye å skryte av :p skulle gjerne holdt meg til 9 dpo, meen det klarer jeg bare ikke:nailbiting: tester du nå, eller klarer du å vente til du er 9 dpo? Jeg krysser fingrene for deg :smiley-angelic001:Heartred
 
Back
Topp