Den lange prosessen for å få barn.

juni85

Andre møte med forumet
Tenkte jeg skulle begynne å føre en dagbak her inne.
Jeg er 23 år og er godt igang med icsi behandling ved st. olavs hospital.
 
Akkurat nå er det 4 dager siden jeg fikk satt tilbake et fryset egg. Gleder meg sånn til at jeg kan ta en graviditetstest!!!!!!!!!! Håper vi lykkes snart!!! Har vært en lang prosess til nå!
 
Vi begynte å prøve når jeg var 18 år gammel. Etter ett år var vi til legen for utredning. De fant ikke noe som kunne si oss hvorfor dette ikke gikk. Begynte da på hormoner annenhver måned i tilsammen 6 måneder (3 kurer), men uten hell.
Ble da sendt søknad til st. olavs for ivf. Da vi endeli kom inn der oppe fikk jeg beskjed om at jeg hadde pcos. Ble da med på et methforminstudium der oppe. Ble egentli litt glad for at det var noe som feilte meg. Frustrerende å gå rundt uten at noen kunne si oss hvorfor ikke vi ble gravide.
Var på første forsøk i februar 2007. Var der oppe i nesten 2 uker. Fikk en fæl opplevelse med egguthentingen. Hadde så store smerter at jeg besvimte selv om jeg hadde fått morfin. Ingen egg ble befruktet og de skjønte ikke hvorfor. Heldigvis hadde jeg en helt vidunderlig lege som tok seg god tid til å snakke med oss etterpå.Ble da annbefalt å ta en operasjon hvor de brente små huller i eggstokkene. Dette for å se om jeg kunne få bedre kvalitet på eggene Dette ble gjort i juni 2007. Da skulle vi på nytt prøve for egen maskin igjen i 6 måneder, men også dette uten positivt resultat.
Ble da satt opp på nytt forsøk. Denne gangen ville de bruke icsi siden det ikke ble noen befrukta egg med ivf. Gikk rundt å grudde meg noe helt j....  Men ved egguthenting denne gangen gikk alt mye bedre!!!!! De ga meg noe annet smertestillende enn morfin siden det var SÅ vondt første gangen!! Det funket helt fint! Selvfølgelig gjorde det vondt, men langt ifra slik som første gangen!!
Fikk da hele 6 egg derav 4 befrukta egg[:D] Fikk satt tilbake ett egg mens de 3 andre ble fryst. Ikke denne gangen her heller ble vi gravide[:@] Rakk ikke å ta test etter 14 dager engang før mensen meldte sin annkomst[X(] Så var det bare å ta kontakt med st. olavs igjen for å få satt inn et egg igjen.
Så nå går jeg altså og venter på å få ta en test igjen. Håper sånn at den er positiv denne gangen!!
Er beintøft å gå gjennom dette her, men det er vel verdt det!!!!!!!!!!!
Har felt mange tårer, men har en helt utrolig snill samboer som hjelper meg gjennom de tyngste stundene.[;)]
 
 
 
 
 
 
 
GRATULERE MED DAGBOK!!!
 
Vil tro det tar på å prøve så lenge!
Håper spiren sitter denne gangen for dere!!
 
Lykke til!!!
klem
 
Velkommen i gjengen :D
Håper det klaffer snart, og i mellomtiden kan du søke trøst, råd og tips hos oss :)
Klem fra Anne.
 
Var ikke lite du har vært gjennom for å få unge. Stakkars..... Sender masse trøstende klemmer om du vil ha.
Krysser fingrene for at dette ordner seg tilslutt!
 
Velkommen som dagbokfører[:)] Håper du vil finne trøst og råd her inne hos oss.......Håper virkelig det klaffer for dere denne gangen
 
Hei!! Satser på at vi får det til snart!! Kjekt å ha en plass å skrive ned min erfaring på gode godt å vondt[:)] 
 
Hei hei!!

Først vil jeg si: Gratulerer så mye med graviditetsdagbok!!
 
Og så vil jeg si at jeg beunderer dere stort for at dere har holdt på å prøvd i så lang tid! Jeg vil tro det tar på å prøve så lenge!!! [:(][:(] Godt å høre at dere får hjelp på St.Olavs, de er flinke på området der [:)]
Håper spiren sitter denne gangen for dere!!

Krysser alt jeg har for at det skal klaffe for dere!

Masse - masse lykke til!!!

Klem!!
 
Hei og gratulerer med dagbok![;)]
Det er kjekt å dele litt tanker her inne!
Trist å høre at dere har prøvd så lenge...men da er dere jo bare nermere den dagen spiren sitter!
Alle legene er jo blitt så flinke nå, så med litt hjelp skal du se spiren sitter snart[;)]
Masse lykke til
 
ORIGINAL: millejenta

Hei og gratulerer med dagbok![;)]
Det er kjekt å dele litt tanker her inne!
Trist å høre at dere har prøvd så lenge...men da er dere jo bare nermere den dagen spiren sitter!
Alle legene er jo blitt så flinke nå, så med litt hjelp skal du se spiren sitter snart[;)]
Masse lykke til
 
Da er d 5 dager siden jeg fikk satt tilbake egget vårt. Håper spiren sitter denne gang. Men jeg må bare prøve å være tolmodig, selv om det kan være ekstremt vanskeli til tider! Men positive tanker har jeg[:D] Har gitt meg selv lov til å ha en skikkelig latmannsdag idag. Tross alt søndag også[:D]
 
Huffda..her sitter jeg å syter og klager med meg selv..og så leser jeg om alt d har gått igjennom..Jeg ønsker dere virkelig lykke til og håper dere har fått en liten spire denne gangen..Stor klem..
Tror jaggu meg jeg selv skal begynne å føre dagbok..kan ha godt av det[:)]

krysser masse fingre for deg


 
ååj!
dere har virkelig vært gjennom mye!!
Lykke til med eggene!!
håper spiren sitter som støpt nå:)
 
Klem:)
 
så? Skjer det noe? Hvor lang tid tar det før man finner ut? :)
*spent*
 
Visst spiren sitter nå er jeg 3 uker på vei idag[:D] Skal bli godt å få vite om testen er positiv eller negativ om en uke!!!!!!!!!!! Pyton å måtte gå rundt å vente sånn når jeg vet at egge er godt plantet i livmoren!!
 
venting er grusomt!
krysser fingre og tær :)
 
Hater dette med ventingen. De 14 dagene d skal gå fra jeg har fått satt inn egge er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ treige!!! Håper bare jeg rekker å gå 14 dager før TR kommer!! Sist jeg fikk satt inn egg fikk jeg TR etter bare 11 dager![:@][:@][:@] Skikkelig nedtur å ikke få ta testen etter 14dager, selv om den ville vært negativ likevel.
 
Jeg klarte ikke å holde meg, testet nå nettopp jeg. Idiotisk gjort, ikke morgenurin og har enda 6 dager til ikm, så den var så klart negativ.
Herregud, jeg er på 1. pp og er helt tussete i hodet :p
 
Kjenner meg igjen i det!![:)] Vet ikke hvor mye jeg har brukt på el-tester og graviditetstester, men det er vertfall ikke få kronene...hehe. Håper du får teste positivt snart vertfall[;)] 
 
I dag er jeg 3+2 uker på vei visst spiren sitter[:D] Dagene fra jeg fikk satt inn egge til jeg kan teste går så sent!!!!!!!!!! Fikk heldivis besøk av søsteren min å samboern, så da går forhåpentlivis dagene litt fortere!! Tror jeg skal diske opp med noe skikkelig godt til middag til de. Får nå brukt litt tid da[:D] Går egentlig bare rundt å svirrer.. Så her i huset er d samboeren som styrer med husarbeid osv... Når jeg er ferdig på jobb er jeg bare helt tom. Har ikke noe energi i det hele tatt. Men det er vel litt bivirkninger av alle tablettene jeg tar... 4 stk til frokost, 3 til middag og 3 til kvelds..[:)][:)]
 
Back
Topp