Den berømte fødebaggen

Begynte å pakke i dag :)
Bare pakket ting som ikke brukes daglig, som toalettartikler enten i reisestørrelse eller som er kjøpt nye for anledningen, lang ladeledning, noen sokker som er kjøpt inn for den anledningen, noen barer, kosekluter, ammeinnlegg, hårstrikk, Paracet, Tena Silhouette, bodyer til hjemreise, luer….
Fortsatt en del klær og slikt jeg bruker, og kommer til å bruke en liten stund til forhåpentligvis :)
Bor heldigvis ikke så langt fra sykehuset, så kan få samboer til å ta med noe hvis det skulle mangle noe.

Skal bestille lindreskum og skaffe en skylleflaske, og få laget noen kjølebind etterhver som skal med også :)
 
Synes ideen om kjølebind er bra, har lyst til å lage noen. Men noen spm:

Må de ikke ligge i fryseren? Hvordan tas de evt med på sykehuset?

Brukes de direkte på huden eller har man et vanlig bind under? Hvordan blir det isåfall med blødningen etter fødsel? :rolleyes:
 
Synes ideen om kjølebind er bra, har lyst til å lage noen. Men noen spm:

Må de ikke ligge i fryseren? Hvordan tas de evt med på sykehuset?

Brukes de direkte på huden eller har man et vanlig bind under? Hvordan blir det isåfall med blødningen etter fødsel? :rolleyes:
Sniker.
Jeg fikk kjølebind på barsel sist. Måtte ikke ha med selv.
 
Jeg hadde det sist og skal bruke det denne gangen også, var veldig praktisk synes jeg :happy:
Jeg brukte det også sist til barsel, enkelt og greit:) Leste et sted at de anbefalte bag, men det er steder det er dårlig plass.
Jeg kommer også til å ha en egen veske til føden med diverse. Glemte frisktabletter sist og fikk helt noia etter jeg hadde kastet opp. Heldigvis hadde jordmor:laughing002
 
Noen som vet hva man får av utstyr til baby der mtp å stelle på? Må man ha med Bleier og utstyr fra apoteket selv feks, eller får man det der? :)
 
Du må sjekke ditt sykehus ang hva utstyr som er tilgjengelig der. Men de fleste vil jeg anta har bleier, stellekluter, underlag og et teppe eller to. Og noen bind til mor iallefall. Men vet at noen har begrenset mengde.
 
Gjelder dette overalt i Norge? Uansett fødested altså? :Heartpink
ville jo forventet det, men se kommentarene over på at du bør kanskje bare sjekke med sykehuset der du skal føde :happy: skal mest sannsynlig føde en annen plass nå enn sist, og hadde ikke tenkt å sjekke det, men kommer nok til å sjekke nå:playful::Heartred
 
Back
Topp