Den andre fødselen

Hvis jordmora syns det tok for lang tid før hun hørte fra meg igjen så skulle hun ringe meg og be meg komme inn.

litt etter ti, ringte jordmor og ba meg komme inn på en sjekk etter klokka tolv.

Jeg måtte bare på do først, og i det jeg reiste meg opp – så fossa det enda mer vann ut..

Riene kom i bilen – ikke veldig sterke, men nok til at jeg kjente dem…

Kom inn på sykehuset og ble plassert i kantina for å vente på et ledig undersøkelsesrom

Ble hentet av en jordmor og utstyrt med en blå skjorte, bleie og ”Hått-mama nettingtruser…”

Ble lagt i en seng, fikk ctg-målern på og skulle bli liggende i godt og vel en halv time… Sjekka åpning – snaue 2 cm, men utflata…

Var lite liv i magen, så fikk servert litt eplejuice for å se om det kunne hjelpe, og etter en liten stund til var jordmor fornøyd og jeg fikk reise meg.

Nå begynte det å gjøre ”ånkli” vondt, så jeg lå over senga og sutra og grein mens jeg venta på jordmor – som ikke så ut til å komme…

Etter en liten stund kom jordmor og sa at jeg kunne flytte inn på fødestua…

På dette tidspunktet begynte jeg å bli vel panisk hva smertene angikk…

Var rimelig irritert på meg selv som ikke tålte mer – jeg skulle jo tross alt trykke ut en unge, og alt nå var jeg på bristepunktet… (det føltes i alle fall sånn…)

Ble lagt i fødesenga (og fra det øyeblikket begynner alt å bli litt ullent…).

Så sendte ho meg i badekaret… Var deilig til å begynne med, kjente at jeg slappa litt av i det varme vannet…

Men følelsen varte ikke lenge.. Fant ingen god måte å ligge på, så dro hardt i snora for å få hjelp (den ramla faktisk ned….) til å komme opp…

Back
Topp