Deltar du på foreldremøter?

Ja. I fjor hadde jeg med lillesøster som var 3 dager gammel.
Har vært foreldrerepresentant to år på rad, og regner med jeg blir det to år til. Ingen andre som melder seg når det blir spurt..

Ja, men det er ingen selvfølge for meg ettersom jeg er 100 % aleneforsørger og i tillegg har svært stort ansvar utenom med en mor med Alzheimer samt at jeg sitter i diverse styrer og utvalg, er hovedtrener osv. Gjør alltid så godt jeg kan i å stille på foreldremøter, men av og til er det rett og slett umulig å få til.

Prioriterer de som gjelder mine barn, så de er jeg med på , men felles foreldremøte prøver vi å fordele litt med pappa'n.

Ikke lett å ha flere Barn på skolen og møtene er på samme tid ... en jobber kveld og en har barna osv.

En av oss er alltid. Kun en gang på alle år at det ikke har passa. Og i vår klarte de å ha foreldremøte på samme tid, så fikk bare vært på det ene, for en må være hjemme med barna.

Ja det har jeg alltid gjort.
Men tror jeg kommer til å skippe barnehagen på høsten framover fordi det er så lite konstruktivt. Mulig det blir annerledes på stor avdeling men....

Ja selvfølgelig deltar en av oss. Har ikke barnevakt, ellers skulle vi gått begge.

Ja, det gjør jeg. Melder meg helst ikke til verv da jeg er lærer og innimellom har et litt annet syn på ting. I tillegg så innebærer det mye ekstra jobb, men jeg stiller alltid opp på dugnader og klassearr. :-) synes det er viktig da det alltid er noen som aldri gjør det.
Derimot synes jeg at 3t med foreldremøte for hvert av barna mine er tortur da det taes opp veldig lite fornuftig. Jeg har som regel når jeg har foreldremøter selv at maks 1,5t.

Ja det har jeg alltid gjort.
Men tror jeg kommer til å skippe barnehagen på høsten framover fordi det er så lite konstruktivt. Mulig det blir annerledes på stor avdeling men....
Synes ikke disse felles foreldremøtene reelt blir konstruktive før de begynner på skolen jeg. Da er det jo litt reelt å gå høre om.

Bhg.
Dagsrytmen. Joda. Fint. Den kan de egntlig skrive i årsplanen som vi får utdelt. Og gjennomgår i detalj. Ehh jeg kan lese. Ikke kom når de har omgangssyke eller feber. Nei, jeg vet det. Tema for året. Også grundig beskrevet i årsplan. Og i månedsbrev. Husk å merke alt. Alltid. Valg av samarbeidsitvalg. Alle ser ned i gulvet og en som styrer allerede visste ville gjøre det gjør det. Flott. Vel hjem

I fjor tok de en vri og ba helsestasjonen komme og fortelle om alle tilbudene de har utover de vanlige kontrollene. For barn som sliter og sånn. Ikke dumt.

Men vi går jo. En av oss. Kanskje mannen nå da i år. Vi har foreldreeid barnehage. Og han gikk på årsmøte i vår. Så han sitter i styret.

Men de på skolen er mer interessante ja

Alltid! Har jeg kveldsvakt bytter jeg eller ber om en fridag/avspasering hvis ikke vi får barnevakt :)

Synes ikke disse felles foreldremøtene reelt blir konstruktive før de begynner på skolen jeg. Da er det jo litt reelt å gå høre om.

Bhg.
Dagsrytmen. Joda. Fint. Den kan de egntlig skrive i årsplanen som vi får utdelt. Og gjennomgår i detalj. Ehh jeg kan lese. Ikke kom når de har omgangssyke eller feber. Nei, jeg vet det. Tema for året. Også grundig beskrevet i årsplan. Og i månedsbrev. Husk å merke alt. Alltid. Valg av samarbeidsitvalg. Alle ser ned i gulvet og en som styrer allerede visste ville gjøre det gjør det. Flott. Vel hjem

I fjor tok de en vri og ba helsestasjonen komme og fortelle om alle tilbudene de har utover de vanlige kontrollene. For barn som sliter og sånn. Ikke dumt.

Men vi går jo. En av oss. Kanskje mannen nå da i år. Vi har foreldreeid barnehage. Og han gikk på årsmøte i vår. Så han sitter i styret.

Men de på skolen er mer interessante ja

Her har det ikke vært det engang.
Presentasjon av de ansatte og en runde blant foreldrene (som man ikke husker etterpå allikevel). Og så kort (typ10 min) om bhg sånn heeeeelt generelt. Og så skal vi bli kjent gjennom å lage noe slags installasjon barna kan ha glede av på avdelingen. Så og si ingen informasjon om noe.

Ja! Syns det er viktig å få med seg den informasjonen som gis på foreldremøter.

Som lærer blir jeg veldig glad av å lese denne tråden!

Har ikke barn i verken barnehage eller skole ennå, men jeg eller mannen kommer selvsagt til å gå på foreldremøter når det blir aktuelt :)

Back
Topp