Dele nyheten

Ina99

Flørter med forumet
Når er det egentlig vanlig å dele det? :bored: Nærmeste familie veit det nå, og nære venner, men når er det liksom vanlig å dele det med fler?
Klør litt i fingrene etter å slippe å holde det hemmelig :laughing002

Jeg har kun delt det med en venninne, vil vente med familie og nære venner til jeg har vært på tul. Er bare 8+6 nå, så går fortsatt fint å holde det skjult. Hvor langt på vei er du?

Vet ikke hva som er vanlig, men forrige gang og denne gang venter vi til tul i uke 12 :)

Har delt med min familie, men deler med resten etter ordinær tidlig ultralyd i uke 12. 11+0 i dag.

Tenkte forsåvidt at vi skulle vente til etter uke 12, skal på tul i slutten av uke 13 :) Men etter det er det liksom vanlig å dele det?

Jordmor sa til meg at det var 12 fullgåtte uker som regnet som trygt. Så 12+0 var innafor mente hun.
Jeg var på UL på torsdag da jeg var 11+3, og alt så bra ut og det var full aktivitet hos lille, så de dagene utgjorde ikkenmye forskjell tenkte jeg. Så delte da med flere venner og slekt.
Ikke sagt på jobben enda, da jeg er sykemeldt og ikke er der daglig.
Usikker på om jeg skal dele det fult offentlig for alle kjente og ukjente på feks Instagram og Facebook.

Jordmor sa til meg at det var 12 fullgåtte uker som regnet som trygt. Så 12+0 var innafor mente hun.
Jeg var på UL på torsdag da jeg var 11+3, og alt så bra ut og det var full aktivitet hos lille, så de dagene utgjorde ikkenmye forskjell tenkte jeg. Så delte da med flere venner og slekt.
Ikke sagt på jobben enda, da jeg er sykemeldt og ikke er der daglig.
Usikker på om jeg skal dele det fult offentlig for alle kjente og ukjente på feks Instagram og Facebook.
Også veldig usikker på når det er innafor å dele på sosiale medier, luuuurer på om vi kanskje skal vente til når vi vet kjønn :bored: :)

Også veldig usikker på når det er innafor å dele på sosiale medier, luuuurer på om vi kanskje skal vente til når vi vet kjønn :bored: :)
Ser den! Usikker på om jeg skal dele der eller ikke i det hele tatt. Om så etter oul hvertfall, tenker jeg

Vi deler etter tidlig ordinær ultralyd :) har allerede vært på flere ul, så vet at alt er bra, men bil vente litt allikevel. Men vi kan finne på å dele det hvis vi har besøk eller er på besøk :) veldig behagelig! Gjør alt i vårt tempo.

De to forrige svangerskapene har noen «avslørt» de og delt med omverdenen, så veldig greit å gjøre slik VI vil denne gang :-)

Jeg har fortalt det til ganske mange, men ser for meg at det blir mer offisielt etter tul :Heartred

Jeg har også lurt på det med SoMe! Veldig usikker, har både kjempelyst til å fortelle det til hele verden og være helt privat og ikke si noen ting der.

Delte med venner og familie fra uke 12 sist og some når vi var halvveis. Blir nok sikkert noe av det samme nå ❤️

På SoMe delte jeg ikke før etter OUL med første. Med andre ventet jeg enda lenger. Denne gangen er jeg usikker på når jeg kommer til å dele det. Tipper omtrent alle kommer til å få vite det etter at jeg har fortalt ungene det, så vet ikke hvor mye vits det er å vente når de først vet.

Last edited:
Til dags dato har jeg ikke publisert noe om graviditet, fødsel eller barn på SoMe - mitt barn er 19mnd gammel, og jeg venter nr to i slutten av august, men tok veldig tidlig valget om å skjerme barna fra sosiale medier. Ikke alle har vært enige eller forstått avgjørelsen, men jeg angrer ikke på noen måte at jeg har holdt den største delen av livet mitt borte fra SoMe :)

Ps! For å presisere og unngå at noen føler seg tråkka på; jeg kritiserer ikke de som velger å annonsere eller dele bilder på SoMe! Absolutt ikke. Alle har retten til å ta valgene som passer deres familier best, og min har dessverre en type baggasje som gjør at jeg tok det valget som det riktige for oss.

Her blir det puplistert etter vi har sagt det til familie. Og da blir det en snapp til venner. Ellers ikke noe annet på some. Etter lille er født har vi pleid legge ut et anonymt bilde av lille. Som en hånd eller ryggen til storebror når han hilste på lillebror. Eneste grunnen til at jeg publiserte det på facebook har med yrke jeg er i og ryktebørsen som går der når vi ikke er på jobb.

Vi fortalte det til barna etter TUL i uke 7 og etter de hadde fått sagt det til besteforeldrene samme dag har det ikke vært hemmelig. Vi har ikke offentliggjort det på SOME, men tror alle vennene våre vet det. Har ikke delt det med folk på jobb annet enn sjefen, det har bare ikke falt seg naturlig ennå, håper egentlig at ryktene bare skal spre seg så slipper jeg å annonsere det. Magen begynner å bli synlig, så jeg føler meg mer gravid, kanskje det blir litt mer naturlig å si det nå fremover. Er 11+3 i dag.

Vi har ikke delt med noen enda - er 13+4 idag, vi tenkte kanskje vente til etter oul siden vi vil frøkna vi har frafør skal får vite først å da deler nok hun det «med hele verden» å vi er ikke klare for det enda egentlig..

Tenker jeg skal holde det hemmelig for alle så lenge som mulig, utenom næreste krets(kommende mormor og et par venninner) og sjefen som alt vet det. Syns ikke det var behagelig å dele det med sjefen, men nå var det nødvendig pga. svangerskapsrelatert fravær fra jobb.

Jeg og samboer lar det gå litt sport i å holde det privat så langt det lar seg gjøre, og de få som vet om det respekterer vår hemmelighet ;) Når magen kommer vil jeg si det til de som spør. Familie/kollegaer/venner er i separate kretser, men det er jo en viss risiko for at jungeltelegrafen går, så blir spennende å se hvor mange eller få som får det med seg til slutt!

Når delte/deler dere graviditeten med sjefen?

Jeg er 15+2 og jobber deltid på et sykehjem. Har spurt sjefen om å ha en samtale i morgen, men mtp at jeg kjenner veldig lite av graviditeten så føler jeg det er så unødvendig å si det enda Jeg har ikke så mye kunnskaper om hvilke tilrettelegginger jeg bør ha og når jeg bør få det, så tenkte at det å ha en god dialog med sjefen er greit. Det er jo en del tunge løft i arbeidet, samt infeksjonsfarer og utagering fra pasienter.
Skal til jordmor før samtalen med sjefen, så skal også høre med henne hvilke tilrettelegginger som ligger til grunn i mitt type arbeid.

Men igjen, når jeg ikke kjenner noe eller ser noe enda så er det så rart å skulle fortelle det til sjefen. Også har jeg til dels «glemt» å høre med sjefen om hun har tid til samtale da barnefar er så iger etter å dele med hele verden at vi venter vår første. Jeg derimot synes det er deilig å ha hemmeligheten i nær krets, og har sagt at vi ikke bør poste det før jeg har fortalt sjefen. Når jeg nå skal fortelle det så kommer han til å mase enda mer Veldig koselig da at han er glad da og vil at alle skal få det med seg at han skal bli pappa❤️

Back
Topp