Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Korleis gjekk det hjå jordmor og sjefen?Når delte/deler dere graviditeten med sjefen?
Jeg er 15+2 og jobber deltid på et sykehjem. Har spurt sjefen om å ha en samtale i morgen, men mtp at jeg kjenner veldig lite av graviditeten så føler jeg det er så unødvendig å si det enda Jeg har ikke så mye kunnskaper om hvilke tilrettelegginger jeg bør ha og når jeg bør få det, så tenkte at det å ha en god dialog med sjefen er greit. Det er jo en del tunge løft i arbeidet, samt infeksjonsfarer og utagering fra pasienter.
Skal til jordmor før samtalen med sjefen, så skal også høre med henne hvilke tilrettelegginger som ligger til grunn i mitt type arbeid.
Men igjen, når jeg ikke kjenner noe eller ser noe enda så er det så rart å skulle fortelle det til sjefen. Også har jeg til dels «glemt» å høre med sjefen om hun har tid til samtale da barnefar er så iger etter å dele med hele verden at vi venter vår første. Jeg derimot synes det er deilig å ha hemmeligheten i nær krets, og har sagt at vi ikke bør poste det før jeg har fortalt sjefen. Når jeg nå skal fortelle det så kommer han til å mase enda mer Veldig koselig da at han er glad da og vil at alle skal få det med seg at han skal bli pappa
Timen hos jordmor gikk veldig fint. Hun fortalte at det var nok ikke nødvendig med så mye tilrettelegging i den typen arbeid, da man f.eks. ikke løfter pasienter, men forflytter.Korleis gjekk det hjå jordmor og sjefen?
Eg er 15+1 og arbeider i landbruket, og hadde blitt tipsa om at eg burde vere tidleg ute med å få i gong dialog om tilrettelegging. Eg avtalte difor time hjå fastlegen ganske tidleg (6+4), og avtalte samstundes å snakke med sjefen i etterkant av legetimen. Tanken min var at jo tidlegare eg fekk i gong dialog med sjefen om tilrettelegging, jo betre ville det vere for alle partar. Endte med at legen tok meg ut frå og med 6+4, så dialogen blei ikkje så lang som eg tenkte
Så sjefen min fekk faktisk vite at eg var gravid før familie og vener
Koseleg at pappa er så klar til å dele nyheten då
Så bra då! Høyrest ut som ein fin sjef Sjølv om ein kanskje ikkje treng så mykje tilrettelegging er det jo kanskje greit at sjefen er innforstått med kva som skjer om noko skulle dukke opp seinareTimen hos jordmor gikk veldig fint. Hun fortalte at det var nok ikke nødvendig med så mye tilrettelegging i den typen arbeid, da man f.eks. ikke løfter pasienter, men forflytter.
Sjefen ble veldig glad på mine vegne, og møtet gikk over all forventning! Jeg vet ko at hun sikkert innerst inne tenkte «ånei der mistet vi enda en ansatt for en periode», da de sliter med for lite bemanning fra før. Men det viste ikke på henne så jeg er veldig fornøyd. Fikk også litt tips i forhold til nav og diverse, i forhold til hennes erfaringer i lignende situasjoner