Dele nyheten

Lucky#4

Andre møte med forumet
Hei verpere :smiley-angelic003

når har dere tenkt å dele med andre? :confused004

Tenkte først på søsken til spiren. jeg har 3 fra før på 9, 8 og snart 3.

Og hva med foreldrene deres?
Mannen i huset er veldig fast på å vente til uke 12. (litt usikker på akkurat hvorfor. Men jeg tror det er fordi han er redd for at noe skal skje innen den tid.) Jeg er mer der at OM vi skulle være så uheldig å miste så vil jeg at de rundt oss skal vite det og støtte oss. (Men igjen.. kanskje ikke barna.)

vanskelig dette. Men nyskjerrig å høre hva dere tenker og gjør?
:nailbiting::nailbiting::sorry::rolleyes::dummy:
 
Jeg har fortalt det til ett par gode venninner og lillesøsteren min. Er 6+5 I dag, så er litt tidlig, men klarer ikke gå med det alene, selv om samboer selvfølgelig vet det :)

Skal på TUL 8+3,så tenkte jeg skulle fortelle det til foreldrene mine etter den (dersom den går bra). Er min første graviditet da, så jeg er sykt spent på hvordan foreldrene mine reagerer. Klarer liksom ikke vente frem til uke 12:hilarious::D
 
Jeg har fortalt det til de venninnene som visste at vi prøvde. Tenkte å fortelle til familie nærmer uke 12. Med første ventet jeg til uke 12. Gleder meg enda mer denne gangen til å fortelle mamma så synes det er vanskeligere å holde det hemmelig denne gangen :woot:
 
Vi har fryktelig lyst å prøve å vente til jul med å dele det. Det hadde vært en fin julegave å gi til kommende besteforeldre :Heartred

Men, jeg er forhåpentligvis 16+3 på julaften, og aner jo ikke om det vil vises på meg før den tid..
 
Veldig usikker på når vi ønsker å dele nyheten. Er andre graviditeten vår i år, første endte i MA i uke 9. Er nok litt reservert pga den opplevelsen, så tror vi venter en god stund utenom til de aller nærmeste. Jeg fortalte to gode venninner noen dager etter positiv test. De har vært der for meg hele prøvetiden, gjennom IVF og gjennom forrige graviditet med MA, og de visste at jeg fikk satt inn vårt siste på frys ❤ Og så vet mamma og pappa nå. Det er godt å ha noen man stoler på utenom samboer som man kan snakke med :) funderer også på å vente til jul med å dele nyheten videre til venner og familie :love017
 
Hei :) eg trur at slikt handler mykje om kommunikasjon og tillit. Stoler du på at dei rundt deg vil forstå ett eventuelt tap og ikkje vifte det vekk som bagatell så et det berre å fortella. Men, om dei uttrykker at dei ikkje har behov/lyst å vite det tidlig så respekter det. Første svangerskap fortalte eg det til mamma når eg var 4 uker på vei. Men etter det sa dei at med neste mann ville dei ikkje veta det så tidlig (for det var alt for lenge å venta :laughing021, sa dei iallefall).

Når me bestemte oss for fleire nå, sa me at jentene fekk bestemma sjølv om dei ville veta. Dei har fått veta det litt etter, samtidig og nesten før oss alle 3 gongene det siste året, og har vært med på tidlig SA og MA i uke 18. Nå er eg 9 veker på vei og jentene har stor respekt for liv og død. Å miste ett søsken dei aldri har møtt, men kun hatt ønske og håp for, trur eg må være ein av dei mildaste formene for død å oppleve for eit barn, og me angrer ikkje eit sekund på å ha fått dele dette med jentene (som forøvrig er 5år og 7år. Me fekk også jenta vår som døde rundt veke 16-17 med heim, og begge jentene holdt hu og såg hu ❤

Me stilte ikkje særlige krav til at jentene skulle måtta holda dette svangerskapet hemmelig (dei holdt det hemmelig for besteforeldre i 4 veker sist, kjempe flinke!) Så dei fortalte det rundt veke 6 til besteforeldre. Så har søsken og nære venner fått vist det, og i måro, 9+1 går me offentlig på facebook med det! Både spennande og skummelt på ein gong. Men me trenge bryta litt tabuer! For kor lenge skulle eg holdt det hemmelig då, som mista i veke 18? Nei, me har sett ein søt liten bebis på UL og all odds tilseie at det skal gå bra, så me dele frimodig :D
 
To av min nærmeste veninner vet det, og de venter selv barn rundt samme tid:love017
Fikk bekreftet liv ved tidlig UL 8+5, og neste helg er jeg 10 uker og tenkte da å fortelle barna på 8 og 5 + familiene våre :happy:
Hadde en MA i uke 12+5 i fjor (fant ut av det i uke 14+2), og var veldig glad i ettertid at familie og venner var klar over hva som hadde skjedd :Heartred
 
Skal på UL 11+1. Hvis det går bra da så forteller vi det til søsken, og så forteller vi det til kommende besteforeldre helgen etterpå tenker jeg:happy:
 
Her vet foreldrene mine, søsken, et par venner og sjefen min det. Vi har forsøkt i mange mange år med å få nr.2, og de som vet om det har fulgt oss gjennom mange mislykkede IVF forsøk.
Sønnen vår vet det ikke enda, klør i fingrene etter å si det, men skal på UL i uke 12. Er alt fint da, sier vi det til han.
 
Her vet sjefen min det, fortalte det i forrige uke til henne, ettersom det kan bli en del legetimer på meg framover. Er innom legekontoret og måler hcg. Vi har mistet to ganger tidligere i år, så det er en del tanker om dette går bra også, så tenkte at det var greit at hun var klar over det i tilfelle jeg er litt «fjern» på jobb eller ikke like effektiv som før.
Ellers håper vi på TUL i uke 8, og ser alt bra ut da forteller vi det til foreldre og søsken av oss :happy:
 
Jeg lurer på det samme. Vår er 5, 7 og 8. Mannen vil vente til uke 12 med å fortelle både familie og venner om babyen. Jeg er forsåvidt enig, fordi barna våre vil nok glede seg veldig og de må få vite det først. Tenker mye på hvordan. Tenker på julaften, men kanskje magen syns veldig før den tid.
 
Er 8+4 nå, vi skal fortelle det til familien i desember. Vi har vært gjennom prøverør to ganger uten hell, denne er hjemmelaget og blir vår første❤️ så vi skal gjøre noe stort ut av nyheten, tenkte lage gave eller lignende som skal åpnes av våre foreldre. Vi har holdt prøverørs prosessen hemmelig og alt som har med prøving å gjøre, de har ingen aning på at vi har vært prøvere i snart fire år. Det blir som en byrde forsvinner, en stor sjokk beskjed når vi endelig forteller om hele reisen.
Vi har vært heldig å hatt venner som går gjennom ivf, så vi har hatt noen å prate med underveis disse årene. Men familiene vet nada, så dette er veldig stas❤️
 
Har fortalt Mamma, Pappa, en venninne og sjefen. Sjefen sin reaksjon var "Du styrer dagene dine helt selv. Er du sliten og kvalm, så kommer du bare senere eller evt jobber hjemme. Så finner vi gode løsninger sammen i tiden fremover". Veldig glad jeg fortalte sjefen, for å si det sånn! Klør etter å fortelle barna våre (2 og 5 år) ❤ Er 5+5 i dag, men kommer nok til å drøye en stund til før vi gjør det offentlig. Mannen er litt låst på 12 uker.
 
Sønnen vår på 10 fikk vite det med en gang. Datter på 3 venter vi litt med for hun snakker om alt :hilarious:
Våre foreldre og søsken fikk vite det egentlig med en gang da vi aldri holder ting skjult for hverandre :)
 
Vi hadde ikke tenkt å si noe på lang tid men i helgen da svigerinnen min og mannen at de var gravide og skal ha barn i mai. Siden vi ikke ser de så ofte da de bor et annet sted i landet følte vi at vi måtte fortelle det vi også men dagen etter slik at de hadde sin egen dag. Alle sa de hadde trodd vi var det så kom ikke som noe sjokk :rolleyes: blir gøy å være Gravid sammen da vi kun et to uker Fra hverandre på termin foreløpig.
For at det skal bli rettferdig sier vi det til min familie neste helg.
Kjøpte foresten en søt tshorte til storebror På 1,5 åt fra etsy. Står « I have a big secret” på den ene siden og bak står det : « I am going to be a big brother - June 2021” :dance008 Noe moro må man ha :cool01
 
Har delt med nære venner både til meg og samboer, jeg har også delt med en kollega, mens min samboer har med flere(han har vært åpen angående prøverør) svigerfamilie vet også.

er kun 6 uker.

resten venter vi med til uke 10/12 da det er kun ca 1% sjanse som skiller, men Facebook etc blir nok når jeg er 14 uker (rett dør jul) for det blir så koselig.

vi tar egentlig ting helt med ro, og bekymret oss ikke for om det går bra/ikke.
 
Er 8+4 nå, vi skal fortelle det til familien i desember. Vi har vært gjennom prøverør to ganger uten hell, denne er hjemmelaget og blir vår første❤️ så vi skal gjøre noe stort ut av nyheten, tenkte lage gave eller lignende som skal åpnes av våre foreldre. Vi har holdt prøverørs prosessen hemmelig og alt som har med prøving å gjøre, de har ingen aning på at vi har vært prøvere i snart fire år. Det blir som en byrde forsvinner, en stor sjokk beskjed når vi endelig forteller om hele reisen.
Vi har vært heldig å hatt venner som går gjennom ivf, så vi har hatt noen å prate med underveis disse årene. Men familiene vet nada, så dette er veldig stas❤️
Hvordan skal dere presentere det?
 
Er 8+4 nå, vi skal fortelle det til familien i desember. Vi har vært gjennom prøverør to ganger uten hell, denne er hjemmelaget og blir vår første❤️ så vi skal gjøre noe stort ut av nyheten, tenkte lage gave eller lignende som skal åpnes av våre foreldre. Vi har holdt prøverørs prosessen hemmelig og alt som har med prøving å gjøre, de har ingen aning på at vi har vært prøvere i snart fire år. Det blir som en byrde forsvinner, en stor sjokk beskjed når vi endelig forteller om hele reisen.
Vi har vært heldig å hatt venner som går gjennom ivf, så vi har hatt noen å prate med underveis disse årene. Men familiene vet nada, så dette er veldig stas❤️
Nei nå ble jeg så rørt at jeg måtte gråte en liten skvett! For en overraskelse :love7
 
Hvordan skal dere presentere det?

Vi skal pakke inn en gave som inneholder et ultralyd bilde, og bilde av alle sprøytene jeg har måtte tatt de siste to årene vi har holdt på med prøverør. Selv om vi ble gravid på egenhånd, så har reisen vært utrolig tøff å lang. De har spurt oss mange ganger om barn, men vi har bare sagt hele tiden at vi ikke har tid osv. Så de har ingen aning.
 
Fortalte det til mamma dagen jeg fant det ut, var vel ikke lengre enn i uke 4+3 eller noe da, men uansett godt å ha mamma å snakke med hvis noe skulle gå galt (hadde en SA i mai). Jeg og mannen min har ikke barn fra før, så første gang jeg går igjennom alle disse fasene:Heartred Vi hadde egentlig tenkt til å vente til uke 12 med å fortelle resten av familien, men etter vi var på TUL i går og alt så fint ut frister det så å si noe nå snart:rolleyes::rolleyes::rolleyes: Er jo i uke 9+0 så ikke lenge igjen til uke 12 nå:love7
 
Back
Topp