Dele kjønnet, vite det, ikke vite det..?

Tussemor95

Andre møte med forumet
Heisann.. :dummy::dummy1:
Tenkte å starte en tråd om hva dere har tenkt(om dere har tenkt på det enda.. er jo en stund til:angelic:)på hvordan dere vil gjøre det med kjønnet på de små spirene deres?
Vil dere vite?
Vil dere la det bli en overraskelse?
Vil dere at noen andre skal vite det og overraske dere?
Vil dere vite det men holde det hemmelig?
Og er dere enige med partneren?


Jeg har selv lekt litt med tanken på at vi to skal vite det, og holde det hemmelig for resten. Litt koselig å holde dette for oss selv, pluss at vi ikke ønsker gaver som tydelig viser kjønn!
Vet godt her at hvis vi skal dele det, kommer vi til å si at vi ønsker kjønnsnøytrale ting, men vet også at det alltid er noen som bare måååå kjøpe en kjole til prinsessa eller racerbilbody til prinsen <- satt litt på spissen, men håper dere forstår hva jeg mener.
Per dagsdato ønsker samboer og fortelle kjønnet, men hvordan kan jeg kanskje overtale han til det motsatte?xsmile6

gleder meg til å lese deres tanker om hva dere skal gjøre eller har gjort tidligere:happy:
 
Oooh vi venter nr tre, og vi ville vite med de to andre..
Med førstemann drøyde vi før vi sa det, og hadde en liten gender reveal.
Med andremann fortalte vi med en gang.

Tror jeg vil vite nå også...
 
Vi fortalte det med forrige, fikk stort sett relativt nøytrale klær. De mest kjønnstereotypiske gavene/klærne kom etter fødsel uansett.

Denne gangen tror jeg også vi forteller det, for hvis det er gutt trenger vi ikke så mye nye greier.Blir det jente denne gangen trenger vi litt mer påfyll i garderoben, selv om veldig mye er kjønnsnøytralt fra før.

Litt ull osv pga feil årstid ifht forrige trengs uavhengig av kjønn.

Skjønner godt at dere vil holde det hemmelig, det tror jeg de fleste respekterer. Det er noe eget med å ha en hemmelighet, magen blir jo vanskelig å gjemme etterhvert!
 
Jeg vil vite det, jeg er veldig kontrollfreak og vil ha god tid på å planlegge:p jeg er usikker på om vi skal dele det med alle eller ikke, men kommer nok til å dele det med de aller nærmeste:joyful:
 
Jeg syns det er en fin liten hemmelighet å ha for dere selv :) Selv tror jeg ikke jeg klarer å vente til fødsel med å vite, men jeg har lekt med tanken. Kommer nok også til å fortelle andre når vi vet. Jeg er overbevist om at vi får samme kjønn som vårt første barn, klarer ikke å se for meg noe annet.
 
Første gang delte vi det rett etter oul.

Andre gang møte vi mamma rett etter Oul å fant det ut sammen med henne. Vi hadde fått en lapp av jm på sykehuset hvor hun hadde skrevet kjønnet, siden vi var midt i korona å far kunne ikke bli med på noe av avtaler eller timer. Inkludert alt av ul.

Denne gangen er jeg ikke sikker. Jeg har en så sterk følelse av jente denne gangen at jeg tror jeg blir mildt sjokkert om det ikke er det. Så sånn sett er det kanskje greit å forberede seg litt:hilarious:

Om vi sier det til andre så tidlig er jeg enda ikke sikker på:p
 
Jeg/vi vil vite det og kommer nok til å dele det rett etter OUL som forrige gang :D
 
Vi vil vite det, og kommer nok til å dele det med folk etter oul :)
Kanskje kommer vi til å ha en gender reveal for nærmeste familie? Ikke helt bestemt ennå :)
 
Jeg har lufta tanken om å ikke vite kjønn til mannen, men jeg tror vi kom frem til at vi skal vite det på forhånd hvis det er mulig å se :D Kommer nok til å fortelle det til de nærmeste.
Er kun sistemann av mine 3 store barn jeg har visst kjønn på på forhånd og det var egentlig veldig fint, så det blir nok slik nå også :happy:
 
Vil vite! :happy: og kommer helt sikkert til å si det til de som vil vite. :happy:
 
Vi vil vite, og blir nok å dele kjønn med andre. Gjorde det samme med de to andre barna. Mye fordi jeg alltid har magefølelse på kjønn, så er veldig nysgjerrig :)
 
Vi vil vite det, og kommer til å dele det med andre :happy:
 
Vi ville ikke vite det sist, og var begge enige om det. Det komiske var jo at vi bare hadde blitt enige om jentenavn, så da lillemor kom ut var lettelsen stor for at vi ikke måtte bruke postpartum-ukene på å finne navn :hilarious: Tror vi kjører samme løp denne gangen, men forhåpentligvis har vi funnet passende navn for begge kjønn når fødselen står for tur.
 
Vi ville vite det forrige gang, men denne gangen skal vi vente til hen kommer ut! :D Kommer til å bli veldig vanskelig, men har tenkt på det lenge, så skal stå i det hehe
 
Jeg vil vite. Vi tar NIPT-test i København om to uker og skal be om info om kjønn❤️ mulig vi holder det for oss selv likevel etter det, er jo koselig med en liten hemmelighet.
 
Eg må vite det med ein gong:p Farmor fekk lapp med kjønnet på med fyrstemann og stelte i stand gender reveal, men denne gong så vil eg vite det på oul :love7
 
Om vi kommer så langt kommer vi til å få vite kjønn tidlig via nipt. Tror også vi kommer til å dele det, men navnet holder vi hemmelig til fødsel. :)
 
Back
Topp