De siste kronene :(

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
hva gjør dere når dere mangler de siste lappene til forsøket?

Jeg sitter egentlig og stresser med hvordan jeg skal få tak i de siste pengene til resten av medisiner ..
og tørr ikke spørre om og låne med av andre :sorry:
Føler meg som den snylteren :sorry:
Kam jo liksom heller ikke bare droppe medisiner 4 dg før første kontroll heller :confused:

Jeg sitter egentlig og stresser med hvordan jeg skal få tak i de siste pengene til resten av medisiner ..
Kam jo liksom heller ikke bare droppe medisiner 4 dg før første kontroll heller :confused:
Har du noe kredittkort eller noe du kan bruke? Har ikke hatt dette problemet, så vet ikke hva jeg skal anbefale om du ikke vil låne av noen. Merker det godt på lommeboken denne gangen vi også, midt oppi oppussing av hus og andre store utgifter...

Du må jo selvsagt ha alle medisiner, det går jo ikke uten. Jeg vet ikke hva du skal gjøre, men du får jo både litt tilbake fra pasientreiser og alt for medisiner fra HELFO. Så om du spør noen om et lån nå så vil du jo kunne tilbakebetale snart. Du må jo enten låne privat, forklare for banken din eller skaffe noe kredittlån. Lykke til! :Heartred

Vi har stort sett ikke hatt problemer med dette siden vi har vært åpen om prosessen,og svigers har kommet med litt penger nå og da siden de har visst om forsøkene.
Siste forsøket var det ingen som visste om at vi forsøkte igjen. Så då brukte vi kredittkort, og overførte pengene igjen til kredittkortet neste mnd.

Jeg gruer meg og til de penga må ut. Har igjen under halvparten selv.
Så spørs om samboeren må punge ut det meste. Vi er jo to om det. Men har fortsatt dårlig samvittighet for akkurat det :sorry:

Men kredittkort går jo ann, om dere har penga neste måned. Litt dumt å betale i månedsvis med renter kanskje.

Problemet er at vi har lånt det vi kan og de som har lovet oss det..
har skrevet Mail til banken , kredittkort får jeg ikke ;) pga min gjeldsordning jeg har, er heldivis ferdig om 1 år.. men det hjelper lite no :sorry:

Problemet er at vi har lånt det vi kan og de som har lovet oss det..
har skrevet Mail til banken , kredittkort får jeg ikke ;) pga min gjeldsordning jeg har, er heldivis ferdig om 1 år.. men det hjelper lite no :sorry:

Kanskje du skal dra til banken? Og forklare godt. Det er jo et svært midlertidig lån dette.

Eventuelt må dere jo da pønske ut hvem dere kan låne (mer) av. Det er jo ikke så mange alternativer nå som du er i gang.

Kanskje du skal dra til banken? Og forklare godt. Det er jo et svært midlertidig lån dette.

Eventuelt må dere jo da pønske ut hvem dere kan låne (mer) av. Det er jo ikke så mange alternativer nå som du er i gang.
Nei vi har lånt det vi kan, kan evt prøve og ringe banken og (har sendt Mail da)

Håper det ordner seg[emoji173]️ mannen din har ikke mulighet til å be om forskudd på lønn da? Evt om å få en måneds utsettelse på betaling av lån i banken, istedet for å ta opp et ekstra lån??

Håper det ordner seg[emoji173]️ mannen din har ikke mulighet til å be om forskudd på lønn da? Evt om å få en måneds utsettelse på betaling av lån i banken, istedet for å ta opp et ekstra lån??
Vi har ingen lån eller kredittkort, pga tidligere gjeldsproblemer som henger litt igjen enda, er heldivis snart unna med det ..
og da har vi vannskelig med og få opp lån i banken eller andre steder..
Derfor sliter vi litt no når vi har lånt det vi kan.. og tviler på nav hjelper med sånt :wtf:

Vi har kredittkort denne gangen, og det er en god støtte, har også mye sparepenger (som vi håper på å slippe å bruke) og fått lov til å betale mindre lån i månene fremover.

Men i 2015 da vi var gjennom ivf første gang så hadde jeg også det problemet da jeg ikke visste at det var så mye utgifter på så kort tid og da var mamma og svigermor behjelpelige og lånte oss siste rest :-)
Går det ann å gjøre en jobb for noen gode bekjente mot penger istedet for å låne, eller be om noe forskuddsbetaling

Ånei, for en kjip situasjon :(
Forskudd på lønn mulig?
Noe dere kan selge?

Har du noe eller flere ting med den verdien som kan selges?

Vi har ingen lån eller kredittkort, pga tidligere gjeldsproblemer som henger litt igjen enda, er heldivis snart unna med det ..
og da har vi vannskelig med og få opp lån i banken eller andre steder..
Derfor sliter vi litt no når vi har lånt det vi kan.. og tviler på nav hjelper med sånt :wtf:

Okaj, tenkte kanskje dere hadde boliglån ellerno siden du hadde sendt mail til banken[emoji85] da vet jeg ikke desverre! Enten forskudd på lønn, selge noe eller spørre noen i familien om dere kan låne litt for en kort periode! Jeg skjønner godt at det er himla kjipt å spørre om privat lån, men dere har kanskje ingen annen mulighet!?

Tror jeg hadde gått over ting som kanskje kan selges.
Snudd hver eneste stein og sett. Noe håndarbeid? Noe som bare ligger? Sykler?

Penger er noe dritt :wtf:

Nei vi har lånt det vi kan, kan evt prøve og ringe banken og (har sendt Mail da)

Da må du avbryte forsøket og utsette noen måneder til du har penger da? Det er vel ikke noe poeng i å fortsette med siste forsøk før du har pengene til å gjennomføre?

Jeg håper du heller finner en måte å skaffe pengene på. :Heartred

Kanskje du kan gjøre noen tjenster/småjobber for folk, f. eks. på finn.no småjobber?
Om du er jobbsøker er jeg usikker på hvor mye du kan jobbe før det blir skattepliktig, men det kan nav/skattekontoret svare deg på.

Fy søren... snakk om gull hårbak o_O

Ve dere hvem som hjalp meg faktisk ?? Alltid lov og prøve ut sin forsiktig :rolleyes:

Og jo 5 min etter på fikk jeg beskjed om at jeg får utbet det jeg trenger ..

Selv om jeg måtte ringe og sjekke om det stemte , noe det gjore.

Hvordan er det mulig og ha sånn flaks og være så heldig???

What??? Jeg skjønner enda ikke noe :eek:

Så bra det ordna seg :)
Men om du har Coop kort, Trumf kort, eller andre sånne bonus kort, så hender det seg ofte at det er noe penger som står der også :)

Fy søren... snakk om gull hårbak o_O

Ve dere hvem som hjalp meg faktisk ?? Alltid lov og prøve ut sin forsiktig :rolleyes:

Og jo 5 min etter på fikk jeg beskjed om at jeg får utbet det jeg trenger ..

Selv om jeg måtte ringe og sjekke om det stemte , noe det gjore.

Hvordan er det mulig og ha sånn flaks og være så heldig???

What??? Jeg skjønner enda ikke noe :eek:

Så fantastisk at det har ordnet seg!!! :Heartred

Back
Topp