De første riene

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Hvordan kjennes de første riene ut ? Hadde skikkelig tak i sta, og det var vondt ! Kan det være rier ? Hatt det 2 ganger til nå, så gikk det vekk.

Kan det være en form for rier ?
 
Maserier kanskje?
 
Kan være kraftige kynnere eller rier :)

Hos meg tror jeg kynnerne var i magen, mens riene i ryggen sist gang. Men husker ikke helt :)
 
Er veldig usikker, det har ikke kommet noe mere, men veldig usikker på hva det er
 
Samme hos meg idag. Men smertene starter nedenfra i skjeden så "strømmet" det mot ryggen. Kom 4 ganger ca hver tiende minutt. Varte i ca 20-30 sekunder. Så ga det seg. Har hatt stikking nedentil i flere uker nå. Men ikke så kraftige.
Da jeg er førstegangs synes jeg at det er vanskelig vite hva jeg skal kjenne etter.
Nå har jeg tatt meg en lang dusj. Så er det bare å vente å se.
 
Jeg vet ikke hvordan rier kjennes ut siden jeg er førstegangs, men tenker at du merker det om det virkelig er rier, og at det da ikke vil gå over :) uansett veldig spennende om det begynner å skje litt!! Her er det litt vonde kynnere hver kveld i det siste, med nedpress og stikking, men det gir seg alltid :p
 
Ett kjedelig svar fra meg, men ja du kjenner veldig godt når det er rier! Det gjør VONDT! Kynnere hos meg kan være vonde/ubehagelige de også, men rier er noe helt annet;) desverre ;)

Men om du ikke forstår det med en gang, så vil de jo ikke bli borte med det første, så du forstår det ganske fort ;)
 
Som flere sier, du VET når riene starter. Stor forskjell! Men de er ikke effektive før de kommer med jevne mellomrom og varer i 50/60 sekunder. Det er vel det som er positivt med rier at du kan måle når du er halvveis og du vet at smerten ikke skal være der konstant

Håper noe er på gang lykke til
 
Mine rier setter seg rundt hele; både mage og rygg. Kynnere er hos meg kun på magen.
Forrige gang ble de regelmessige med det samme, med to minutter mellom hver, og varighet rundt 1 minutt.

Du vet det når det er rier! :)
 
Dette er så forskjellig fra person til person! Noen har rier i ryggen, andre i magen osv.
Jeg har født og hatt rier tre ganger tidligere, dette bli min fjerde!
Og jeg kjenner ikke forskjell på mine kynnere og rier.
Mine kynnere er som åpningsriene fra 3-7 cm, puster meg gjennom de, gjør utrolig vondt og det sliter meg ut.
Mens da jeg virkelig skjønner at nå er jeg i fødsel det er fra ca 7 cm og jeg har da bare en sammenhengende rie uten pauser og du klarer liksom ikke å beskrive hvor gjør det mest vondt :p
Om du får flere slike som du hadde i dag og det varer litt lenger er det jo greit med en sjekk så vet du om dette er rier, maserier, kynnere :D
Lykke til :)
 
Back
Topp