De dummeste rådene du fikk??*

Ikke i bruk

Forumet er livet
Alle elsker å gi gravide og nybakte mammaer råd og veiledning. Noen råd er som vi vet dummere og mer tåpelig enn andre.
Hva er de absolutt dummeste rådene du har fått? Og hvem ga dem til deg?

Mamma ba meg om å la den nyfødte babyen gråte en stund før jeg tok ham opp. Ellers ble han visst bortskjemt. Makan til tøv!!!! En nyfødt gråter av en grunn!!
Det der sa svigermor til meg også :o
"De har godt av å gråte litt" sa hun til meg. Ehm nei!

Kan ikke huske å ha fått noen råd, egentlig.

Å ikke bære babyen hele tiden.
At det er ok at de ligger og gråter litt.

Fulgte ingen av de rådene, for å si det sånn.

Når man som gravid, spydde daglig, gikk ufrivillig ned i vekt, lå i senga med migrene daglig, gikk på krykker for bekkenløsning, fikk beskjed om å bare tenke positivt så ble alt så bra rett og slett...

Når man som gravid, spydde daglig, gikk ufrivillig ned i vekt, lå i senga med migrene daglig, gikk på krykker for bekkenløsning, fikk beskjed om å bare tenke positivt så ble alt så bra rett og slett...
Omg, hadde tilta!!

"Ikke tenk på det" når jeg nevnte at jeg hadde totalpanikk for fødsel (sykehusskrekk). Jadda, er bare å glemme at man er gravid og skal føde ja
..

Det er vel svigermor som insisterer på at barn over 6 uker ikke trenger mat på natt, får de det blir de bortskjemte. Og samme med å plukke de opp når de gråter etc. Jeg har visst to veldig bortskjemte barn.
Stakkars sambo. :p

I forhold til at guttungen ikke ville sove i vogna:
"Alle barn liker å sove i vogna, er bare å legge han der, han sovner til slutt, ikke farlig at han ligger å gråter litt først"

Fulgte ikke det for å si det sånn :p han sov godt i senga si han :p

I forhold til at guttungen ikke ville sove i vogna:
"Alle barn liker å sove i vogna, er bare å legge han der, han sovner til slutt, ikke farlig at han ligger å gråter litt først"

Fulgte ikke det for å si det sånn :p han sov godt i senga si han :p

Høres kjent ut. Også "litt sitring må du tåle." At ungen hylte til han ble blå og nesten ikke pustet er litt mdr enn litt sutring syns jeg.

alle mister barnet ned fra stellebordet eller i gulvet før eller siden. men så lenge de griner så går det fint!

At han skulle få ligge og gråte litt... Ja, det var jævlig slitsomt med en unge som brukte evigheter på å sovne og som MÅTTE sovne på en av oss, men var enda verre og høre på han gråte...

Ikke kjøp str 50 og 56, de vil vokse ut av klærene etter 1 uke for det gjorde deres barn (venninner av meg). Storebror brukte str 50 i rundt 10-12 uker, det var alt for stort for han da han ble født. Måtte ut og handle masse klær.
Storebror var stor da han ble født og er nå oppe i str 56/62. Han vokser kjappere ut av klærene.
Du trenger ikke bære så mye på dem, de blir så fort bortskjemte av å bli bært.

Ikke bær så mye, da blir de bortskjemt.
La de gråte litt ellers så blir de bortsett-.-
Jeg valgte jo å gjøre det som føltes rett for meg, men irriterende var det lell :p
Og alt endte med da blir de bortskjemt :p

Fikk høre at babyen måtte gråte. Da fikk den trent lungene. Både min mor og svigermor mener det

Back
Topp