Data bruk i hjemmet

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Har dere regler og tidsskjemaet for bruk av ipad og pc for barna deres eller er det fritt bruk?

Vi har ingen faste regler utenom at man ikke spiser foran PC/ipad. De regulerer tidsbruken veldig fint selv, men hadde de hatt problemer med det måtte vi ha innført en tidsramme på bruken.

Ingen faste regler, bruker sunn fornuft og sier "stopp, legg den fra deg" om det blir for mye :)

Han får se litt etter middag. Ellers er det kun ved sykdom at nettbrett er lov over en viss tid.

5åringen bruker så godt som aldri pc. Padde får han låne en sjelden gang så er kun tvspill vi har restriksjoner på.

Ingen iPad før fredag etter middag! :) de får bruke den i helgen, men med måte

Gutten her får ha den på morgenen hvis han våkner når jeg gjør meg klar for jobb fordi jeg kjører før de normalt står opp.
Ellers får han bare ha den i helgen og når han er syk, men ibland kan vi være litt grei å la han få den istedenfor barne-tv til kveldsmaten.

Edit: iPaden alltså

Har ingen faste regler nei, men setter grenser. Får ikke bare bruke det så mye han vil!

Er ganske kjekt. Om foreldrene vil ha tak i barna sine får de ringe meg. Syntes ikke ungene skal drive med mobilen når de har besøk eller er på besøk.
Enig! Nå er ikke min så stor enda at så mange av vennene har mobiler, men likevel. Det som er utfordringen her er å få dem til å gjøre noe annet enn å spille. Hvis jeg sier nei, så kan besøket si at "men da går jeg hjem til meg og spiller." Og så inviterer han min gutt med seg. Da kan jeg vel ikke si at han ikke får bli med...? Har sagt at jeg syns det er dårlig gjort at han ikke vil være oå besøk hvis han ikke får spille, men det hjelper ikke.

Enig! Nå er ikke min så stor enda at så mange av vennene har mobiler, men likevel. Det som er utfordringen her er å få dem til å gjøre noe annet enn å spille. Hvis jeg sier nei, så kan besøket si at "men da går jeg hjem til meg og spiller." Og så inviterer han min gutt med seg. Da kan jeg vel ikke si at han ikke får bli med...? Har sagt at jeg syns det er dårlig gjort at han ikke vil være oå besøk hvis han ikke får spille, men det hjelper ikke.
Akkurat den problemstillingen har jeg ikke vært borti, for her vi bor bor det ingen gutter på L sin alder. Så om han har besøk så kan ikke besøket bare gå hjem om du skjønner. Hender jeg lar dem på spille tvspill, men da med begrenset tid også får de finne på noe annet før og etter.

Back
Topp