Daniel elsker brunost!

• Trådstarter Trådstarter mammagutt
  • Opprettet Opprettet
M

mammagutt

Guest
Daniel fikk smake brunost i dag... stor suksess [:D] Mmmmmmmmmm, m, mm, m, mmmmmmmmmm er vel betegnende for reaksjonen hans [:D]

her og gullet elsker å smatte på små brunost smuler hehe

Daniel er et "matvrak"... han spiser alt [:)]
Jeg er gir ikke sitrus, jordbær, sjømat og andre ting som lett fremkaller allergiske reaksjoner. Men ellers får han alt vi spiser til middag godt blandet etter en runde med stavmikseren. Han har likt alt jeg lager, men er ikke spesielt glad i kjøpeglass.
Brødskive med leverpostei og ristet brød med brunost gikk ned på høykant. [:)]

ORIGINAL: Ivibivi

ORIGINAL: mammagutt

Jeg er gir ikke sitrus, jordbær, sjømat og andre ting som lett fremkaller allergiske reaksjoner. Men ellers får han alt vi spiser til middag godt blandet etter en runde med stavmikseren. Han har likt alt jeg lager, men er ikke spesielt glad i kjøpeglass.

Så herlig at han liker maten du lager! Må innrømme jeg er litt for glad i å kjøpe de glassene... og hun elsker dem. [8D]

Er skeptisk til å gi brød enda, så redd hu skal sette det i halsen, men det er vel kanskje på tide å prøve litt brød med leverpostei snart [:)][:)]

Jeg gir ganske små biter, for jeg er også redd for at han skal sette det i halsen. Men *bank i bordet* eneste han har satt i halsen var Nestle økologiske fruktmos med banan [8|]

også venter jeg med å gi kumelk, youghurt og andre melkeprodukter som ikke er varmebehandlet til han er 10 mnd..

ORIGINAL: Lolodi

Så moro [:)] Gir du mye smaksprøver? S har fått smake appelsin og brød, men ingenting bortsett fra det. Kanskje det er lurt å prøve litt flere ting? Vet ikke, jeg...

Trodde man skulle vente med sitrusfrukter? Eller tar jeg feil?

Her har vi prøvd avokado, det likte hun veeldig godt [:)]

jeg har git sitrus fra 4 mnd til begge ikke noe problem de har jo appelsin,ananas, mango jordbær i de fruktpureene

har vagt minne om at en helst ska hver obs om d ligger allergi i familien , og første gang en gir spes sjømat at man gir bare litt å ser om d er noe som skjer med fisk har de ikke noe konkret forskning på om fisk er skadelig hvertfall.

men vil vel altid hver forskjellige meninger om d og teorier

ORIGINAL: HomeMade2

ORIGINAL: Lolodi

Så moro [:)] Gir du mye smaksprøver? S har fått smake appelsin og brød, men ingenting bortsett fra det. Kanskje det er lurt å prøve litt flere ting? Vet ikke, jeg...

Trodde man skulle vente med sitrusfrukter? Eller tar jeg feil?

Her har vi prøvd avokado, det likte hun veeldig godt [:)]

jeg har git sitrus fra 4 mnd til begge ikke noe problem de har jo appelsin,ananas, mango jordbær i de fruktpureene

har vagt minne om at en helst ska hver obs om d ligger allergi i familien , og første gang en gir spes sjømat at man gir bare litt å ser om d er noe som skjer med fisk har de ikke noe konkret forskning på om fisk er skadelig hvertfall.

men vil vel altid hver forskjellige meninger om d og teorier

Har enda tilgode å finne fruktmos i butikken til spedbarn som inneholder appelsin eller andre sitrusfrukter. Ananas,mango og jordbær hører ikke under den kategorien.
MEN når det er sagt, så veit jeg ikke om det er mengden eller totalt avhold som spiller inn på om man kan trigge en allergi.

Jeg får google litt [;)]

Jeg har sett en med appelsin i, men husker ikke hva det var. Tror det var ett glass, og husker jeg la spesielt merke til det siden jeg også trodde man skulle vente med sitrusfrukter.

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: mammagutt

Jeg vil ikke krangle, men kan ikke geitost også skape allergi? For det er jo melkeproteiner i det, som er veldig likt melkeproteinet i kumelk.

Var bare noe jeg kom til å tenke på, og jeg vil som sagt ikke lage noe krangel. [:)]

Sander har smakt det meste på glass, samt avokado.

Jeg har vært inne på tanken jeg også. Men de anbefaler jo barn å spise prim og det er jo ikke langt unna flytende brunost. Var derfor han fikk smake det. Også tenkte jeg at det var veldig jernrikt på lik linje som leverpostei, men etter et kjapt google søk fortalte tine.no meg at det kun er Litago brunost som inneholder jern (etter 2001) og det var jo ikke den jeg kjøpte. Men virker som at han tåler det i alle fall. Ingen magevondt eller utslett [;)]

Back
Topp