Daisy Bloom & Reisen til Spireland

Så utrolig godt å høre at alt var i orden hos deg også! Jeg er lei meg for at du ikke kjente den lettelsen du ønsket deg. Men jeg tror det kommer fortere enn du aner.
Jeg tror du har helt rett i at det var en emosjonell utladning som måtte komme. Du har båret på så mye så lenge. Og nå har du sett det du her jobbet så hardt og lenge for, med et bittelite hjerte som slår, på en skjerm. Det er ikke så rart du får en reaksjon.
Og det er jo ikke til å komme unna at du fikk gode beskjeder i dag. Det er bare så naturlig å være i en «forsvarsposisjon» for å beskytte seg selv mot skuffelse og smerte og at kroppen antakelig ikke helt vet hvordan den skal reagere.
Tenk så sprøtt, akkurat nå har du 2 hjerter som banker i kroppen din :Heartpink
Det er så sant! Det var tross alt gode nyheter. Jeg tror du har helt rett- jeg er nok i forsvar og reagerer unaturlig voldsomt på usikkerhet nå. Jeg har vært litt sånn avbalansert til hele graviditeten de siste dagene. Gått litt inn i meg selv og merker at jeg trenger å bare la dagene gå. Jeg orker ikke kjenne på alt nå, og tenker at nå skal jeg bare ha ferie og så la det som skjer skjer. Jeg har ingen blødning og ingen smerter, så foreløpig er alt bra tenker jeg :Heartred

Jeg tenker som andre at de målene du har fått er helt innafor for 6+0. Det er så utrolig smått nå! Lille skal vokse ca 1 mm hver dag nå, så allerede i morgen er den mest sannsynlig over 3 mm. Tenk det! Hjertet startet for mindre enn en uke siden, så det er bittesmå skag på denne tiden.
Gratulerer med å ha sett en liten som vokser og med små hjerteslag. Skulle ønske jordmor kunne forklart deg litt bedre at det ikke er noe å bekymre seg for. Gratulerer masse med alt bra til nå :Heartred :love017
Takk:Heartred Ja, du har jo helt rett. Jeg tror nok ikke helt legen forsto hvor mye bekreftelse jeg faktisk trengte- men så var hun nok også opptatt av å forklare at det var veldig tidlig. Men vi matchet nok ikke helt personlighetsmessig eller kanskje bare i det følelseskaoset jeg har vært i de siste dagene. Uansett, jeg får bare la det som skjer skjer og satse på at alt er bra:Heartred Jeg har ikke blødd og ikke hatt smerter og det er helt sikkert helt ok:Heartred

Det er ekstremt vanskelig å måle nøyaktig når de er så bittesmå. Tenk det er mm det er snakk om! Og handler jo også om hvilken vinkel av livmor etc man får frem på UL. Jeg fikk heller ikke høre hjerteslag på 6+0, men så der flimra på skjermen og fikk beskjed om at det var hjerteslag. Tenkte ikke noe mer over det og var fornøyd ❤️
Tusen takk!:Heartred Det er godt å høre at det flimra for deg også-og at det gikk bra:Heartred Jeg hadde nok bare forventet noe annet og merker jo at etter all denne tiden så takler jeg usikkerhet relativt dårlig. Jeg var nok ikke helt forberedt på hvor dårlig jeg skulle takle det og hvor skuffet jeg skulle bli (uten egentlig noen grunn, bare at det ikke var 100% veldig tydelig). Jeg prøver nå å bare la dagene gå, og ikke tenke så veldig mye på graviditeten. Så får det som skjer skjer:Heartred Jeg kan jo ikke kontrollere dette:smiley-angelic001

6+3
Dagene går, på et vis. Jeg har reist på ferie og skal være det en liten stund fremover. Internett er litt av og på, og jeg tror nok jeg skal ta meg en liten «forum-pause». Det er nok litt godt for meg å prøve å få tankene bort fra graviditeten og alt som kan gå galt og alle nedtellinger. Nå skal jeg prøve å bare være og å eksistere og håpe alt går bra til neste UL siste uken i juli. Jeg vet ikke helt når jeg kommer hjem fra ferie, så mulig jeg må flytte timen min noen dager frem. Vi får se.

Frem til da; GOD SOMMER til dere alle :love7

6+3
Dagene går, på et vis. Jeg har reist på ferie og skal være det en liten stund fremover. Internett er litt av og på, og jeg tror nok jeg skal ta meg en liten «forum-pause». Det er nok litt godt for meg å prøve å få tankene bort fra graviditeten og alt som kan gå galt og alle nedtellinger. Nå skal jeg prøve å bare være og å eksistere og håpe alt går bra til neste UL siste uken i juli. Jeg vet ikke helt når jeg kommer hjem fra ferie, så mulig jeg må flytte timen min noen dager frem. Vi får se.

Frem til da; GOD SOMMER til dere alle :love7
God sommer! Dette går bra ❤️

8+4 - ultralyd

Idag var jeg hos klinikken, og fikk ultralyd. Alt sto bra til med lille bolla i magen. Den ble målt til 16mm og 155 hjerteslag i minuttet. Alt over 120 hjerteslag sa legen var bra, så dette var jo godt innafor synes jeg. Han sa den egentlig var 2mm for liten, men han var ikke bekymret. Det kan være hans måling som var litt «off» og i tillegg blir målingene litt mer fleksible når det er IVF. Særlig siden jeg har fryseforsøk så var det ikke så rart at den kunne henge litt igjen. Jeg prøver å ikke bekymre meg selv også. 2mm fra eller til er jo ingenting. Og hjertet slo som bare det :Heartred

Så det var bra! Det som ikke er bra det er kvalmen. I natt skyldte den over meg som en bølge, og i morgentimene idag har jeg vært kvalmere enn noen gang. Jeg var seriøst bekymret om at jeg i det hele tatt kom meg inn til timen idag. Heldigvis ble jeg kjørt, men jeg satt og brakk meg hele veien med pose på fanget. Huff, det var ille! Håper det ikke er sånn det skal være fremover. Jeg som begynte på kvalmestillende for to dager siden- jeg trodde virkelig ikke det skulle bli verre etter det:dead:

Men alt i alt er jeg fornøyd. Jeg har en bedre følelse etter UL i dag enn jeg hadde forrige gang. Så får vi se om jeg klarer å holde meg helt til 12+4 for OTUL eller om jeg må innom en tur til på UL:smiley-ashamed004

8+4 - ultralyd

Idag var jeg hos klinikken, og fikk ultralyd. Alt sto bra til med lille bolla i magen. Den ble målt til 16mm og 155 hjerteslag i minuttet. Alt over 120 hjerteslag sa legen var bra, så dette var jo godt innafor synes jeg. Han sa den egentlig var 2mm for liten, men han var ikke bekymret. Det kan være hans måling som var litt «off» og i tillegg blir målingene litt mer fleksible når det er IVF. Særlig siden jeg har fryseforsøk så var det ikke så rart at den kunne henge litt igjen. Jeg prøver å ikke bekymre meg selv også. 2mm fra eller til er jo ingenting. Og hjertet slo som bare det :Heartred

Så det var bra! Det som ikke er bra det er kvalmen. I natt skyldte den over meg som en bølge, og i morgentimene idag har jeg vært kvalmere enn noen gang. Jeg var seriøst bekymret om at jeg i det hele tatt kom meg inn til timen idag. Heldigvis ble jeg kjørt, men jeg satt og brakk meg hele veien med pose på fanget. Huff, det var ille! Håper det ikke er sånn det skal være fremover. Jeg som begynte på kvalmestillende for to dager siden- jeg trodde virkelig ikke det skulle bli verre etter det:dead:

Men alt i alt er jeg fornøyd. Jeg har en bedre følelse etter UL i dag enn jeg hadde forrige gang. Så får vi se om jeg klarer å holde meg helt til 12+4 for OTUL eller om jeg må innom en tur til på UL:smiley-ashamed004
Hurra for flott ultralyd!! :love017
Jeg synes dette med størrelse og estimering av svangerskapslengde er så fascinerende, for det virker som hver eneste person bruker ulike tabeller på det der?! På forrige UL var min 17 mm og det estimerte maskinen til å være 8+5. Så kan ikke skjønne at 1 mm mindre skal være 3 dager kortere? :smiley-angelic003 Høres ut som alt er tipp topp med lille inni der ihvertfall! :Heartred

Det høres virkelig fælt ut med den kvalmen ja, uff! Har du trappet opp på xonvea? Merker du noe effekt av den i det hele tatt?
Om det ikke hjelper med full dose heller kan du ta deg en ny tur hos fastlegen, vet det er noen som må prøve ulike medisiner for å finne hva som passer. Sender deg gode tanker og håper kvalmen bedrer seg snart, det høres ikke noe godt ut :Heartred

Så godt å høre at alt var bra med lille! :Heartred Skriver fra venterommet på Medicus nå, så i dag kunne vi jaggu streifet hverandre med litt annen timing :laughing002

Leit å høre at du er så dårlig, håper full dose Xonvea gjør susen etter hvert. Mange må opp på maxdose før det er ordentlig effekt vet jeg. Og så er det som Skogsjente sier mange andre alternativer også. Men håper litt høyere dose er nok for deg!

Hurra for flott ultralyd!! :love017
Jeg synes dette med størrelse og estimering av svangerskapslengde er så fascinerende, for det virker som hver eneste person bruker ulike tabeller på det der?! På forrige UL var min 17 mm og det estimerte maskinen til å være 8+5. Så kan ikke skjønne at 1 mm mindre skal være 3 dager kortere? :smiley-angelic003 Høres ut som alt er tipp topp med lille inni der ihvertfall! :Heartred

Det høres virkelig fælt ut med den kvalmen ja, uff! Har du trappet opp på xonvea? Merker du noe effekt av den i det hele tatt?
Om det ikke hjelper med full dose heller kan du ta deg en ny tur hos fastlegen, vet det er noen som må prøve ulike medisiner for å finne hva som passer. Sender deg gode tanker og håper kvalmen bedrer seg snart, det høres ikke noe godt ut :Heartred
Ja, jeg vet! Så godt å høre at du ble estimert til 8+5 på 17mm. Da høres det ikke helt fjernt ut at 16mm er ok på 8+4.

Det er så rart med den kvalmen, altså. I går var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Ulempen med det var vel at jeg ikke balanserte måltidene like godt som vanlig, og spiste middag litt for sent. Så av de to dagene jeg har tatt xonvea hadde jeg en kvalmefri dag og en dag hvor jeg har vært kvalmere enn noen gang. Jeg går på laveste dose, så jeg får bare se an hvordan det går.

Ja, jeg vet! Så godt å høre at du ble estimert til 8+5 på 17mm. Da høres det ikke helt fjernt ut at 16mm er ok på 8+4.

Det er så rart med den kvalmen, altså. I går var jeg ikke kvalm i det hele tatt. Ulempen med det var vel at jeg ikke balanserte måltidene like godt som vanlig, og spiste middag litt for sent. Så av de to dagene jeg har tatt xonvea hadde jeg en kvalmefri dag og en dag hvor jeg har vært kvalmere enn noen gang. Jeg går på laveste dose, så jeg får bare se an hvordan det går.
Ja, tenker absolutt at 16 mm må være helt innafor :love017

Veldig rart, for når du sier det hadde jeg nøyaktig en sånn oppstart også på xonvea :smiley-ashamed004 Dag 1 etter oppstart var mye bedre, dag 2 var forferdelig. Økte ikke i dose (jeg tar også laveste), for ville se ann litt. Alle dagene etterpå har vært bedre, som dag 1. Får bare håpe at det skjer det samme med deg :Heartred Om ikke har du heldigvis mer å gå på med dose.

Ja, tenker absolutt at 16 mm må være helt innafor :love017

Veldig rart, for når du sier det hadde jeg nøyaktig en sånn oppstart også på xonvea :smiley-ashamed004 Dag 1 etter oppstart var mye bedre, dag 2 var forferdelig. Økte ikke i dose (jeg tar også laveste), for ville se ann litt. Alle dagene etterpå har vært bedre, som dag 1. Får bare håpe at det skjer det samme med deg :Heartred Om ikke har du heldigvis mer å gå på med dose.
Ja, det var rart! Jeg har også tenkt å fortsette på samme dose, iallfall en dag til. Håper det er for meg som for deg da!

8+4 - ultralyd

Nei men:love017:love017 enn det da! Nå blir det baby! Hurra for spiren!!:Heartred

Så godt å høre at alt var bra med lille! :Heartred Skriver fra venterommet på Medicus nå, så i dag kunne vi jaggu streifet hverandre med litt annen timing :laughing002

Leit å høre at du er så dårlig, håper full dose Xonvea gjør susen etter hvert. Mange må opp på maxdose før det er ordentlig effekt vet jeg. Og så er det som Skogsjente sier mange andre alternativer også. Men håper litt høyere dose er nok for deg!
Da misset vi hverandre akkurat gitt! Så moro! Det var helt tomt der idag, så tydelig at det er litt roligere dager. Det var fint siden jeg satt å brakk meg :yuck: Du hadde garantert lagt merke til meg:laughing002

Hvordan går det med deg? :Heartred
Det lurer jeg også på ❤️. Håper sommeren har vært fin for deg.
Så koselig at dere er innom her :Heartred

Det går fortsatt bra! Jeg er 10+1 idag, og fortsatt gravid! Skal ha ny UL på torsdag. Da er jeg 10+6 så håper virkelig at jeg da klarer å senke skuldrene litt. Formen er litt så som så, men har ferie så kan ligge på sofaen hele dagen uten at det gjør så mye. Veldig spent på hvordan alt går når jeg skal tilbake på jobb:smiley-ashamed004

Det går fortsatt bra! Jeg er 10+1 idag, og fortsatt gravid! Skal ha ny UL på torsdag. Da er jeg 10+6 så håper virkelig at jeg da klarer å senke skuldrene litt. Formen er litt så som så, men har ferie så kan ligge på sofaen hele dagen uten at det gjør så mye. Veldig spent på hvordan alt går når jeg skal tilbake på jobb:smiley-ashamed004
Godt å høre at alt er fint, selv om formen er som den er :Heartred spennende med ultralyd på torsdag, og da er kanskje ikke så lenge til otul? Håper jobbstart går bra for deg, er selv spent på hvordan det blir!

Åh, det er så utrolig koselig at det satt denne runden her, jeg krysser alt jeg kan for bare gode opplevelser på ultralyd og ingen funn på nipt når den tid kommer :Heartpink

Og, jeg jobber også som lærer, og husk å ta vare på deg selv nå når det begynner på igjen. Det er et langt arbeidsliv, det er ingen som kommer til å takke deg for å slite deg ut når du går gravid. Min erfaring er at det er utrolig vanskelig å få noe særlig tilrettelegging på jobb som faktisk hjelper, og gradert sykemelding hvor de fjerner noen fag i noen klasser er en veldig god løsning hvis totalbelastninga blir for høy, men ikke trenger å være 100% hjemme heller. :Heartpink

Back
Topp