Dagsmenyen for tiden?

eadni

Forumet er livet
Hvordan ser den ut til minien deres?

Her ser den ut sånn (nå som jeg har trappet ned på ammingen):

Kl. 06.00-07.00: Pupp
Kl. 07.30-08.00: Grøt med fruktmos.
Kl. 09.00-10.00: Pupp (leggetid).
Kl. 12.00-13.00: Middag eller en brødskive m/leverpostei/smøreost og frukt/bær i sånn tyggedingst.
Kl.14.00-15.00: Pupp (leggetid).
Kl. 17.00-18.00: Middag eller Kveldsgrøt.
Kl. 18.30-20.00: Pupp (leggetid).

Som dere ser, så varierer dagsmenyen noe. Kommer an på hvor lenge han sover pr dupp.
 
Ca-tider:

7.00 Grøt (125 ml vann)
Sove
11.00 Middagsglass, ett helt. Noen skjeer frukt hvis hun orker men er ofte mett
Sove
15.00 Brød (en halv skive uten skorpe) og frukt
16.00 Smaker på vår middag
18.00 Grøt (125 ml vann)
19.00 Natta

Vann til alle måltider og om natta. Vil ikke ha mme lenger.
 
7-8 pupp
9 brødskive
10 pupp
12 frukt eller pose grøt/smoothie fra semper
Og pupp etter det
14 middag
15 pupp
17 pupp
18.30 brødskive
19.30 pupp
Så får hun pupp om hun våkner etter å ha lagt seg
Hun våkner som regel 1 gang før jeg legger meg, og i 5tida.
Men når hun er syk eller i perioder med utviklingstrinn våkner hun som regel 4-5 ganger fra hun legger til det er morgen
 
9 mnd:

Kl 05-07, amming i senga
Kl 08, Frokost. 1 brødskive med leverpostei, gjerne et egg ved siden av. Eller 2 bananlapper med litt frukt ved siden av.
Kl 10, Amming
Kl 11, Næringstett smoothie, 110g
Kl 13, Amming
Kl 15.30, Middag, på str med et middagsglass eller det samme vi spiser.
Kl 18, Grøt med fruktmos
Kl 18.30, Amming

Drikker vann til måltidene.
 
5-6 mme
8-9 brødskive(eller grøt)
11-12 grøt(eller mme,omelett,bananlapp etc)
14-15 middag
17-grøt
18-19 mme
Får en flaske mme iløpet av natten
Får smoothie/frukt mellom måltidene
Drikker vann til all mat og har alltid en tutkopp stående om dagen.
 
6-7 240ml mme
9-10 100ml grøt
12-13 skive/omelett/lapper og litt frukt
15-16 middagsglass
19 160ml grøt
1930 120ml mme
 
Wooho, i dag spiste frøkena for første gang opp ett helt middagsglass.
Lager hjemmelaget mat og har de store nestleglassene eller tomatpuré/jalepeno glass jeg bruker å fryse maten ned i.
 
7: Pupp
8: Grøt og 120 ml mme.
(Sove)
11-12: Brød, vann
14-15: Pupp, frukt, vann
(Sove)
16: Middag, vann
18.30: Grøt og 150 ml mme.

Hvis hun våkner om natta får hun litt pupp. Sover fra 19-07.
 
Wooho, i dag spiste frøkena for første gang opp ett helt middagsglass.
Lager hjemmelaget mat og har de store nestleglassene eller tomatpuré/jalepeno glass jeg bruker å fryse maten ned i.
Du er ikke alene;) her spiser hun helst et sånn lite nestle-glass, og hvis jeg har mer så må jeg lure i henne de siste restene... Jeg fyller av og til de store litt mindre enn et fullt, og det funker bra hvis det er den ene favoritten hennes:p jubler hver gang hun spiser masse (uten at jeg må snike det i henne med masse styr):)
 
:laughing025:laughing025:laughing025
Du er ikke alene;) her spiser hun helst et sånn lite nestle-glass, og hvis jeg har mer så må jeg lure i henne de siste restene... Jeg fyller av og til de store litt mindre enn et fullt, og det funker bra hvis det er den ene favoritten hennes:p jubler hver gang hun spiser masse (uten at jeg må snike det i henne med masse styr):)
Hehe ja helt likt her! Bruker all mulig slags luring for å få i henne mer enn ett halvt glass, det inkl. Musikk på youtube på tlf, jukseblomster, leker, nøkkler, skjeer, målebånd ja egentlig alt mulig :laughing025
 
Her spises det heller ikke mye pr gang, men det er kanskje bedre å spise lite og ofte? Har nylig trappet ned ammingen 1 gang mellom hver soving, så tenker å legge til et måltid en plass. Moser selv og har nylig økt til 4 ss middag pr porsjon. Han har spist opp 3 ss og virker mett lenge av det.
 
:laughing025:laughing025:laughing025
Hehe ja helt likt her! Bruker all mulig slags luring for å få i henne mer enn ett halvt glass, det inkl. Musikk på youtube på tlf, jukseblomster, leker, nøkkler, skjeer, målebånd ja egentlig alt mulig :laughing025
Fisher-price sine babymobilspill er det som funker best her;) på den måten finner jeg ut om hun ikke liker maten, eller bare ikke gidder å spise! Hvis maten går ned med spill så liker hun, og hvis den spyttes ut så liker hun ikke:p særlig akkurat nå om dagen med tenner på vei er det ikke noe særlig mat som går ned uten å snike det inn, så da er mobilen grei å ha:)
 
Her spises det heller ikke mye pr gang, men det er kanskje bedre å spise lite og ofte? Har nylig trappet ned ammingen 1 gang mellom hver soving, så tenker å legge til et måltid en plass. Moser selv og har nylig økt til 4 ss middag pr porsjon. Han har spist opp 3 ss og virker mett lenge av det.
Ja vanligvis har vi nå ca 5 måltider daglig, 1 amming midt på dagen og amming kveld/morgen:) føler mange rundt oss har 4 måltider, men da syns jeg det kanskje blir litt lite mat, og lenge mellom siden vi ammer så sjelden på dagtid, og hun ikke liker mme....
 
Fisher-price sine babymobilspill er det som funker best her;) på den måten finner jeg ut om hun ikke liker maten, eller bare ikke gidder å spise! Hvis maten går ned med spill så liker hun, og hvis den spyttes ut så liker hun ikke:p særlig akkurat nå om dagen med tenner på vei er det ikke noe særlig mat som går ned uten å snike det inn, så da er mobilen grei å ha:)
Ja samme her :p enten det eller youtube :p bra det ikke bare er jeg som er litt "sløv" mamma :p eller hva jeg skal kalle d
 
Ja samme her :p enten det eller youtube :p bra det ikke bare er jeg som er litt "sløv" mamma :p eller hva jeg skal kalle d
Ja, skjønner følelsen, snakker ikke veldig høyt om det, med mindre jeg kjenner de som er rundt oss godt:p men det er en god redning for å spise altså!! Men i dag ville hun ikke spise likevel, veldig klamt og lummert i tillegg til tannplager, så var det ingenting som hjalp... Fikk i seg litt kvelds hvertfall:)
 
Ja, skjønner følelsen, snakker ikke veldig høyt om det, med mindre jeg kjenner de som er rundt oss godt:p men det er en god redning for å spise altså!! Men i dag ville hun ikke spise likevel, veldig klamt og lummert i tillegg til tannplager, så var det ingenting som hjalp... Fikk i seg litt kvelds hvertfall:)
Nei ikke jeg heller :p huff nei noen dager nekter hun også, uansett hva. Men er heldigvis blitt mye bedre enn det var iallefall! :)
 
Her nektes det også ofte og med engang han får noe å se på/leke med, så gaper han :rolleyes:
 
Back
Topp