Dagsøvn?

Her er det somregel 2 sovinger. Av og til 3 viss morningen var ekstra tidlig og da første kvil også tidlig. Men foretrekker 2. Er så mye styr med å få han til å sove og alltid vanskelig å få han til å sove mer enn 30 min. Da han alltid våkner igjen etter ca 30 min. Får jeg han til å sovne igjen så sover han 1 time og 10 min. Men han sover 12 timer på natten, med bare oppvåkninger for mat 2-3 ganger.

Ikke sjangs å kutte ned til to vi heller. Blir tre-fire dupper her på alt fra 30 min til to timer. Ikke så ofte så lenge som to timer da.

De siste to ukene har han startet dagen mellom 5.30 og 7. Gjerne rundt kl 6. Med en god del halvveis oppvåkninger før det. Han blir trøtt igjen ca 1,5 time etter vi har stått opp,så da legger vi oss i senga igjen. Pga urolige netter må jeg også ha en dupp om morgenen. Og med første dupp så tidlig må vi ha hvertfall tre dupper i løpet av dagen. Legger han mellom 19.00-19.30. Huff,jeg er myyye mere trøtt nå enn frem til han var fire mnd. Blitt så avhengig av puppen på natta.

3-4 dupper her også. Varer i 20-40min. Dagen starter 6 og hun legger seg halv 7-7. Jeg må også ta den første duppen sammen med henne for å overleve urolige netter og amming annenhver time. Har begynt å trappe ned natteammingen nå da, men blir ikke akkurat mindre trøtt av å holde på med det :p

Her har vi 2 eller 3. Hvorfor mente legen at dere burde kutte ned på dagsovingen? Alle barn er jo forskjellige, og det beste må vel være om de små får sovet når de trenger det om dagen, med mindre det fører til mindre søvn om natten.

Enig! :)

Back
Topp