Dagsøvn?

Selmaen

Glad i forumet
Hvor mange ganger sover lille på dagen nå? Vi har 3 eller 4 dagsovinger. Men legen på helsestasjonen på 6 månederskontrollen mente vi skulle jobbe mot å kutte ned til to... I dag var dagsoving nr 2 unnagjort da kl var 12...
Hvordan ser det ut hos dere?

Her har vi også 3. Den lengste er på et par timer ca fra 11.30-13.30. Han sover bittelitt mellom 9-10 og en times tid mellom 15-16.

Stort sett 3, klokken 8, 12 og 15. Innimellom er alle under en time, mens andre ganger kan han sove opp mot 2-2,5 time enten 8 eller 12. Siste luren eller som regel 20-30 minutter.

Her har vi 2 eller 3. Hvorfor mente legen at dere burde kutte ned på dagsovingen? Alle barn er jo forskjellige, og det beste må vel være om de små får sovet når de trenger det om dagen, med mindre det fører til mindre søvn om natten.

Når vi starter dagen kl 6, er det ikke kjangs å kun ha 3 sovinger. Halv 8 hørtes deilig ut ;)

Når er det kvelden hos dere? Her starter også dagen seks.

Her har vi 2 eller 3. Hvorfor mente legen at dere burde kutte ned på dagsovingen? Alle barn er jo forskjellige, og det beste må vel være om de små får sovet når de trenger det om dagen, med mindre det fører til mindre søvn om natten.
Var nok fordi jeg sa at siste soving kan avsluttes kl 18... og at hun tøyser litt innimellom når hun legger seg (mellom 18 - 20, avhengig av hvor sent siste soving var ).

Mellom 18 - 20, avhengig av hvor sent siste soving var. Dere da?

Her er det kvelden klokken 18. Tuller ofte mye fra 3-4 om natta, men blir enda verre hvis vi legger senere.
Synes det er vanskelig å få til en ordentlig døgnrytme med han her, var lettere med førstemann. Her sover han korte perioder både dag og natt.

Her er det kvelden klokken 18. Tuller ofte mye fra 3-4 om natta, men blir enda verre hvis vi legger senere.
Synes det er vanskelig å få til en ordentlig døgnrytme med han her, var lettere med førstemann. Her sover han korte perioder både dag og natt.
Uff, midt på natta er kjip tid å være våken... fast innslag av våkentid på natta? Her sovner heldigvis frøkna med en gang etter mat (mellom 01 og 03, men om hun våkner for mat etter 0430,kan det hende hun tøyser litt før hun sovner igjen... er kl etter 0515, kan det hende at hun slår fast at det er morgen...

Var nok fordi jeg sa at siste soving kan avsluttes kl 18... og at hun tøyser litt innimellom når hun legger seg (mellom 18 - 20, avhengig av hvor sent siste soving var ).
Skjønner. Lillemann tøyser også ofte litt før han sovner om dagen, legger seg mellom 19-20. Men jeg tenker det er helt normalt, så fremst det ikke tar timesvis å få sove ;)

Uff, midt på natta er kjip tid å være våken... fast innslag av våkentid på natta? Her sovner heldigvis frøkna med en gang etter mat (mellom 01 og 03, men om hun våkner for mat etter 0430,kan det hende hun tøyser litt før hun sovner igjen... er kl etter 0515, kan det hende at hun slår fast at det er morgen...

Sovner ofte fort etter mat her også, men når han våkner etter en time igjen og vil ha mer blir det slitsomt. Prøver jeg å få han til å sovne igjen uten mat kan det gå 1-2 timer.

Sovner ofte fort etter mat her også, men når han våkner etter en time igjen og vil ha mer blir det slitsomt. Prøver jeg å få han til å sovne igjen uten mat kan det gå 1-2 timer.
Uff, det hørtes slitsomt ut. Hva gjør du? Håper han sovner,eller "kapitulerer" og gir mat igjen? :p

Uff, det hørtes slitsomt ut. Hva gjør du? Håper han sovner,eller "kapitulerer" og gir mat igjen? :p

Prøver å ha en minstetid mellom hvert måltid, og øke den etterhvert. Oppe i to timer og et kvarter mellom nå :p Men på slutten av natta kapitulerer jeg ofte og han havner i senga mi med fri tilgang :/

Her har vi 2-3 sovinger på dagen, varierer litt etter hvor lenge han sover.

Som oftes en lang på formiddagen 1,5-2,5t og en kort på ettermiddag 30min-1t.

Er super herlig med lang lur, alt jeg får gjort da :-)

3-4.
Om vi skal kutte ned til 2 så tror jeg vi får en dritsur unge hele dagen...

Min lillegutt sover 3-4 ganger i løpet av dagen, mellom 30 minutter og 2 timers soving pr gang.

Han våkner mellom 7.30 og 9.30 om morgenen, og legger seg ca kl 19. Sover hele natta. :-)

Back
Topp