Dagsøvn

liss24

Flørter med forumet
Hvordan er det med dagsøvn hos dere, og hvor mange uker er babyen? Her sov han stortsett som en drøm natt og dag til 6 uker, så ble dagduppene noen ganger kortere, og etter en dag med magevondt for ett par uker siden snudde alt, nå er regelen 30 min og lengre dupper er unntaket hvis jeg ikke triller eller noe. Min er 9 uker, så håper alt kommer mer i orden igjen om en måneds tid. Spennende å høre hvordan det er hos andre, da vi ikke har kommet i gang med barselgruppe enda.

Min lille duracel-kanin sliter veeeldig med å sove på dagtid. Han sover urolig og kort, kan ha en lang sovestund litt utpå dagen (ca i 15-tiden), da KAN han sove i 3 timer - men da må det soves ute eller med full utluftning på soverommet. Han er 8 uker i dag og begynte å tulle med dagsoving for 1-2 uker siden.

Min har sovet godt på natten og veldig lite på dagen hele tiden. Han sover kun dersom han er i bevegelse på dagtid. Tidligere sov han en del på brystet mitt, men nå har han vært så forkjølet den siste måneden at han ikke greier å puste hvis han ligger med ansiktet ned. Det blir en del smådupper, men han er ofte overtrøtt på kveldene så jobber med å få han i seng til normal leggetid på kvelden iallfall.

Min er 11 uker. Sover greit i vogn, ellers er det mest små powernaps. Innimellom har han dager hvor han sover masse.

Min har nok et godt sove hjerte. I natt sov hun fra 19-05 og etter litt mat sov hun til 09. Men er hun er veldig våken på dagen og sover mindre enn før. :-)

Mi vil bare sove dupp liggende på magen. Så hun sover minimalt i vogn/bilstol

Min sov også bedre og lengre på dagtid før. Da kunne han ha 2-3 lange, gode hviler på 2-3 timer. Nå er det heller et unntak hvis han sover lenge. Stort sett går det i 30-60 min duppet, da med en del smokkedytting underveis. 7 uker nå.

Godt å høre at det er flere som sover mindre på dagtid, frøkna her sov gjerne flere lange dupper på dagtid frem til hun var ca 7 uker. Nå sover hun max en time hvis hun dupper på stua, må ut å trille hvis hun skal sove lenge, men da sover hun som regel 4 timer Trenger det sikkert, for det er omtrent det eneste hun sover i løpet av dagen.

Her også er det mange korte lurer. Noen dager sover han lenger, mrn ja. Håper det snur snart. :)

Back
Topp