Dagpenger og aktivitetsplan

Kengu

Forumet er livet
VIP
Noen her som går på dagpenger?
Om man ikke fullfører aktivitetsmål sol nav har satt opp, hva skjer da?

Man kan miste retten til dagpenger. Enten for en periode, eller permanent.

Må fortsatt være jobber å søke på og spm man er kvalifisert til
Nav sine sider har vel mye, og man kan jo være assistent i forskjellige yrker :) (bare tips i fht alternativet å skulle miste evnt dagpenger)

Nav sine sider har vel mye, og man kan jo være assistent i forskjellige yrker :) (bare tips i fht alternativet å skulle miste evnt dagpenger)
Jo men som sagt så må det jo nesten være ledige jobber å søke på som sssistent

Varierer nok hvor mye de krever , foreløbig har jeg jo jobb men vet aldri hvor mye jeg har fra uke til uke.
Tenkte ang søknader :) sitter i samme situasjon selv, men ikke gjort noe med det til nå, syns det er noe styr med nav :p

Jeg har hørt fra (usikre) kilder at nav krever at man søker på stillinger man er kvalifisert til i hele landet, og at man får beskjed om at man må ta jobb i andre deler av landet og da flytte. Stemmer dette? Risikerer jo da at andre delen i forholdet står uten jobb, så ville jo vært tullete...

Jeg har hørt fra (usikre) kilder at nav krever at man søker på stillinger man er kvalifisert til i hele landet, og at man får beskjed om at man må ta jobb i andre deler av landet og da flytte. Stemmer dette? Risikerer jo da at andre delen i forholdet står uten jobb, så ville jo vært tullete...
Jeg vet ikke hvorvidt det stemmer eller ikke. Men faren til min svigerinne slet med å få seg jobb her, så han søkte rundt gjennom nav. Endte da opp med å få noe langt oppi nord, og måtte flytte. Tror han bodde der 8-9mnd før han fikk seg noe fast her nede, så han kunne flytte hjem igjen :)

Det står så men de er ikke så strenge har jeg inntrykk av lår man har familie

Jeg klarer 10-11 søknader på 2 mnd og set er mye mindre enn jeg skal
Såpass, ja :eek: kan hende jeg bare lar være å søke dp likevel, heller søke på aktuelle jobber på egenhånd og klare meg på det jeg har utbetalt :p

Må det være utlyste stillinger? Blir litt lettere å oppfylle kravet om du kan søke hos bedrifter som ikke har aktive utlysninger også. :) Bare et forslag

Back
Topp