Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du skriver om helt andre ting, så veldig tydelig at du ikke skjønner hva jeg mener. Altså hva har en malejobb med dette å gjøre? Hele poenget er jo at foreldrene går i 0 pga kontantstøtten. Gir opp
Poenget er at maleren har ikke en dritt med hvor jeg får pengene fra, som dagmammaen har. For dagmammaen så får hun 6000 for jobben, de pengene er like mye verdt. Før fikk hun 5000 for bare 2 år siden.
Å jeg skriver flere ganger ja hva så om foreldre da har litt bedre råd i de 11 månedene man får kontantstøtten, de betaler 6000 til en som gjør en jobb for dem. De får de av nav, de som bruker barnehage får ikke 6000 av nav og må ut med 3000 i tillegg. Dere mener dette er feil, det bør jo være likt. De som bruker barnehage går da i minus med 3000, de som bruker dagmamma går da i null.
For dere så spiller det en rolle om hvor pengene kommer fra, jeg mener 6000 er 6000 selv om de er fra nav.
Så flott at foreldrene går i null, dere synes det er "urettferdig". Tenk at noen sparer penger på noe slikt!
Men for all del dere trenger ikke å forklare meg mer, jeg blir ikke mer enig med dere uansett.
8000-10000 for barnepass er syke dyrt, for meg er det summen som betyr noe ikke at penger kommer fra en annen instans. Det er ikke gratis, og ja de som mottar den kan bruke den til hva de ønsker. Om det betyr at de bruker hele til dagmamma, så kan de legge av 3000 i måneden som de ikke betaler til dagmamma som de hadde brukt om de brukte barnehage isteden. Skjønner hva dere prøver å forklare. Det jeg ikke skjønner er hvorfor skal alt være likt? Hvorfor kan ikke noen få lov til å benytte sjansen til å spare litt, hvorfor skal andre blande seg i hvordan og hvilke penger man bruker? Altså dette er typisk nordmenn, du skal ikke ha det bedre enn meg. Synd at det bor så dypt i oss at vi ikke ser at slik tanke gang er feil.
Men dagmammaen skal ikke få en respektabel sum, fordi du heller vil spare? Dagmammaen skal tydeligvis ikke ha det bedre enn deg hvertfall.
Sent from my iPhone using BV Forum
Ja som sagt nå har jeg gitt opp. Som å snakke til en vegg.Neverending story det her haha![]()
Ja som sagt nå har jeg gitt opp. Som å snakke til en vegg.
Ja som sagt nå har jeg gitt opp. Som å snakke til en vegg.
Haha... Ja, jeg ga opp jeg også![]()
Pleier dere å ha så store problemer med at noen er uenige med dere? Pleier dere å bli så frekke og ufyselige da?
Nei det er ikke som å snakke til en vegg, og tusen takk for at dere nå er ferdig med å "forklare" noe jeg forstår men er uenig i![]()
Ikke store problemer i at noen er uenig, ikke blir jeg irritert, får høy puls eller føler jeg blir ufyselig heller. men når vedkommende går fra å "skylde" på forskjell mellom bhg og dagmamma ved kvalitet, til utdanning og så betaling så kjente vel jeg ihverfall at enkelte ting måtte inn med teskje... Helt greit å være uenige. Trådstarter her var vel ute etter et svar på hva hun selv burde betale en dagmamma ettersom hun hadde funnet en hun ville bruke men ikke visste hva som var vanlig å betale... Og uansett hva du mener eller syns for deg selv så er det VANELIGE at kontantstøtta brukes til betaling av dagmamma, hvor de pengene kommer fra eller hva de betyr for de som får dem spiller ingen rolle.... Beløpet er det som er mest vanlig å betale... Om du velger å bruke dagmamma eller ikke er ikke vesentlig...
Har da ikke sagt noe om at det er vanlig eller uvanlig, det har jeg ikke diskutert i det hele tatt.
Og jo jeg oppfatter dere som både frekke og ufyselig i denne diskusjonstråden.
Nå bryr ikke jeg meg om hvordan andre her inne på bv oppfatter meg og er mot meg. Men det kan være andre som bryr seg mer og tar seg nær av hvordan man blir skrevet til.
Å fortsette diskusjonen å snakke "om en person" som om den personen ikke er til stede lenger er utrolig frekt og ufyselig.
Jeg skrev jeg ga opp... Aldri noe personangrep i den kommentaren der.... Dumt du velger å ta deg nær av det.
Den dagen du kan forklare meg at du forsto det konkrete, økonomiske begrepet alternativkostnad og hvordan det forklarer at det du er "uenig i" da henger på greip skal jeg godta at du er uenig, men enn så lenge har du ikke bevist annet enn at du ikke har skjønt. Ikke i nærheten engang
Samme om du er uenig. Men jeg skriver en ting og du skriver at jeg mener noe annet. Det er det jeg prøver å forklare. Og når jeg i tillegg sier at det ikke er det jeg mener så påstår du hardnakket at jo du har forstått hva jeg mener. Om du er uenig bryr jeg meg ikke om.Pleier dere å ha så store problemer med at noen er uenige med dere? Pleier dere å bli så frekke og ufyselige da?
Nei det er ikke som å snakke til en vegg, og tusen takk for at dere nå er ferdig med å "forklare" noe jeg forstår men er uenig i![]()
Og jo jeg oppfatter dere som både frekke og ufyselig i denne diskusjonstråden.
Nå bryr ikke jeg meg om hvordan andre her inne på bv oppfatter meg og er mot meg. Men det kan være andre som bryr seg mer og tar seg nær av hvordan man blir skrevet til.
Å fortsette diskusjonen å snakke "om en person" som om den personen ikke er til stede lenger er utrolig frekt og ufyselig.