Dagens utblåsning...

tuffssaa

Betatt av forumet
Oktoberskatter 2014
Endelig nærmer jeg meg 12 uker, men jeg kjenner at jeg klarer ikke å slippe jubelen løs. Vi var på tidlig ultralyd i uke 7 og så det lille fine hjertet banket. Etter det hadde vi planer om en tidlig UL time på Volvat bare for å se at alt er i orden og for å få noen fine bilder. Men det er jo helt håpløst med ventetid, og så skal det sies at vi har en forferdelig kalender om dagen så er vanskelig å finne tid på dagtid hvor både jeg og min kjære kan komme oss fra samtidig. Så tidligste UL var 20 april og da er det jo bare få uker til den ordinære....så da gadd jeg jo ikke bruke penger på det. Men problemet er at jeg ikke klarer å forholde meg til dette så lenge jeg ikke vet at alt er bra...Har i hvertfall fått bestilt meg en jordmortime neste mandag såfår håpe hun kan finne hjertelyden så jeg får roet meg litt og kan glede meg over den voksende magen.

Vet at det er tull å bekymre seg så veldig, har ingen grunn til det i det hele tatt. Er bare så redd for å snakke høyt om det hvis det skulle være noe.... og ikke minst til storebror...vil jo ikke skuffe!

Jeg har ikke vært på UL, fikk ikke av fastlegen. Har heller ikke fått høre hjertelyden til knøttet så jeg er helt uvitende om hva som foregår!!

Er 13+2

Har verken vært på ul eller hørt hjertelyd ennå, så har null peiling her... Men skal til jm etterpå, bare håååper hun har tenkt til å høre etter lyden!

Er 13+3 i dag

Jeg har vært på to ultralyd. Er utrolig heldig som har lege med Ul-apparat på kontoret. Ikke like stor som de på ordinær ul men ser godt hva som skjer:) så jeg får nok se på hver kontroll:))

Før tidlig UL hadde eg da sånn så deg, men har klart å beholda roen ette eg såg da vetla knøtte på skjermen:)
Håpe du klare å slå deg t ro fram t OUL :)

Kjenner meg igjen i hvordan du har det, selv om jeg var på ul i uke sju... Hva med å prøve angelsound??

Tenker på å prøve angelsound...men så syntes jeg jo egentlig det er litt unødvendig. Har i hvertfall fått besilt jordmor time neste mandag så håper å høre hjertelyd da.

Er ikke så greit å være kontrollfreak å gå gravid....mister jo helt kontroll! Tusen takk for kommentarer jenter :)

Forstår deg så inderlig godt. Hadde tenkt å bestille priv tidlig ul rett før uke 10 men så fikk jeg jo de blødningene å da fikk vi gratis XD beroliget der og da men ærlig talt kommer bekymringene ofte tilbake. Kjøpte angelsound på fredag men har bestemt meg for å bruke med måte hehe for jeg merker at jeg blir rolig sånn i øyeblikket men at uroen kommer tilbake like fort som den forsvinner... Jeg er håpløs :-/

Hvis du bor i Oslo kan jeg anbefale Oslo City Legesenter, der er det kort ventetid på UL

Holder til på Hamar så litt mindre alternativer. Hadde jo fått det til før, men vi er midt inne i en kursperiode, så er den ene hjemme er den andre borte så ikke så mange alternative dager som begge kan. Men får bare prøve å smøre meg med tålmodighet, skulle bare ønske at jeg virkelig klarte å glede meg over den voksende magen..

Tenker på å prøve angelsound...men så syntes jeg jo egentlig det er litt unødvendig. Har i hvertfall fått besilt jordmor time neste mandag så håper å høre hjertelyd da.

Er ikke så greit å være kontrollfreak å gå gravid....mister jo helt kontroll! Tusen takk for kommentarer jenter :)
Usikker på om angelsound vil roe deg.. Tenk om du ikke finner hjertelyden selv?

Det er nettopp derfor den ikke er bestilt. Bestilte jordmortime idag istedet, så prøver lykken der først :)
Høres veldig lurt ut! Jeg finner nemlig ingen hjertelyd, men trøster meg med at det ikke er mange ukene siden vi var på tidlig ul, og at det ikke har kommet noe ut! Så da er den iallefall der inne! :P

Høres veldig lurt ut! Jeg finner nemlig ingen hjertelyd, men trøster meg med at det ikke er mange ukene siden vi var på tidlig ul, og at det ikke har kommet noe ut! Så da er den iallefall der inne! :p

Liker måten du tenker på! Den fornuftige siden av meg sier også det. Hjertet slo i uke 7, og har overhodet ingen signaler på at noe er galt... Men så var det han andre på høyre skulder så sitter og hvisker, tenk om ditt og tenk om datt... Liker mye bedre den fornuftige på venstre skulder altså! :rolleyes:

Liker måten du tenker på! Den fornuftige siden av meg sier også det. Hjertet slo i uke 7, og har overhodet ingen signaler på at noe er galt... Men så var det han andre på høyre skulder så sitter og hvisker, tenk om ditt og tenk om datt... Liker mye bedre den fornuftige på venstre skulder altså! :rolleyes:
He he, ja nei den ufornuftige og bekymrede som sitter på høyre skulderen har jeg dytta vekk, ellers blir jeg gaaal :P Var mye bekymringer før ultralyden dog, jeg klarte liksom ikke tro at det var noen der inne. Men det er det! :D

Jeg forstår hva du føler. Tårer heller ikke slippen jubelen løst før jeg har sett det! Så et bankende hjerte i uke 7! Å skal ikke tolbake før uke 13-14! Er 12 uker i påskeuka. Forrige gang jeg var gravid var jeg på ul i uke 8, å så et hjertr banke, jordmor sa da at sjangsen var veeeeldig liten for å miste! Tilfeldig var jeg på ul i uke 13, å da hadde hjerte stoppet å slå!
Så klarer ikke slå meg til ro før jeg har sett hjertet en gang til!
Forferdelig å vente...!

Hvis du ikke vil vente har de ul på mjøskirurgene på Gjøvik oxo :) har ikke vært der selv men hører folk er fornøyd :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg vet de har lav terskel for å ta inn folk på ul på hamar sykehus også. Jeg var veldig bekymret hos legen min og hun ringte opp dit, fikk komme dit med en gang, så tok de meg mellom to andre pasienter;) tok 5 minutter og kostet ikke noe;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp