dagens skravlis..31.juli

ORIGINAL: Lisbeth83

nei nå stikker jeg ut en tur...
må steike meg litt[:D][:D]

men plutselig er jeg tilbake[8D]

kose deg så mye!!!
..her regner det..[&:]

ORIGINAL: sol77

ORIGINAL: carina82

hellu... ammer jeg nå, før jeg skal til frisøren...

Hvor lang tid bruker nurket deres ved puppen? Suger det effektivt hele  tiden?

Amalie bruker 30-45 min, gjort det siden hu ble født... suger ikke effektivt.

Åssen kan jeg få henne til å suge effektivt? Tips?

Heia! Har desverre ingen gode råd ang dette...
Emma brukete mye lenger tid i starten (30-45 min), men nå er vi nede på ca 5-10 minutter. I starten av forrige uke fikk hun i 15 minutter med rapepause hver t 5. minutt, men hun gulpet så utrolig mye. Men så bvar jeg på besök på gamlejobben og snakket med ei helsesöster der som sa at hun klarte å tömme puppen på 5 minutter dersom hun sugde effektivt. Prövde å gi henne kun i 5 minutter, og jenta er like fornöyd men gulper mindre[;)] deilig..

Omtrent sånn er det her også. Marylin får ca 5 minutter på hver side, så er måltidet bankers. Hun hadde nok gjerne villet ligge lenger selv, men jeg merker at brystet er tømt da det nesten ikke er svelgelyder lenger etter 5 min. og Marylin begynner å tulle ved å slippe take og ta nytt hele tiden. Og da blir jeg så sinnsykt sår om hun for lov til å holde på videre...

Som regel er hun mett en god stund etter de 5 minutta, men det holder som oftest ikke så lenge som 4 timer på dagtid. På natta der imot kan det gå opp mot 6-7 timer før hun våker og vil ha mer mat.

må vel gå å gjöre noe fornuftig, tenker jeg..
Men hva skal jeg gjöre? Fornuften sier jeg burde lagt meg nedpå litt nå som Emma endelig sover, men samvittigheten sier jeg burde vasket bad og laget middag til sambo kommer hjem... vanskelig, dette..
Snakkes![;)]

kose deg så mye!!!

å så lenge jeg fikk være ute...
blæææ... fikk ivertfall lagt sammen noe klær som hang ute...
Tuva hadde bæsja så mye at det var gjennom bleia,bodyen og helseteppet[&:]
å nå puppes det igjen...
sambo har dratt å sett på hus[:D][:D]

Hei allesammen!

Har vært ute å trilla laaaaaangt i dag vi. Gikk rett inn i rergnværet og ble klissblaut, men heldigvis var det fremdeles varmt slik at jeg slapp å fryse. Benjamin lå og kosa seg i vogna under regntrekket og ble ikke blaut i det hele tatt.
Sambo holder på å jobbe ute og i kjeller'n, og fikk seff telefon om han mest sannsynlig må avbryte ferien sin etter denne uka pga jobben... [:@]
Har vært effektiv selv i går og i dag. Støvsuga 1.etg og skifta på senga i går, og i dag har jeg støvsuga 2.etg og vaska klær. Ops.. de må henges opp!

så flink du er irene..ut på tur aldri sur[:D]

hva kler dere på smånurka når det er 20g og oppover ute???
å har dere de ute/i vogna?
eller er de bare inne?

nei stikker ut igjen...[:D]
Tuva sover så skal legge henne i vogna..
håper bare hun vil ligge der da[8|]

Her går det i body og strømper og et pledd.. om det er litt sur vind til tross for varmen så kan jeg ha på en sommerdrakt utenpå. I dag hadde jeg dyne istedetfor pledd også. Men det var rett under 20 grader så det gikk jo bra..

Jeg og har på body og et pledd oppe, vis det er litt vind så kanskje en tynn sommerlue.bebissene våre blir ganske irriterte i denne varmen her.
idag kommer det solarium hjem til meg som eg har leid,litt små snålt i dette fine været.men jeg skal jo snart gifte meg, og må være gjevn brun overalt i og med at kjolen min er åpen litt bak og bar fremme oppe.skal ikke overdrive
nydelige unger dere har lagt alle mann. irene han din virker så brun i huden,er han det?

Han ble ikke kvitt gulsotten før han var ca 4-5 uker, derfor blir man lett brunlig. Typisk for-tidlig-født fenomen.

Har et bilde tatt her om dagen... SE så Go og Rund!!![:D]

hei hei jenter. kjæm innom her en tur æ, stille som vanlig på født i mai. va å veid mariell i dag. 2mnd i dag ho.  målene er som følger: ved fødsel: 2790gr å 48cm. ved 6ukers: 4220gr å 53,5cm, 2mnd: 5020gr å 55,5cm.  flinke jenta mi[:D] holdt på å fikk sjokk i går kveld da, sovna halv ti ho. fikk mat kl 5 å sov t nesten halv ti igjen. d va utrolig godt å få litt tid me sambo siden han reise på nordsjøen som fiskerikyndig på onsdagen. bli bort iallefall 1mnd. lure fælt på kordan æ takle rollen som"alenemor". grue mæ sinnsykt t han drar. har vært heim siden før jul, så bli så uvant.

Sims var jeg hekta på en gang også...[:D]

er her en snartur før Tuva våkner å skal ha mat[:D]
har ligget ute å stekt meg litt...[8D]

Heldige du... har begynt å ruste jeg. Regn, varmt og klamt![:'(]

hehe...ser for meg at du ruster i kantene[:D][:D]

kose deg så mye!!!

å så lenge jeg fikk være ute...
blæææ... fikk ivertfall lagt sammen noe klær som hang ute...
Tuva hadde bæsja så mye at det var gjennom bleia,bodyen og helseteppet[&:]
å nå puppes det igjen...
sambo har dratt å sett på hus[:D][:D]

tror faktisk at den bæsjebleia gjorde susen..
hun har vært helt rolig siden den[:D]
hun har nå sovet siden halv fire

stakk alle sammen når jeg kom[8|][8|]

typisk[:'(]

(skjønner jo at jeg stinker svette etter noen timer i sola,men det er ikke så gærlig)

blæææææ[8D][8D][8D][8D][8D][8D][8D]

(skjønner jo at jeg stinker svette etter noen timer i sola,men det er ikke så gærlig)

hehe... måtte på do... og så måtte jeg roe Ben som sliter masse med magen sin i dag.[&:]

ORIGINAL: Irene30

hehe... måtte på do... og så måtte jeg roe Ben som sliter masse med magen sin i dag.[&:]

du er tilgitt[:D][:D]

Back
Topp