dagens skravlis..31.juli

~Lisbeth83~

Forumet er livet
mornings jenter å bebiser[:D]
har sol vi å 21 grader...tuva ligger nå å sover,endelig..har bare surva i hele går å idag...
ja sånn er vel noen dager...
jeg var først å lage tråd idag...hvis ingen har vært før meg mens jeg skriver da[&:]
vi skal å se på hus idag,eller skal ivertfall ringe å høre om vi kan se på d[:D][:D][:D]

nei må vel ut en tur å sleike litt sol[:D][:D]

å så skal jeg ringe prestekontoret iløpet av dagen...

ORIGINAL: Lisbeth83

mornings jenter å bebiser[:D]

jeg var først å lage tråd idag...hvis ingen har vært før meg mens jeg skriver da[&:]

Joda, det var det visst. Ser at Carina startet skravletråd samtidig (men tror du var et par minutter før henne) [:D] Merkelig det der, først helt stille - så braker [&:] det plutselig løst [:)]

Selv har jeg akkurat stått opp sammen med Marylin. Regner her i dag. Nesten litt deilig (bare det ikke vedvarer). Skal prøve å få gjort en del inne... Må ha lykke til med hustittinga i dag, da - og Carina må kose seg på trampolina [:)][:D][:)]

2 skravletråder i dag? Skal vi bruke denne?[:)] siden den ble startet først[;)]

Sitter her og spiser frokost, Adrian sover men våkner nok snart da det er ammetid... Her går det i amming hver 3.til 4. time døgnet rundt. Heldigvis går hver amming litt kjappere nå enn det gjorde i begynnelsen[:)]

Er så glad, har endelig fått på meg mine gamle dongeribukser som jeg brukte før graviditeten!![:D][:D] Jippi!! Lei av å gå i linbukser[;)][&:]

Såg Carina nevnte på knipeøvelser på den andre tråden. Er dere flinke til det??? Jeg glemmer det... har ikke noe system på det men prøver å huske på å gjøre noen hver dag...

gooooood morning jenter.

Har en gutt som ikke tåler varmen så godt her.
Fått varmeutslett på halsen, også har han bare surva når han ikke har ligget til puppen.........skal koke vann igjen å gi han!
Var godt å få sambo hjem igår etter han har vært borte på fisketur i helga.
Men så begynner han på jobb igjen på onsd etter å ha hatt ferie i tre uker.
HJELP, da blir vi alene hver formiddag....
Men det skal vel gå bra lell.
Noah er blitt mer våken og studerer verden opp og ned i mente.
Er så gøy å se hvor fort de utvikler seg[:D][:D]
(ooops ble langt)¨

Lykke til Lisbeth med hus
Carina, trampolinehopping er god trim for oss nybakte mammaer.
*huske knipeøvelsene i dag*

hei da har vi vært trillende på butikken en tur....
å gjett hvem som var storsint[&:]
Hun hyla hele veien hjem igjen... å bare puppen som får henne til å roe seg[8|]sovner  som regel av i amminga...
hun har også spydd 2 ganger idag..
ga henne vann igår ...kan det være det???
hun sover nesten ikke heller[:(]
stakkars tuva mi...
det går ca 1,5 time mellom hver gang hun hyler etter mat..
er det varmen??

Hjelp!!!![&:]

hellu... ammer jeg nå, før jeg skal til frisøren...

Hvor lang tid bruker nurket deres ved puppen? Suger det effektivt hele  tiden?

Amalie bruker 30-45 min, gjort det siden hu ble født... suger ikke effektivt.

Åssen kan jeg få henne til å suge effektivt? Tips?

Tuva sovner av i amminga, så jeg må vekke henne hele tiden...

......her er det også en som sovner under amminga....
Og av og til bare kose-suger han, dvs jeg merker det ved at han ikke svelger, eller at det ikke er melk i munnvikene.
Og han bruker alt fra 15-45 min på ett måltid, kommer an på hvor mange ganger han sovner.....

På sykehuset lærte jeg at dersom jeg lar det være FOR behagelig til Sondre vil han ikke spise. Da bare ligger han og koser og tuller. Fikk også tips om å distrahere han litt med å kille han under foten og i nakken. da kommer han på at der er mat tid. Funker som bare den her [:D] Maten er unnagjort på ca 10 min + - 5 min. Putter så i smukken og lar han kose inntil meg men ikke hengende i brystvorta

hvordan merker dere at babyene er mette?
jeg tar som regel tuva av puppen etter max 30 min. siden hun sovner av[8|]

nå sover hun søtt på pappas arm[:D]
så lenge det varer

ORIGINAL: carina82

hellu... ammer jeg nå, før jeg skal til frisøren...

Hvor lang tid bruker nurket deres ved puppen? Suger det effektivt hele  tiden?

Amalie bruker 30-45 min, gjort det siden hu ble født... suger ikke effektivt.

Heia! Har desverre ingen gode råd ang dette...
Emma brukete mye lenger tid i starten (30-45 min), men nå er vi nede på ca 5-10 minutter. I starten av forrige uke fikk hun i 15 minutter med rapepause hver t 5. minutt, men hun gulpet så utrolig mye. Men så bvar jeg på besök på gamlejobben og snakket med ei helsesöster der som sa at hun klarte å tömme puppen på 5 minutter dersom hun sugde effektivt. Prövde å gi henne kun i 5 minutter, og jenta er like fornöyd men gulper mindre[;)] deilig..

hvordan merker dere at babyene er mette?
jeg tar som regel tuva av puppen etter max 30 min. siden hun sovner av[8|]

vanskelig å vite, tror man må bare pröve seg frem.
emma har ALDRI sluppet puppen av seg selv, hun spiser så lenge hun har tilgang, noe som ender i MYE gulp. Har derfor prövd meg frem med å redusere tiden litt etter litt. Av og til gråter hun når jeg tar henne bort, men det er jo bare fordi hun synes det er sååå godt å suge!! gir henne dewrfor smukken, og hun er like fornöyd[;)]

Gråter babyene deres mye når de er våkne, eller ligger de stort sett fornöyde for seg selv?

Emmå gråter en del når hun er våken, og vil ikke lenger ligge så mye for seg selv. Så nå er vi tilbake der vi var for noen uker siden.
..trodde dette skulle bli litt bedre nå spm hun har starte på behandling hos kiropraktor, men nå sover hun myyye mindre en för. Hun vil ligge mye mage til mage med mammen sin, noe som har resultert i at jeg har fått lite sövn de siste dögna.
Ja-ja... det går vel over[;)]

...har jeg skremt bort alle med de lange innlegga mine eller?
hallo? *pröver meg litt forsiktig*

med marcus er dagene veldig forskjellig. noen dager når han er våken kan han ligge lenge og prate og smile for seg selv, men dagen etter griner han nesten hele tiden han er våken. igår sov han fra 10 til 14, og så våken og gråt til han sovna for natta tolv. slitsomt. mens andre dager kan han sove 3 timer to ganger om dagen, ikke så lett å planlegge ting, he he. har vært hos tre behandlinger hos kiropraktor med han, pga kolikk, nakken og ryggen. han har blitt bedre synes jeg, men håper det blir enda bedre etter 4. behandling. men som du sier, gråtinga går over[:D]

du skremmer ikke meg nei..
har bare vært å tittet litt på generell[:)]
hun gråter ikke så mye,ser da bort ifra de to siste dagene[8|]
men liker best å bli holdt da...
å ligger å ynker/grynter (eller hva jeg skal kalle det) når vi legger henne i kurven hennes.
men som regel tar det en stund så sovner hun eller ligger bare å titter[:D]

nei nå stikker jeg ut en tur...
må steike meg litt[:D][:D]

men plutselig er jeg tilbake[8D]

du skremmer ikke meg nei..
har bare vært å tittet litt på generell[:)]
hun gråter ikke så mye,ser da bort ifra de to siste dagene[8|]
men liker best å bli holdt da...
å ligger å ynker/grynter (eller hva jeg skal kalle det) når vi legger henne i kurven hennes.
men som regel tar det en stund så sovner hun eller ligger bare å titter[:D]

Emma sovner nesten aldri når vi legger henne i våken tilstand, men det hender av og til når vi legger henne for natta. Men jeg må som oftest vegge henne i sövn i armene mine.
Litt slitsomt, men jeg skal vel nyte all kos jeg kan få eller gir nå når hun er så lita[:)]

Back
Topp