Dagens mest idiotiske FB status...

Teit status, tyder på liten IQ

Og når jeg trodde jeg hadde sett det meste av idioti... Herregud, så tåpelig/unødvendig/respektløst/barnslig/teit/drøyt!
Hvis noen av mine fb-venner poster den der skal jeg vel få sagt hva jeg mener om saken.

En kompis av meg hadde den for et par dager siden.. Plutselig fikk han politiet på døra.. Da hadde de fåttoppringing ifra politiet i hjemkommunen hans (på andre siden av landet)der folk var bekymret og trodde han skulle ta livet av seg.. LITE gjennomtenkt av en voksen å skrive no sånt..

Herregud, noe så smakløst.
Må være noen ekstreme oppmerksomhetshorer som fant på den der.

Jeg blir så fascinert hver gang jeg hører om trygdemottakere som har stålpeil på hva naboen fra Kosovo har i inntekt fra NAV og hvor mye/lite han evt. måtte gjøre for å få denne inntekten. Og så blir jeg forvirret siden det meg bekjent ikke er noen andre krav som stilles til innvandrere som får penger fra NAV enn til etniske nordmenn eller nordeuropeere som får penger fra NAV. Og likevel klarer man altså å klandre utlendigheten for dette. Sa jeg forvirret? Jeg mente irritert og oppgitt. Greit at dere er sure fordi dere har havna i uføret, men nå er det vel på høy tid å gro en ryggrad og innse at det blir litt for dumt å la aggresjonen gå utover innvandrerne fra midtøsten og Afrika og overalt ellers hvor man har en litt mer eksotisk hudfarge enn her i nord.

Lissyjane skrev:
Hva vet du om at jeg tar det ut på innvandrerne da? Er det ikke lov til å mislike systemet her eller? Er det du som bestemmer at folk ikke har ryggrad fordi noen er uenig om fordelingen?

Hvorfor er det alltid innvandrere som blir brukt som eksempel når det snakkes om hvor "urettferdig" systemet er, da? Hvorfor blir innvandrere omtalt som om de får penger "slengt etter seg", i motsetning til stakkars dere? Jeg vet ikke annet enn det som skrives her og det som sies av dine (like uvitende) meningsfeller i det virkelige liv - og det dere har til felles er at hver gang det snakkes om NAV og hvor lite penger dere får selv, så sammenligner dere med noen innvandrere (gjerne med store familier) hvis økonomiske situasjon dere på merkelig vis har full innsikt i! Hver gang jeg spør hvordan man vet at det er så himla godt stelt i lommebøkene til disse innvandrerne, så får jeg noen ytterst vage svar.

Back
Topp