Dagene etter fødsel

Fødte natt til 16., dro hjem tidlig på dagen den 19 :) men jeg ble satt igang så låg jo på føden fra den 14. og var rimelig lei.

Planen er kortest mulig opphold denne gangen også. Trivdes ikke i det hele tatt, og når det kun er lov å ha mann og evt barn på besøk på avdelinga så ble dagen lang. Denne gangen bor vi en time unna sykehuset så besøkene begrenser seg litt med 2 åringen..

Vi ble den tiden vi fikk, kunne ha reist tidligere, men der var det altfor mange som ville komme på besøk samt at vi slapp å lage alt av mat, så vi ble :) Hadde jeg ikke fått ha mannen der og måtte dele rom hadde jeg reist rett hjem :P

Denne gangen har vi jo lillemann som jeg trolig vil fortest mulig hjem til, men må se an formen litt :)

Mannen min har aldri vært med på overnattinga , han har vært på jobb dagen etter ! Orker ikke gå oppå han der :wtf: hehe ! litt rar jeg :) vi elsker hverandre og han er kjempe flink og elsker barna sine ! Men to rastløse sjeler innesperret på Barsel , det blir et mareritt ;)

3 netter på barselhotellet. Gull verdt for meg som sleit med å amme. Satser på at det blir 3netter etter neste fødsel også :)

Jeg var to netter på barselhotellet på st.olavs. Veldig greit, eget rom med dobbelseng der samboeren bodde sammen med meg. Eget bad og tv. Frokost, lunsj og middag. (Sambo måtte betale en liten sum for å spise) det var akkurat som å bo på hotell, bare at der kom jordmødre/barnepleiere og banket på døra med jevne mellomrom for å sjekke ståa :-)

Jeg var to netter på barselhotellet på st.olavs. Veldig greit, eget rom med dobbelseng der samboeren bodde sammen med meg. Eget bad og tv. Frokost, lunsj og middag. (Sambo måtte betale en liten sum for å spise) det var akkurat som å bo på hotell, bare at der kom jordmødre/barnepleiere og banket på døra med jevne mellomrom for å sjekke ståa :-)
Det hørtes ikke feil ut. Jeg fikk et rom med 120cm seng og en sofa. Ikke tv eller noe. Måtte bruke toalettet i gangen som de besøkende brukte når de var der. Latterlig opplegg.

Det hørtes ikke feil ut. Jeg fikk et rom med 120cm seng og en sofa. Ikke tv eller noe. Måtte bruke toalettet i gangen som de besøkende brukte når de var der. Latterlig opplegg.
Det hørtes ikke like behagelig ut nei... Får jeg det på samme måte som sist i september blir jeg gjerne to netter, men om jeg havner på vanlig rom uten samboeren så blir det kortere om jeg er i form til å dra hjem :-)

Fikk heldigvis være der 4-5 netter :) Tommel opp for lite lokalsykehus og fantastiske jordmørde og barnepleiere. Var ung og sleit med ammingen, så siden det var få andre som fødte fikk jeg være der så lenge jeg ville :D Eget rom med tv og dusj, ferdig mat og muligheten til å sove litt ut på nettene da jordmødrene "kranglet" om å få kose med ungen på natta når de satt på vaktrommet med strikketøyet og kryssord. I tillegg tok de det med ammingen seriøst og brukte mye tid på å vise hvordan jeg skulle legge til ungen og andre tips og triks. Så var det også fint under fødsel da jordmor eller barnepleier var på rommet med meg under hele fødselen. Følte meg så utrolig trygg!
Nå bor jeg i en stor by og gruer meg. Ikke til selve fødingen (om det går som sist :) ) men det å ligge mye "alene" på rommet under fødsel, lang ventetid om jeg plutselig vil ha EDA osv. :P

Pga svangerskapsforgiftning og ble haste keisersnitt 2 og 2 1/2 mnd før termin ble jeg liggende på sykehuset i ca 2 mnd begge gangene :/ så håper og krysser alt jeg har for at det går bedre denne gangen :)

Lå der i 3 dager, syntes det var veldig greit. Førstegangsfødende og usikker. Fikk god hjelp til ammingen og spørsmål jeg lurte på, i tillegg var det greit å bli der så de fikk tatt testene se skulle iløpet av de dagene :-)

Jeg har ønsket å dra hjem tidlig, men pga ting utenfor min kontroll har jeg ligget 5 og 4 dager etter fødsel. Håper fortsatt på å komme hjem fort etter denne :)

Back
Topp