Dagene etter fødsel

Blirtrebarnsmor

Andre møte med forumet
Hvor lenge har dere vært på sykehuset etter fødsel , da er selvfølgelig alt i orden med deg, barn og amming? Jeg har angst får å ligge på sykehuset , noen andre som synes det er godt å komme seg fort hjem? :)

Jeg var der tre netter sist, syns det var to for mye. i tillegg så var det fordi ene jordmoren mente jeg måtte ligge lengre på grunn av at jeg var så ung, men da jeg til slutt snakket med en annen, så sa hun at jeg kunne reist hjem dagen før om jeg ville, for alt var jo i orden! ...

tror jeg kommer til å være der 2 netter nå, kunne nok reist hjem fort, men siden jeg har en datter som da er 5-år så tenker jeg det kan være greit å få noen døgn ro med den lille :)

Jeg lå de tre nettene de "anbefaler", guud å jeg ville hjem! Trivdes ikke og jeg ville hjem så jeg kunne la puppene få litt fred og gi kopp/flaske. Var så j...... Sår.. Usikker på hva jeg gjør nå :)

Jeg får også angst av sykehus. (Selv om jeg jobber på sykehus selv. :P) Jeg har født hjemme begge gangene, trives best hjemme hos meg selv. :)

Fødte fredag kveld og dro hjem mandag formiddag :) Syntes det var veldig greit å være på hotellet.

3 netter, skulle egentlig vært der lenger pga babyen hadde gått ned så mye i vekt etter fødsel, men avtalte og komme tilbake dagen etter for veiing. Denne gangen hvis alt går bra, vil jeg gjerne dra hjem så fort som mulig.

Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å komme meg ut så fort jeg fikk lov, men siden det endte i hastesnitt måtte jeg ligge fire dager. Mini fikk også gulsott og behandling. Men var heldig og lå alene to av dagene, så det gikk fint ;-) Blir muligens keisersnitt igjen, så da blir liggetiden deretter.

Første barnet så fødte jeg onsdag på formiddagen og var hjemme igjen torsdag kveld , andre barnet fødte jeg mandag kveld og hjemme igjen tirsdag formiddag!! jeg Sov dårlig på sykehuset og lengtet bare hjem! Fikk slappet mer av hjemme! men kanskje , om alt er bra .. At jeg skal prøve meg på 2 dager med 3 barnet, godt å bare være oss før vi skal hjem til 2 små hjemme. Men det er oppholdet på Barsel som gjør at jeg gruer meg !

Med jenta på 2,5 år var vi på barselhotellet fra mandagskveld til onsdagsformiddag, men vi vurderte å dra hjem mandag alt når vi kunne forlate fødestua og fikk tilbud om d selv om jeg bare var 23år, men orket ikke siden d var kveld, så skulle dra hjem dagen etter men var så lettvint med ferdig mat til meg og far at vi ble en ekstra natt siden han fikk være med oss.
Men går alt bra nå med nr 2 så kommer vi nok å dra hjem samme dag, æ takle ikke sykehus alene og denne gangen kan ikke far overnatte der med oss pga storesøster. Itillegg til at vi bor under 5min kjørende fra sykehuset...

Med første var jeg to netter og angret meg ihjel på at jeg ikke var den siste natten. Slet veldig med amming og såre bryst når vi kom hjem, fordi jeg hadde ikke så mye kontroll som jeg trodde. Gikk heldigvis over da men.

Andre gang valgte jeg familierom, men det betydde tydligvis INGEN hjelp selv om de hadde lovet meg det hvis jeg kom å spurte selv (kunne ikke dra i den snoren). Jenta vår slet veldig med kvalme etter fødsel og fikk ikke i seg mat, og når de ikke ville hjelpe så ble alt ødelagt. Endte opp med å amme og gi flaske 50/50. Så der skal jeg hvertfall ikke bo neste gang. Treffer jeg på hun jordmoren som nærmest skjellte meg ut kommer hun jaggu meg til å få høre. Man slår ikke noen som allerede ligger nede.

Har hatt 5 netter med begge :) fødte på fødestua som var i nærområdet og fikk være så lenge jeg ønsket :) var helt alene, deilig :) men nå vil jeg hjem fortest mulig ;) så sant alt er i orden :)

Jeg var 3 netter på hotell, og jeg syns det var veldig godt med de dagene. Fikk hjelp med amminga og det jeg måtte lure på :)

To netter etter begge fødselene. Men skal ikke stresse meg hjem denne gangen. Kjenner alle på barselavdelingen, så tror jeg skal benytte meg av tilbud som å sove ut mens de ser til barnet etc. Hverdagen kommer fort nok når en kommer hjem..

Vi var der en uke fordi sønnen vår ble innlagt på intensiven med infeksjon. Det var en laaaaang og tøff uke på mange måter. Jeg tenker jeg skal bli de tre nettene nå hvis alt går bra bare for sikkerhets skyld. Synes det er kjekt å være det hvis noe skulle skje

Jeg blir på sykehuset (eller barselhotellet) så lenge jeg får lov! Var der i 3 dager sist og det var akkurat som en liten mini ferie:-P slapp å tenke på matlaging, vasking av gulv og klær og alle andre hverdagslige ting man automatisk tenker på hjemme! Vet ikke hvordan det blir denne gang mtp jeg nå har en gutt hjemme jeg sikkert kommer til å lengte etter, men jeg blir så lenge jeg må eller har lyst til selv:-)

Last edited:
Var 4 netter sist og syns det var fantastisk behagelig. Alt var ferdig av mat, drikke og alt. ;) Var på hotell, så hadde alenerom. Hvis ikke hadde jeg nok følt det på en annen måte. Men deilig å slappe av og ikke gjøre noen ting annet enn å slappe av, kose med babyen og forsøke å amme. ;)

4 netter tror jeg, hadde ks. Synes det var bedritent, til tross for at jeg hadde rommet alene.

Blir ks denne gangen, så må nok pent være der til det er forsvarlig å reise hjem igjen

Back
Topp